Ga naar inhoud
  • 1

Discover media firmware update: resultaten


AlterEgo

Vraag

Hoi!

Gisteren met dank aan een medeforummer (@Rainesh) mijn firmware kunnen updaten. Bleek mijn Discover Media uit 2015 toch een eindje achterop te lopen. Van 0241 naar 0253. Een kleine 100 updatebestanden waren beschikbaar.

Ik ben ook in blijde verwachting van een 8 inch glazen display en een bijpassende alu bezel. Die hoop ik binnenkort te installeren. Dit en het feit dat ik het asbakje voor de pook "passend" heb gemaakt om mijn iPhone in op te bergen (icm apple CarPlay) zal de globale uitstraling toch wat moderner maken.

De firmware geeft op het eerste zicht geen verschil qua looks of layout, maar de algehele beleving is een stuk vlotter. Alle menu's openen zeer vlot en scrollen verloopt ook heel soepel. Apple CarPlay bvb opent ook onmiddellijk, geen laadtijden. 

Vooralsnog had ik kennis van 1 bug, die lijkt er op het eerste zicht uit te zijn: namelijk het niet altijd weergeven van de achterbank temperatuur op het scherm. Tijd zal aanwijzen indien deze effectief verdwenen is.

1. Welke bugs/verschillen merken jullie op in firmware 0253 ?

2. Wat ik me nog afvroeg bij het installeren van een 8inch display: blijft de resolutie dan 800x600? Ziet de boel er dat niet wat meer pixelachtig uit? Of past deze zich automatisch aan?

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
2 uren geleden, AlterEgo zei:

Hoi!

Gisteren met dank aan een medeforummer (@Rainesh) mijn firmware kunnen updaten. Bleek mijn Discover Media uit 2015 toch een eindje achterop te lopen. Van 0241 naar 0253. Een kleine 100 updatebestanden waren beschikbaar.

Ik ben ook in blijde verwachting van een 8 inch glazen display en een bijpassende alu bezel. Die hoop ik binnenkort te installeren. Dit en het feit dat ik het asbakje voor de pook "passend" heb gemaakt om mijn iPhone in op te bergen (icm apple CarPlay) zal de globale uitstraling toch wat moderner maken.

De firmware geeft op het eerste zicht geen verschil qua looks of layout, maar de algehele beleving is een stuk vlotter. Alle menu's openen zeer vlot en scrollen verloopt ook heel soepel. Apple CarPlay bvb opent ook onmiddellijk, geen laadtijden. 

Vooralsnog had ik kennis van 1 bug, die lijkt er op het eerste zicht uit te zijn: namelijk het niet altijd weergeven van de achterbank temperatuur op het scherm. Tijd zal aanwijzen indien deze effectief verdwenen is.

1. Welke bugs/verschillen merken jullie op in firmware 0253 ?

2. Wat ik me nog afvroeg bij het installeren van een 8inch display: blijft de resolutie dan 800x600? Ziet de boel er dat niet wat meer pixelachtig uit? Of past deze zich automatisch aan?

Thanks!

2 ik weet zo niet wat de resolutie is maar het is een mooi egaal scherm en geen pixels te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1* Ik heb software versie 0140T - ouder model dan jij hebt. Wel sneller geworden dankzij software update - en BT spotify is eindelijk storing vrij. 

2* Zo ook bij mij , prima scherm : Stuk helderder en ik zie geen duidelijke pixel vorming. Ook geen dode pixels of "rode" randen zoals elders opgemerkt. 

 

030.JPG

aangepast door ReneL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, resolutie past zich niet aan, zowel de DM als de DP schermen hebben dezelfde resolutie. En waar de DP altijd al een 8" scherm had (later zelfs 9"), is de resolutie van een 8" DM nu gelijk aan die van een DP.

Maar behalve de resolutie is het scherm volgens mij ook helderder. Het is in ieder geval een heel stuk contrastrijker omdat die matte laag ontbreekt die de eerste DM's en DP's zo kenmerkt. Daarom is dit ook hele zinvolle upgrade als je een DP hebt.

En daarnaast de looks, dat is echt en heel groot verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is echt belachelijk weinig voor een bezel. Ik hoop dat-ie goed past. Die van mij heeft ook een heel iets afwijkende kleur zilver, maar als je het niet weet zie je het niet. En omdat ze 'boven elkaar' liggen met wat afstand er tussen, is de lichtinval net wat anders wat het verschil in kleur ook weer een beetje maskeert.

Kleuren en uitvoeringen van interieur-trim worden regelmatig aangepast door VW, juist op een moment als een andere headunit wordt geïntroduceerd. Daardoor kan het zijn dat de bezel in exact dezelfde kleur niet beschikbaar is voor jouw interieur, gewoon omdat VW ze nooit gemaakt heeft. Alternatief is dan de rest van je interieur-bezels ook weer aanpassen, maar dat is wel weer een hele stap. Met zwart heb je het probleem niet zo, dat bleef gewoon leverbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt! Is geen geld voor die bezel!

Dat, en het feit dat ik hem nergens anders vlot kon vinden deden me besluiten de gok te wagen. Een klein kleurverschilletje is nog geen ramp. De weinige reviews op AliExpress stellen me ook gerust.

Een zwarte bezel kon ik wel vinden, maar geen idee hoe mooi dat is met een zilveren climatronic en versnellingspook inleg...

Ik veronderstel dat de dealer dit me ook wel nieuw kan leveren, alleen zal de prijs dan ook wel niet van de poes zijn.

In ieder geval, de 8 inch Display zit veilig terug in de doos tot de bezel uit China toekomt. Dat is ook nooit een zekerheid! Haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met Corona duurt de verzending wat langer.... volgens de laatste update zou het nu eindelijk met de vlucht vertrekken. Het heeft zeer lang vast gezeten ergens op een luchthaven.

Van zodra ik het binnen heb zal ik het installeren en de pasvorm en kleur inspecteren!

Ik kan ook niet wachten :-P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 19-5-2020 at 13:03, Spiky said:

is "dat plastieken ding" al binnen, en hoe past hij?

Hij kwam vandaag toe, zat nog even vast bij douane. Eindelijk.

Ik moet zeggen dat hij goed past. Kleur valt ook helemaal mee.

Ik ben tevreden. Wetende dat ik maar ongeveer 20 eur heb betaald. 

 

 

Knipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hij kwam vandaag toe, zat nog even vast bij douane. Eindelijk.
Ik moet zeggen dat hij goed past. Kleur valt ook helemaal mee.
Ik ben tevreden. Wetende dat ik maar ongeveer 20 eur heb betaald. 
 
 
Knipsel.PNG.d30646d77bcdb1e1251992a945a0bab4.PNG
Netjes hoor!
Dus enkel een bezel/afdekraam, en een schermpje?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden