mipedsg Geplaatst 12 april, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2020 Hoi, Tijdens de reparatie van een defecte abs sensor vond ik ook deze foutcode in vcds. Er brandt geen motorlampje oid. De motor loopt goed. Alleen de foutcode. Wat betekent deze code, ook icm not confirmed-tested? En wat is readyness? ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine (J623-CFFB) Labels:. 03L-906-018-CFF.clb Part No SW: 03L 906 018 PA HW: 03L 907 309 AE Component: R4 2,0L EDC X27 2472 Revision: 41X27--- Serial number: 00000000000000 Coding: 001D001A043401080000 Shop #: WSC 92521 052 00000 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018PA 003004 ROD: EV_ECM20TDI01103L906018E_VW36.rod VCID: 78F848C3C398A5463A-802C 1 Fault Found: 4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) P0016 00 [096] - Incorrect Correlation Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Readiness: 0 0 0 0 X ------------------------------------------------------------------------------- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 12 april, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2020 (aangepast) Is dat niet je nokas sensor, kan je hem niet wissen en kijken of hij terug komt 12 april, 2020 aangepast door Diver Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 april, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2020 distributie niet goed staan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mipedsg Geplaatst 13 april, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 april, 2020 (aangepast) Ik heb hem inderdaad gewist voor nu. In 2018 ook een keertje zoiets gehad trouwens (bij een stop-start herstart, waarbij die afsloeg), en toen inderdaad de distributie synchronisatiehoek tussen krukas en nokkenas bekeken met VCDS tijdens het draaien. Dat was toen allemaal OK (binnen specificatie). Ik denk dat ik dat nog maar eens moet doen. Even uitvogelen hoe dat ook alweer ging... Zie in de bijlage de log van 2018. Heeft een 2.0 TDI uit 2012 met 140pk (CFFB) trouwens ook een variabele kleppentiming? Ik zag dit filmpje namelijk, waar de variabele kleppentiming (VVT) bij een Golf GTD (170 PK?) een soortgelijke code kreeg bij een koude start, veroorzaakt door de VVT: 20181002_4096.txt 13 april, 2020 aangepast door mipedsg In bijlage de log van 2018 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mipedsg Geplaatst 13 april, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 april, 2020 De volgende logs gemaakt: zie bijlage. Nu: Camshaft adaptation intake bank 1: phase position: -1.21 (tijdens lopende motor) Vorige log uit 2018: Camshaft adaptation intake bank 1: phase position: -0.81 (tijdens lopende motor) Is tussen -3.00 en +3.00, dus lijkt verder OK? LOG-01-IDE00182_&9.xlsx Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 april, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 13 april, 2020 heb je nooit startproblemen? Die GTD motor die je daar ziet is denk ik de nieuwe 184pk(MQB) motor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mipedsg Geplaatst 14 april, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 april, 2020 (aangepast) 14 hours ago, Vdub said: heb je nooit startproblemen? Die GTD motor die je daar ziet is denk ik de nieuwe 184pk(MQB) motor Nee starten gaat verder wel goed. Als koud duurt het soms wel iets langer dan als warm, maar niet opvallend. De log die aan mijn vorige post hangt is een volledig koude start. Je ziet dat de synchronisatie gelijk voor elkaar is zo gauw er toerental is. En gelijk binnen de juiste band ligt. Alhoewel de start misschien ook wel 2 seconden duurde ofzo. Maar dat is wat mij betreft normaal. Maar dit is natuurlijk maar 1 log van waar alles goed lijkt te gaan... 14 april, 2020 aangepast door mipedsg laatste zin toegevoegd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 april, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2020 starten of aanslaan.. als ie langer rond moet draaien om aan te slaan kan het zeker aan de timing liggen maar ook evt (bij de 2013 Golf > en Passat 2015 >) iets met het nokkenassensorhuis ofzo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 15 april, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2020 2 uren geleden, Vdub zei: starten of aanslaan.. als ie langer rond moet draaien om aan te slaan kan het zeker aan de timing liggen maar ook evt (bij de 2013 Golf > en Passat 2015 >) iets met het nokkenassensorhuis ofzo De golf van Wendy heeft af en toe dat het 5 seconde duurt voordat deze aanslaat, maar geen foutcodes valt dit ook eronder? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 april, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2020 Vincent, als dat een 1.6 of 2.0TDI is dan is dat waarschijnlijk het probleem ja. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
mipedsg
Hoi,
Tijdens de reparatie van een defecte abs sensor vond ik ook deze foutcode in vcds.
Er brandt geen motorlampje oid. De motor loopt goed. Alleen de foutcode.
Wat betekent deze code, ook icm not confirmed-tested? En wat is readyness?
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CFFB) Labels:. 03L-906-018-CFF.clb
Part No SW: 03L 906 018 PA HW: 03L 907 309 AE
Component: R4 2,0L EDC X27 2472
Revision: 41X27--- Serial number: 00000000000000
Coding: 001D001A043401080000
Shop #: WSC 92521 052 00000
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018PA 003004
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018E_VW36.rod
VCID: 78F848C3C398A5463A-802C
1 Fault Found:
4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 00 [096] - Incorrect Correlation
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Readiness: 0 0 0 0 X
-------------------------------------------------------------------------------
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten