Ga naar inhoud
  • 0

DTC 4096 in 2.0 tdi CFFB zonder MIL lamp


mipedsg

Vraag

Hoi,

Tijdens de reparatie van een defecte abs sensor vond ik ook deze foutcode in vcds.

Er brandt geen motorlampje oid. De motor loopt goed. Alleen de foutcode.

Wat betekent deze code, ook icm not confirmed-tested? En wat is readyness?

 

 

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CFFB)       Labels:. 03L-906-018-CFF.clb
   Part No SW: 03L 906 018 PA    HW: 03L 907 309 AE
   Component: R4 2,0L EDC   X27 2472   
   Revision: 41X27---    Serial number: 00000000000000
   Coding: 001D001A043401080000
   Shop #: WSC 92521 052 00000
   ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018PA 003004
   ROD: EV_ECM20TDI01103L906018E_VW36.rod
   VCID: 78F848C3C398A5463A-802C
 
1 Fault Found:
4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)  
          P0016 00 [096] - Incorrect Correlation
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
 
Readiness: 0 0 0 0 X  
 
-------------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb hem inderdaad gewist voor nu. In 2018 ook een keertje zoiets gehad trouwens (bij een stop-start herstart, waarbij die afsloeg), en toen inderdaad de distributie synchronisatiehoek tussen krukas en nokkenas bekeken met VCDS tijdens het draaien. Dat was toen allemaal OK (binnen specificatie). Ik denk dat ik dat nog maar eens moet doen. Even uitvogelen hoe dat ook alweer ging... Zie in de bijlage de log van 2018.

Heeft een 2.0 TDI uit 2012 met 140pk (CFFB) trouwens ook een variabele kleppentiming? Ik zag dit filmpje namelijk, waar de variabele kleppentiming (VVT) bij een Golf GTD (170 PK?) een soortgelijke code kreeg bij een koude start, veroorzaakt door de VVT:

 

20181002_4096.txt

aangepast door mipedsg
In bijlage de log van 2018
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De volgende logs gemaakt: zie bijlage.

Nu: Camshaft adaptation intake bank 1: phase position: -1.21 (tijdens lopende motor)

Vorige log uit 2018: Camshaft adaptation intake bank 1: phase position: -0.81 (tijdens lopende motor)

 

Is tussen -3.00 en +3.00, dus lijkt verder OK?

LOG-01-IDE00182_&9.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 hours ago, Vdub said:

heb je nooit startproblemen? Die GTD motor die je daar ziet is denk ik de nieuwe 184pk(MQB) motor

Nee starten gaat verder wel goed. Als koud duurt het soms wel iets langer dan als warm, maar niet opvallend.

De log die aan mijn vorige post hangt is een volledig koude start. Je ziet dat de synchronisatie gelijk voor elkaar is zo gauw er toerental is. En gelijk binnen de juiste band ligt. Alhoewel de start misschien ook wel 2 seconden duurde ofzo. Maar dat is wat mij betreft normaal.

Maar dit is natuurlijk maar 1 log van waar alles goed lijkt te gaan...

 

aangepast door mipedsg
laatste zin toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

starten of aanslaan.. als ie langer rond moet draaien om aan te slaan kan het zeker aan de timing liggen maar ook evt (bij de 2013 Golf > en Passat 2015 >) iets met het nokkenassensorhuis ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Vdub zei:

starten of aanslaan.. als ie langer rond moet draaien om aan te slaan kan het zeker aan de timing liggen maar ook evt (bij de 2013 Golf > en Passat 2015 >) iets met het nokkenassensorhuis ofzo

De golf van Wendy heeft af en toe dat het 5 seconde duurt voordat deze aanslaat, maar geen foutcodes valt dit ook eronder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden