Ga naar inhoud
  • 0

Onderhouds schema


Tobiasalltrack

Vraag

Goedemiddag allemaal,

Aangezien ik steeds meer onderhoud aan mijn auto zelf wil doen probeer ik een schema te maken met wanneer wat moet gebeuren, zodat ik niets vergeet.

Inmiddels heb ik al contact gehad met de VW dealer en zoveel mogelijk op internet opgezocht maar ik kom er niet uit.

Heeft iemand misschien een lijstje met ALLES dat preventief vervangen en gecontroleerd moet worden aan de auto en om de hoeveel kilometer dit moet gebeuren.

Ik weet sowieso dat de volgende dingen moeten gebeuren:

30.000 km Olie + Oliefilter + luchtfilter

60.000 km DSG Olie + Oliefilter

90.000 km Brandstof filter (Lijkt mij vrij weinig maar is het advies van de VW dealer)

60.000 km interieur filter

60.000 km koelvloeistof

100.000/210.000? Distributie riem

24 maanden remvloeistof

En uiteraard remblokjes/schijven, bandenprofiel en ruitenvloeistof checken.

Omdat de auto geïmporteerd is en ik geen Zweeds kan wordt ik ook niet veel wijzer van het onderhouds-boekje.

Het gaat om een VW passat alltrack uit 2012. 

2.0 tdi (125kw), DSG 6, Motorcode: CFG

 

Bedankt alvast voor het meedenken!

Groetjes,

Tobias

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik doe  het zo 15.000 km

Olie - Oliefilter - luchtfilter - interieur pollenfilter  - Brandstof filter - ruitenwisserbladen of 1keer per jaar

koelvloeistof om de 2 jaar

 remvloeistof bij het vervangen van 2 sets remblokken

de woorden van long life olie geloof ik niet in

aangepast door rvbeek72
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor je reactie, wanneer doe jij de distributie riem? En heb je ook een DSG 6 automaat? En doe je die dan om de 60.000?

En ik rij ongeveer 60.000 per jaar. Zou de koelvloeistof dan wel 2 jaar kunnen wachten? Of zal ik die vaker moeten doen?

aangepast door Tobiasalltrack
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee ik heb geen dsg automaat

de distributie riem zeggen ze 200.000 vervangen of 5 jaar

maar als je 60.000 per jaar rijd  dan deed ik de koelvloeistof ook wand die kost toch geen vermogen

ik ben voor alle filters en olie nog geen 250 euro

tip kijk ff voor de onderdelen en schrijf de kosten ff op en tel het ff op dan weetje hoeveel je kwijt bent ieder jaar

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Koelvloeistof is jammer om eruit te halen (met kans op lekkages en stukgaande thermostaten etc..)

Als je 60 per jaar rijd, elke 30dkm Olie+filter, elke 60dkm DSG + interieurfilter +brandstoffilter(+ injectorreiniger erin)

Luchtfilter gewoon checken hoe smerig deze is

elke 2 a 3 jaar remvloeistof

 

Distributie elke 210dkm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 minutes ago, Vdub said:

Koelvloeistof is jammer om eruit te halen (met kans op lekkages en stukgaande thermostaten etc..)

Als je 60 per jaar rijd, elke 30dkm Olie+filter, elke 60dkm DSG + interieurfilter +brandstoffilter(+ injectorreiniger erin)

Luchtfilter gewoon checken hoe smerig deze is

elke 2 a 3 jaar remvloeistof

 

Distributie elke 210dkm

Distributie elke 210dkm bedoel je dan de ketting ?

is dit voor elke motor het zelfde ?Als je 60 per jaar rijd, elke 30dkm Olie+filter, elke 60dkm DSG + interieurfilter +brandstoffilter(+ injectorreiniger erin)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
26 minuten geleden, mikerosauer zei:

Distributie elke 210dkm bedoel je dan de ketting ?

is dit voor elke motor het zelfde ?Als je 60 per jaar rijd, elke 30dkm Olie+filter, elke 60dkm DSG + interieurfilter +brandstoffilter(+ injectorreiniger erin)

De 21000 is voor een riem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 minuten geleden, Tobiasalltrack zei:

Vdub, vervang jij je koelvloeistof nooit dan?

Ik heb nog nooit de koelvloeistof vervangen.

Enkel bij het vervangen van de distributie en waterpomp de vloeistof bij gevuld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
39 minuten geleden, jaap zei:

Ik heb nog nooit de koelvloeistof vervangen.

Enkel bij het vervangen van de distributie en waterpomp de vloeistof bij gevuld.

precies.. heeft hier niet zoveel te lijden.. remvloeistof is veel belangrijker

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt mannen! In 2 dagen het ik meer antwoorden dan ik ooit van de VW dealer zal krijgen!

Uiteindelijk is dit m'n schema geworden, misschien heeft nog iemand anders er wat aan. (aanvullingen zijn trouwens nog steeds welkom!)1255147736_onderhoudauto.thumb.png.acb9a5c70eb67c26523c4b41799d87c1.png

aangepast door Tobiasalltrack
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En filter. Vergeet ook niet remvloeistof elke 2 jaar. En meteen je rondje doen, koelvloeistof checken, wiellagers rondom controleren, banden, remmen, schokbrekers, veren etc. 
Check, remvloeistof neem ik gelijk mee als ik de schijven vervang (rij +- 100/120dkm per 2 jaar)
Wat kan ik precies aan koelvloeistof controleren? Het niveau lijkt me logisch maar is er meer?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 minuten geleden, Tobiasalltrack zei:
34 minuten geleden, Vinniepilon zei:
Beter is om de 15.000 km de olie te verversen.

En olie filter denk ik dan? En dan nog meer of alleen dat?

Op zich is dat beter alleen dan moet je dan 4x per jaar dat doen met 60dkm/jr..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, Vdub said:

Op zich is dat beter alleen dan moet je dan 4x per jaar dat doen met 60dkm/jr..

 

Dat is mij de moeite waard, kleine moeite als mijn auto dan langer mee gaat.

Hoe zit het trouwens met olie voor de tussenbak, haldex koppeling (voor zover ik weet heb ik een torsen en hydraulische bediening voor de versnellingsbak? Zijn dingen die omhoog kwamen bij het bestellen van olie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden