Ga naar inhoud
  • 0

Gebruikersprofiel, We Connect, S-Pin...


Koots

Vraag

Even een vraagje voor de techneuten: als ik de auto open word ik verwelkomd (welkom Bart), en wordt mijn gebruikersprofiel geladen. Ik ben hoofdgebruiker in het menu, dus dat lijkt allemaal te kloppen. Soms, en dus niet altijd, word ik dan op de DP gevraagd mijn S-Pin in te geven. Nadat ik dit gedaan heb werkt alles perfect. Ik ga dan vaak nog even naar Gebruikersprofiel in het menu, om mijn gebruikersprofiel te beschermen (vinkje staat dan eerst uit, ik zet het aan en geef nogmaals mijn S-Pin in).

Het lijkt echter niet uit te maken of ik dit doe, want bij de volgende start en check in het menu is het vinkje weer uit en krijg ik bij het verlaten van de auto de melding dat het gebruikersprofiel niet is beschermd waarna ik dit weer doe in het betreffende menu. 
 

Mijn vragen:

- Moet ik wellicht iets in We Connect aanpassen zodat mijn profiel beschermd is en blijft, zonder dit continu aan te vinken?

- Is dit überhaupt wel aan elkaar gelinkt en moet ik anders gewoon mijn gebruikersprofiel wissen? Ik ben zo goed als de enige gebruiker van de auto, instellingen staan dus goed en hoeven in die zin niet beschermd te worden.

- De verkoper zei destijds al dat ik niet veel aan We Connect ging hebben, en meer aan de Mijn Volkswagen-app. Als dit zo blijft (pin invoeren, instellingen die niet onthouden worden) gooi ik hem er liever vanaf, hier ga ik me alleen maar aan ergeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je We Connect niet echt nodig hebt, dan zou ik de app verwijderen.  Voor mijn GTE is het enige handige dat je vertrektijden kan programmeren om de accu vol te hebben en accu en interieur op temperatuur op het moment van vertrek. De app is onbetrouwbaar en ongelofelijk traag. Bron van frustratie dus.  Ik heb overigens mijn S-Pin aangemaakt op de PC en daarna nooit meer ergens in hoeven voeren. In mijn 2015 B8 GTE zijn de voertuiggebruikersprofielen volgens mij ook niet gelinkt aan We Connect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks! Het gaat mij niet eens om de app, die zou ik ook een 2e of 3e tabblad van mijn iPhone kunnen zetten en nooit meer naar kijken ?. Gaat mij er meer om hoe ik ervoor kan zorgen dat ik geen omkijken heb naar het profiel in de auto. Instellingen klaar, profiel klaar en niet meer naar omkijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

(klopt even af) het issue lijkt verdwenen te zijn door voordat ik de pincode invoerde ik eerst het vinkje heb gezet dat de pincode onthouden moest worden (dat deed ik eerst altijd erna). Fingers crossed ;-)

aangepast door Koots
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 15-4-2020 at 14:03, Koots said:

(klopt even af) het issue lijkt verdwenen te zijn door voordat ik de pincode invoerde ik eerst het vinkje heb gezet dat de pincode onthouden moest worden (dat deed ik eerst altijd erna). Fingers crossed ;-)

Ik duim voor je mee! ?

Weet jij trouwens hoe je hoofdgebruiker wordt? Heb de app nu gedownload, auto toegevoegd, maar heb nu een gastaccount. Als ik hoofdgebruiker wil worden en dat aanvraag loop ik vast op het eerste scherm, bij "ok" zou die door moet gaan, maar krijg dan een foutmelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 12-5-2020 at 22:43, 15PassatB8 said:

Ik duim voor je mee! ?

Weet jij trouwens hoe je hoofdgebruiker wordt? Heb de app nu gedownload, auto toegevoegd, maar heb nu een gastaccount. Als ik hoofdgebruiker wil worden en dat aanvraag loop ik vast op het eerste scherm, bij "ok" zou die door moet gaan, maar krijg dan een foutmelding.

Je krijgt dan een enrollement error vermoed ik ( Rode balk bovenin  het scherm op de PC met text en een lang code nummer ) Heb ik ook , kan me aanmelden en wordt dan gast gebruiker zowel in de app als op de PC. Ben er gelukkig nog maar 6 maanden mee bezig samen met de Nederlandse We-Connect helpdesk. Deze is zeer behulpzaam en sturen het meeste wat ze zelf niet weten door naar Duitsland. Die laat dan na een week of wat weer van zicht horen met alle mogelijke oplossingen. En dan werkt het nog niet helaas.... en zo gaat dat over en weer. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 14-5-2020 at 09:42, ReneL said:

Je krijgt dan een enrollement error vermoed ik ( Rode balk bovenin  het scherm op de PC met text en een lang code nummer ) Heb ik ook , kan me aanmelden en wordt dan gast gebruiker zowel in de app als op de PC. Ben er gelukkig nog maar 6 maanden mee bezig samen met de Nederlandse We-Connect helpdesk. Deze is zeer behulpzaam en sturen het meeste wat ze zelf niet weten door naar Duitsland. Die laat dan na een week of wat weer van zicht horen met alle mogelijke oplossingen. En dan werkt het nog niet helaas.... en zo gaat dat over en weer. 

 

Geen idee hoe ik het heb gedaan, maar ik ben nu hoofdgebruiker! :)Ik kan dus nu die diensten bestellen als ik dat wil. Enige bijzondere vind ik wel dat je als je nieuwe eigenaar van de auto niet ook een soort van testperiode krijgt van VW. Nu kan ik er namelijk hellemaal niks mee, tenzij ik gelijk betaal voor 1 of 2 jaar. Ik kan dus niet eerst even testen of ik het wat vind. Dus ik bestel niks en dat is toch wel een gemiste kans voor VW zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden