Ga naar inhoud
  • 0

Piepende remmen; alles al geprobeerd


lonnebol

Vraag

Sinds een aantal weken heb ik een irritante piep bij het remmen. Het doet zich voor op lage snelheid, wanneer de auto bijna stilstaat en nog uitrolt. Als ik net geremd heb en het daarna opnieuw op probeer te wekken is het gepiep er niet. Uiteraard heb ik er al eens goed naar gekeken en daarbij de geleidingspennen goed schoongemaakt en ingezet met keramisch vet. Ook alle glijd- en contactvlakken heb ik gereinigd en van nieuw keramisch vet voorzien. De remblokken heb ik licht opgeschuurd met een staalborstel. Er zaten op de schuine kanten een soort harde uitstulpingen. Dit betreft de vooras. Achter heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken, want het lijkt van voor te komen.

 

De remschijven en remblokken voor zijn een klein half jaar oud. Het gaat om originelen van ATE. Remt verder uitstekend.

 

Van wat ik al heb kunnen vinden om na te kijken e.d. heb ik volgens mij zo wat alles nu gedaan. Is de volgende stap dan toch nieuwe remblokken?

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
hoe zijn de schijven  en blokken kun je daar foto,s van maken, ik zelf denk dat je randen op je schijven heb
Lastig zonder het wiel eraf te halen. Daar heb ik nu helaas geen tijd voor.

De rand van de schijf is vlak. Daar voel ik geen rand.2d380146e56d9961848305428f05d2b0.jpgbeb34c2b528140bb54af689148f7cd68.jpg7bde499b795f2600f671a0ce6db0dd2f.jpg

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik zie een klein randje  onder in de remschijf,  kan zijn dat die krom is. en hoe dik is de blok nog,

je zou er ook nog voor kunnen gaan om de schijf af te laten draaien.

 

Je bedoelt bij de naaf een randje?

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je blokken vlak zijn zou ik er een schuine rand aan vijlen of als je die moeite niet wil doen andere blokken erop zetten van bv ferrodo.

Het piepen komt doordat er lucht tussen blok en schijf zit. Vroeger zat er asbest in de voering en sinds dat niet meer nag piepen remmen. Vandaar dat de meeste fabriekanten de hoeken afschuinen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je blokken vlak zijn zou ik er een schuine rand aan vijlen of als je die moeite niet wil doen andere blokken erop zetten van bv ferrodo.
Het piepen komt doordat er lucht tussen blok en schijf zit. Vroeger zat er asbest in de voering en sinds dat niet meer nag piepen remmen. Vandaar dat de meeste fabriekanten de hoeken afschuinen
Hoeken van de remblokken zijn mooi schuin. Anders zou ik ze zeker vijlen.

Ik had hier bij Brembo geen last van. Daar gingen de blokken dan weer erg snel op vond ik.

Als het met nieuwe blokken opgelost zou kunnen zijn wil ik dat wel proberen. Nu heb ik dus ATE blokken en schijven. Gelijktijdig vervangen. Beter ander merk blokken dan?

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ja dat randje bij de naaf  zijn de schijven warm geweest of zo, ik zie op foto i
1 een blauwe gloed kan aan de foto liggen
 
Ik denk eerder de foto. In het echt zie ik geen blauwe gloed. Verder ook geen last van trillende remmen.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik geef toe een heel andere wagen en remsysteem, we hebben ook een T3-campertje gehad en ook bij verschillende blokjes weer dat piepen gehad, tot grote ergernis van mijn vrouw.

Tot ik de tip van een top garage, om met weer nieuwe remblokken ze eerst rustig in te remmen dat hebben we gedaan en tot geheel geen last meer gehad.

------------------------------------------------------------

Wel heb ik een geintje met mijn vrouw uit gehaald, we reden weer een tijd heel ontspannend en toen ik wat moest afremmen maakte ik fluitend het zelfde geluid als met de piepende remmen, hahaha mijn vrouw regeerde met, O neeee,,,, toch niet weer, ze baalde als een steker, tot ze zag dat ik dat piepend geluid maakte, ik kreeg een beste dreun, en ze begon wat bedenkelijk te lachten, met,,,  O als ik je terug kan pakken, dat had ze niet zegt, maar ik kon het er wel uit opmaken..

 

Ook op onze T5-campertje hebben we nieuwe schijven en remblokjes gekregen en er werd er bij verteld eerst rustig remmen dan krijg je geen als van piepende remmen, en zo gebeurde het.

We gingen richting Italië aardig wat kilometers gereden en nergens last van gehad, alles ging perfect.

---------------------------------------------------------

Als er een rand op de remschijven zitten kan je mooi oplossen vooral als op de aandrijving assen zit je zet wielblokken om de andere wielen, krikt de wiel om hoog haalt het wiel en remblokjes er af, zet rustig de motor aan en zet hem in de versnelling dan gaat één as draaien dan kan je mooi de rand al draaiende er af slijpen, je kan het zo goed en mooi doen als of een bedrijf de schijven heeft af gedraaid.

En zo kan je ook de andere remschijf goed krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden