Ga naar inhoud
  • 0

Vagcom 19.6.2


Kevin Passat 2.0

Vraag

Beste mede forummers.

Ik heb via tante Ali een “Vcds” setje gekocht.

Nou ben ik helemaal nieuw hiermee.

 

Met een iet wat omslachtige manier de boel geïnstalleerd.

 

In principe werkt alles, “Autoscan” gedaan en opgeslagen (had gelezen dat dat de meest belangrijke stap is alvorens te coderen)

 

So far so good.

 

Voor de makkelijkheid om even te kijken hoe en wat, dacht ik de optie NeedleSweep in te stellen.

Veel op YouTube gekeken, en ik kom 2 manieren tegen, via Coding of via Addaption.

 

Via Addaption leek mij het simpelst, echter bij Channel krijg ik niet zo’n volledige lijst als op al die YouTube filmpjes.

Dus dan maar via Coding gekeken, echter heb ik daar de optie niet zitten van “code helper”

 

Waar ligt dat aan? Heb ik een gare versie of heb ik een instelling verkeerd?

 

Fout codes en dergelijke kan ik prima uitlezen en resetten, dus er is prima contact met de wagen.

 

Ik ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je er geen verstand van hebt zou ik het enkel bij het uitlezen houden. Je kan met het coderen namelijk veel verkloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de snelle antwoorden.

Wbt het geen verstand van hebben, kennis ervan komt niet vanzelf, dat heeft een ieder van jullie toch op de een of andere manier moeten leren.

Een originele is rond de €400,-
Ik sta niet dagelijks auto’s uit te lezen en was dat ook niet van plan.
Enkelt voor een enkele optie aan of uit te zetten.

Gezien het feit dat het ik zoverre werkt, vraag ik mij dus af waar het hem precies in zit dat niet alles is in te stellen.
Ligt dat aan de software die erbij zit of toch een instelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

niet alles is bij iedere auto in te stellen, dus pas op, het staat er wel maar werkt niet, ligt ook aan de modules in je auto. zo als in de andere reacties al gemeld is, kijk uit wat je doet en een cloon kabel kan ook de boel verklooten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minute ago, Passat Rdi said:

Succes er mee als je weet wat je er mee doet prima, maar zo maar opties activeren ?soms gaat goed vaak gaat het fout. Laatst nog iemand met z'n cc hier gehad die had lopen spelen met obdeleven. 

Tot 5 minuten geleden was ik zeker van mijn zaak ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je precies weet wat je doet is het prima. Ik heb het zelf ook maar gebruik het maar voor een paar doeleinden. Grootse probleem zit hem in de one click function. Dit is heel makkelijk je drukt op de app en ziet wat je kan coderen van 10 credits tot 100 credits opties. Nu het leuke ervaren je klikt bv op needle sweep of laptimer so far so good. Er wordt wat gecodeerd ? nu komt het je auto heeft deze opties niet maar ergens is er wel iets binaire gecodeerd waardoor je nu met fouten zit? dan wordt het dus een zoektocht om dat weer terug te zetten. Kortom als je weet dat je de optie hebt kan het weet je het niet zeker blijf er dan vanaf. Helaas geeft het programma niet aan bij de meeste modules wat wel of niet kan. 

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Passat Rdi said:

Als je precies weet wat je doet is het prima. Ik heb het zelf ook maar gebruik het maar voor een paar doeleinden. Grootse probleem zit hem in de one click function. Dit is heel makkelijk je drukt op de app en ziet wat je kan coderen van 10 credits tot 100 credits opties. Nu het leuke ervaren je klikt bv op needle sweep of laptimer so far so good. Er wordt wat gecodeerd ? nu komt het je auto heeft deze opties niet maar ergens is er wel iets binaire gecodeerd waardoor je nu met fouten zit? dan wordt het dus een zoektocht om dat weer terug te zetten. Kortom als je weet dat je de optie hebt kan het weet je het niet zeker blijf er dan vanaf. Helaas geeft het programma niet aan bij de meeste modules wat wel of niet kan. 

Ja papa. Ik zal er van afblijven. Beter kan het niet uitgelegd worden ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 7-5-2021 om 00:34, Kevin Passat 2.0 zei:

Oud topic. Maar wel zo netjes om het vervolg te laten weten.

Heb de Chinees in het vergeethoekje gegooid en heb via iemand een rosstech setje kunnen kopen.

Deze werkt gewoon zoals de filmpjes etc die ik op YouTube zie.

Mvg. Kevin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kijk zo hoort het nu, We zijn altijd nieuwsgierig naar wat het is geworden, daar leren we met zn allen wat van. Top 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden