Ga naar inhoud
  • 0

Extra USB nodig , hoe te realiseren


ReneL

Vraag

Ik heb geen App Connect , namelijk een 2015 auto welke enkel Mirror Link heeft. Nu wil ik dus een telefoon aansluiten voor Spotify ( iPhone gaat niet op een 2015 auto , dus zal Android telefoon moeten worden ). Maar werkt Mirrorlink ook met de moderne Android telefoons .... Zijn er mensen die ervaring hebben met een 2015 auto die het willen delen. 

* wel een dilemma :

- 1 USB aansluiting welke onder de armsteun zit : nu in gebruik voor de Carstick 
- USB hub werkt niet met Carstick ( doet het gewoon niet ) 

- Carstick werkt enkel onder de armsteun. NIET in een USB 12V plug in kofferbak ruimte of voor de versnellingspook.

- USB nodig voor Android telefoon / of iPhone 

Hoe dit op te lossen , is er een methode om een extra USB aansluiting te maken welke ook gezien wordt door de Discover Media ?

aangepast door ReneL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ook een 2015 auto, dus geen Carplay. Besloten om muziek vanaf Spotify te streamen via Bluetooth. Werkt hartstikke goed.
Het starten van muziek doe je vanaf de telefoon, maar de andere functies doe je via de Discovery (play, pauze, next en previous). Ook de stuurbediening werkt goed.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een auto waar alles op en aan zit...behalve muziek afspelen via kabeltje. Ik heb destijds serieus overwogen de auto hierom niet te kopen. Mijn Passat B5 met Pioneer systeem kon dit 12 jaar geleden al !

Destijds aan de VW dealer gevraagd of de DPro voor een nieuw type omgeruild kon worden (betaald door mij), maar ze durfde het niet aan.

Auto toch maar gekocht. En door de geluidskwaliteit in Spotify op "Very High" te zetten, weet mijn DynAudio installatie er toch wat moois van de maken.



Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt helemaal. Liefst had ik een SD kaart met FLAC bestanden. Maar mijn god wat is dat een werk om paar keer per jaar de muziekverzameling een update te geven.

Het schijnt dat het vernieuwen vd USB poort in de armsteun iig muziek via USB mogelijk moet maken (zonder Carplay). Mocht je dat werkend hebben ( of weten hoe je vanuit Spotify een SD card kunt vullen) dan hoor ik het erg graag

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Och, als je een beetje liefhebber van muziek bent is daar ook wel overheen te komen toch? Ik speel ook gewoon van SD in de hoogst mogelijke bitrate. Beetje uitzoeken en downloaden is dan de hobby. Thuis ga ik wel zitten om écht muziek te luisteren zonder bandengeruis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Klopt helemaal. Liefst had ik een SD kaart met FLAC bestanden. Maar mijn god wat is dat een werk om paar keer per jaar de muziekverzameling een update te geven.

Het schijnt dat het vernieuwen vd USB poort in de armsteun iig muziek via USB mogelijk moet maken (zonder Carplay). Mocht je dat werkend hebben ( of weten hoe je vanuit Spotify een SD card kunt vullen) dan hoor ik het erg graag

Sent from my SM-G975F using Tapatalk


Heb je wel mirrorlink? Dan moet muziek via USB wel kunnen als bron.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Groovejunk @JanSL , streamen is gewoon K(*&DT in mijn auto.... valt regelmatig weg, geluidskwaliteit daardoor Kwalitatief Uitermate Teleurstellend / Geen Album Art enz. Muziek van Spotify via het kabeltje gaat beter, alleen kan dan de Carstick er niet in, en een USB hub werkt niet ?

@dieseltje , een nieuwe head unit heeft ook even mijn gedachte gekruist, echter moet er dan nog meer verbouwd worden en ontkom ik niet aan een extra USB aansluiting inbouwen. 

@Rainesh, ik ben nu bijna zover dat ik van mijn Apple afscheid ga nemen en een Android toestel ga nemen om via Mirror Link de boel te laten draaien. Alleen moet ik wel weten of iemand het werkend heeft icm met een nieuwere Android telefoon / en dus ook beschikt over Android auto ( Zit dat dus in Mirror Link in mijn 2015 auto of niet ? ). Voor wat betreft het vrijschakelen van de DM hiervoor hebben we even contact gehad natuurlijk.... Ik wil eerst even alles goed op een rijtje hebben. Mirror Link vrijschakelen - nieuwe telefoon is geen probleem , maar als het dan niet werkt icm nieuwe telefoon met bv Spotify is het nog ruk... Ik heb wel een Huawei LTE stick liggen als back up die in de kofferbak kan. ( alleen mis ik dan de mooie integratie van de VW Carstick.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb pas sinds kort een Android telefoon. Mirrorlink niet aan gedacht. Net ff geprobeerd met mijn S10+.

MirrorLink certificaat en een speciale App feïnstallerd en ja: het werkt.

Maar de functioniteit van Spotify laat te wensen over. Geen album art, kan geen muziek selecteren en de stuurbediening (next,prev) lijkt ook niet te werken. De geluidsverbetering via USB kabel tov BT is in de snelle test niet door mij waarneembaar.

 

Ik blijf dus gewoon via BT streamen. Heb ik ook niet altijd een album art, maar vaak wel.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mbt 2e USB aansluiting, die zit voor de versnellingspook als je geen rokers uitvoering hebt. Dan zit daar helaas een asbak.

VW zelf maakt wel USB hubs die in de auto zelf zitten, als je die neemt kan je volgens mij een USB poort bijplaatsen. Het ziet er niet uit als een USB hub, en hij heeft volgens mij ook voeding nodig, maar er bestaan ook USB poorten voor de achterpassagiers (1, 2 of 3) en o.a. die maakt daar gebruik van. Ze zitten dan onder het airco paneel achterin waar nu de 12v en de 230v aansluiting zit. (Als je die laatste hebt) Je moet wel ff het partnummer weten, want het moet ingebouwd worden. Het maakt ook gebruik van die ronde stekkers met 4 pinnen die VW meer gebruikt, o.a. voor het RGB signaal van de Area View camera's rondom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik stream ook gewoon Spotify via BT naar mijn DM en dat werkt zonder haperingen. En voor degene die geluidskwaliteit belangrijk vinden, je kan gewoon een SD kaartje met Flac in je DM of DP plaatsen en dat speelt hij gewoon af, inclusief Cover Art. En op een DP ziet dat er helemaal mooi uit, scrollen door je albums.

Wel is er een maximum van 20.000 (of 30.0000) bestanden op de SD kaart. En hij pakt gewoon een 128 of 256GB kaartje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 minutes ago, bm-er said:

Mbt 2e USB aansluiting, die zit voor de versnellingspook als je geen rokers uitvoering hebt. Dan zit daar helaas een asbak.

VW zelf maakt wel USB hubs die in de auto zelf zitten, als je die neemt kan je volgens mij een USB poort bijplaatsen. Het ziet er niet uit als een USB hub, en hij heeft volgens mij ook voeding nodig, maar er bestaan ook USB poorten voor de achterpassagiers (1, 2 of 3) en o.a. die maakt daar gebruik van. Ze zitten dan onder het airco paneel achterin waar nu de 12v en de 230v aansluiting zit. (Als je die laatste hebt) Je moet wel ff het partnummer weten, want het moet ingebouwd worden. Het maakt ook gebruik van die ronde stekkers met 4 pinnen die VW meer gebruikt, o.a. voor het RGB signaal van de Area View camera's rondom.

Zo eentje bedoel je .. 

 

Ik heb er geen zitten voor de versnellingsbak pook - dus als bijplaatsen een optie is zou dan interessant kunnen zijn. Maar dan zou het wel fijn zijn van te voren te weten of dan de Carstick in de ene USB en in de andere de telefoon verbinding kan maken met de Discover Media. 

Nu kan ik wel onder de middenarm steun gebruik maken van mijn iPhone op kabel en dan Spotify draaien maar dan kan de Carstick er niet in, en ik wil dus graag gebruik maken van beide. Een USB hub werkt ook niet namelijk. 

VW-Passat-B8-2019-VAG-USB-Hub-Regelapparaat-5G0035953D-2.JPG

aangepast door ReneL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minutes ago, bm-er said:

Ik stream ook gewoon Spotify via BT naar mijn DM en dat werkt zonder haperingen. En voor degene die geluidskwaliteit belangrijk vinden, je kan gewoon een SD kaartje met Flac in je DM of DP plaatsen en dat speelt hij gewoon af, inclusief Cover Art. En op een DP ziet dat er helemaal mooi uit, scrollen door je albums.

Wel is er een maximum van 20.000 (of 30.0000) bestanden op de SD kaart. En hij pakt gewoon een 128 of 256GB kaartje.

Streamen doet ie bij mijn auto echt niet via BT ... of althans met zeer veel haperingen , ook na update 0140T van vorige week. Zal wel een iPhone, of Bluetooth module issue zijn. Ook heb ik een micro SD er in van 128 Gb welke het goed doet incl. album art ( daarom maak ik daar nu maar een afspeellijst in op een aparte directory. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan feilloos streamen van een iPhone als van een Samsung.
Heb je al eens geprobeerd om een bibliotheek in Spotify te "downloaden", dan de app op "offline" te zetten ? Dan hoeft je telefoon zich alleen te concentreren op de BT ipv ook nog eens via 4G de muziek van Internet binnen te trekken...

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minutes ago, JanSL said:

Ik kan feilloos streamen van een iPhone als van een Samsung.
Heb je al eens geprobeerd om een bibliotheek in Spotify te "downloaden", dan de app op "offline" te zetten ? Dan hoeft je telefoon zich alleen te concentreren op de BT ipv ook nog eens via 4G de muziek van Internet binnen te trekken...

Sent from my SM-G975F using Tapatalk
 

Ik heb een premium account dus alles staat op de iPhone en off line. Ja sorry ik heb gewoon een ruk verbinding met bluetooth en verbinding valt ook steeds weg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn Passat is van 2016. Heb voor ipv de asbak een usb aansluiting en een in de armsteun.
De Carstick doet het in zowel de voorste als in de armsteun.
Vergeten mirrorlink weer te testen.
Vreemd overigens dat bt streamen zo slecht gaat bij jouw. Heb daar zlef nooit problemen mee gehad. Zou het eens testen met een andere tel. Als dat ook zo beroerd gaat is er wellicht iet niet in orde in de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
43 minutes ago, Stief said:

Mijn Passat is van 2016. Heb voor ipv de asbak een usb aansluiting en een in de armsteun.
De Carstick doet het in zowel de voorste als in de armsteun.
 

Kijk , was het maar waar dat ik die ook had... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 hours ago, JanSL said:

Klopt helemaal. Liefst had ik een SD kaart met FLAC bestanden. Maar mijn god wat is dat een werk om paar keer per jaar de muziekverzameling een update te geven.

Het schijnt dat het vernieuwen vd USB poort in de armsteun iig muziek via USB mogelijk moet maken (zonder Carplay). Mocht je dat werkend hebben ( of weten hoe je vanuit Spotify een SD card kunt vullen) dan hoor ik het erg graag emoji1303.png

Sent from my SM-G975F using Tapatalk
 

Er zijn wel progjes om je Spotify lijst te downloaden, zowel voor Windows als Mac. 

aangepast door ReneL
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden