Ga naar inhoud
  • 0

Ervaring met carstick/dongle?


Koots

Vraag

Ik was in de veronderstelling dat er in mijn Passat een slot zo zitten voor een extra simkaart, maar dat blijkt niet zo te zijn. Om niet alle GB’s van de baas te verbrassen aan Spotify en Waze wil ik mijn KPN simkaart met onbeperkt data per maand in de auto gebruiken als een hotspot. Als ik het goed begrijp kan dit met een carstick/dongle, die je in de USB plugt (voor voeding?) en waarin je dan je simkaart steekt. 
 

Heef iemand ervaring met een bepaald merk/type? Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de originele carstick van VW. Op ebay.de of via een dealer in Duidsland aanzienlijk goedkoper dan in NL. Ik ben er zeer tevreden over.
Nadeel alleen voor VW auto's met deze functionaleit.
Voordeel vind ik de integratie met je auto. Configuratie doe je volledig via je DM of DP. Je kunt dan ook de hotspotfunctionaliteit van je auto gebruiken. Ik had vroeger altijd een kleine MiFi routertje in mijn middenconsole. Werkt in princiepe net zo goed. Maar dit vind ik net wat fraaier. De kids connecten op de achterbank netjes met wifi van de passat en kunnen eventueel zelf muziek streamen naar de DM (of DP).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 28-3-2020 at 11:39, Stief said:

Ik heb de originele carstick van VW. Op ebay.de of via een dealer in Duidsland aanzienlijk goedkoper dan in NL. Ik ben er zeer tevreden over.
Nadeel alleen voor VW auto's met deze functionaleit.
Voordeel vind ik de integratie met je auto. Configuratie doe je volledig via je DM of DP. Je kunt dan ook de hotspotfunctionaliteit van je auto gebruiken. Ik had vroeger altijd een kleine MiFi routertje in mijn middenconsole. Werkt in princiepe net zo goed. Maar dit vind ik net wat fraaier. De kids connecten op de achterbank netjes met wifi van de passat en kunnen eventueel zelf muziek streamen naar de DM (of DP).

Maar de werking van een universele carstick is wel hetzelfde toch? Ik ben wel van het originele (heb ook originele VW dakdragers en een VW dakkoffer...) maar de stick gaa5 bij mij onder de middenarmsteun en zie je dus bijna niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een universele stick fungeert als een mifi router. Dus een eigen wifi signaal waar je DM of DP gebruik van kan maken.
De VW carstick is als het ware een add-on voor je DM/ DP. Functioneel is deze volledig geintegreerd. Bij mij zit ie overigens ook gewoon in mijn middenarmsteun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
25 minutes ago, Stief said:

Een universele stick fungeert als een mifi router. Dus een eigen wifi signaal waar je DM of DP gebruik van kan maken.
De VW carstick is als het ware een add-on voor je DM/ DP. Functioneel is deze volledig geintegreerd. Bij mij zit ie overigens ook gewoon in mijn middenarmsteun.

Maar wat is nu het functionele verschil tussen een Huawei LTE 4G en een VW stick. Dat ie geïntegreerd is ; oké maar hoe en wat dan. Heb je extra's in je menu van de DM /DP - ik zie mijn stick/router  n.l. ook in het wifi menu en eenmaal een WW ingevoerd geeft altijd direct verbinding met de router bij het starten van de motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 28-3-2020 om 11:39, Stief zei:

Ik heb de originele carstick van VW. Op ebay.de of via een dealer in Duidsland aanzienlijk goedkoper dan in NL. Ik ben er zeer tevreden over.
Nadeel alleen voor VW auto's met deze functionaleit.
Voordeel vind ik de integratie met je auto. Configuratie doe je volledig via je DM of DP. Je kunt dan ook de hotspotfunctionaliteit van je auto gebruiken. Ik had vroeger altijd een kleine MiFi routertje in mijn middenconsole. Werkt in princiepe net zo goed. Maar dit vind ik net wat fraaier. De kids connecten op de achterbank netjes met wifi van de passat en kunnen eventueel zelf muziek streamen naar de DM (of DP).

Welk partnummer moet je hebben? 

Ik zie verschillende nummers op ebay.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar wat is nu het functionele verschil tussen een Huawei LTE 4G en een VW stick. Dat ie geïntegreerd is ; oké maar hoe en wat dan. Heb je extra's in je menu van de DM /DP - ik zie mijn stick/router  n.l. ook in het wifi menu en eenmaal een WW ingevoerd geeft altijd direct verbinding met de router bij het starten van de motor.

Wat ik eerder schreef.Als het puur om internet voor je DM/DP gaat voegt het niet veel toe. Hotspot op je tel (met een app die m automatisch activeert) ,mifi of een usbstick variant doen dan vrijwel allemaal hetzelfde. Ze adverteren een werkend wifi internet verbinding waar jouw DM/DP mee verbindt. 

De Carstick fungeert als een soort extra module voor je DM/DP. De DM/DP maakt dus geen verbinding via wifi maar spreekt de stick direct aan. In je menu verschijnen hiervoor extra opties. Snelheid datalimiet, roaming enz. stel je allemaal in via je DM. Ook de hotspotfunctionaliteit van je DM kun je dan aanzetten en instellen waarmee je DM een wifi internet verbindig adverteert waar je vervolgens met andere apparaten mee kunt verbinden.

Apparaten welke hiermee verbonden zijn kunnen met de Media control app ook de DM bedienen en muziekstreamen naar de DM.

 

Je kunt dus prima af met een andere oplossing. Heeft zelfs wat voordelen. De Carstick werkt immers alleen in VAG auto's met deze functionaliteit.

Maar toch toch vind ik de carstick optie fraaier en hebben de kids altijd wifi in de passat van pappa, ookal is de BMW van mamma sportiever

 

(Hadden ze in mijn vorige auto ook hoor maar dan via MiFi)

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 hours ago, Stief said:

Dit is wat ik heb
cedd03e1f27a4acb93e1912d77b50e1a.jpg

Ik zag op de Duitse onderdelensite dat alleen de Passat Variant dit nummer heeft, alle andere modellen hebben 000.051.409.E. Maakt dit nog verschil denken jullie?

09849CE4-C262-482F-A8AF-B0EDCCA9C29B.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de 000051409E besteld. Deze is zwart - weet niet of er veel verschil in zit maar ik ga het wel zien. Ten eerste Überhaupt benieuwd hoe het / en of het werkt. Sommige versies doen het pas vanaf 2016 en andere vanaf 2012 en of 2014. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net de stick aangesloten,

* inprikken
* naar Menu om een hotspot op te zetten 
* SSID aanmaken naar keuze 
* WW aanmaken naar keuze 

En hoppa, verbinding met het internet. USB hub is besteld voor het aansluiten van de telefoon.

 

037.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 28-3-2020 at 10:28, ReneL said:

Ik heb een Huawei 4G 8372 LTE besteld incl. Wifi hotspot en 4G data kaart. Werkt prima tot dusver, goed signaal in de auto. ( buitenom het feit dat mijn We-Connect nog niets doet.. ) 

 

On 31-3-2020 at 20:59, ReneL said:

Ik heb de 000051409E besteld. Deze is zwart - weet niet of er veel verschil in zit maar ik ga het wel zien. Ten eerste Überhaupt benieuwd hoe het / en of het werkt. Sommige versies doen het pas vanaf 2016 en andere vanaf 2012 en of 2014. 

 

6 minutes ago, ReneL said:

Net de stick aangesloten,

* inprikken
* naar Menu om een hotspot op te zetten 
* SSID aanmaken naar keuze 
* WW aanmaken naar keuze 

En hoppa, verbinding met het internet. USB hub is besteld voor het aansluiten van de telefoon.

 

037.JPG

@ReneL Wat was voor jou de reden om toch voor de VW stick te gaan?

aangepast door Spiky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
52 minutes ago, Groovejunk said:

Ik zie wel een groot prijsverschil tussen de E en F nummers van de stick. Begrijp ik nou goed dat je het beste de E kan nemen? En dus de duurste van de twee?

De F stick schijnt alleen voor Skoda / Admundsen navigatie te zijn volgens het grote boze web. Maar of dat zeker is weet ik niet , je zou het eens kunnen testen. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Net de stick aangesloten,
* inprikken
* naar Menu om een hotspot op te zetten 
* SSID aanmaken naar keuze 
* WW aanmaken naar keuze 
En hoppa, verbinding met het internet. USB hub is besteld voor het aansluiten van de telefoon.
 
037.JPG.f099a48e0f4a7dd28414f781e5f8fad8.JPG
Mooi dat het werkt.
Trouwens, als je nog een opbergbakje in je opbergvak hebt of wilt, kun je een haakse USB verloopstuk gebruiken. Alleen wel goed op letten welke kant de knik zit. Er zijn ook wel vouwbare verloopjes maar zijn best kwetsbaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Stief said:

Mooi dat het werkt.
Trouwens, als je nog een opbergbakje in je opbergvak hebt of wilt, kun je een haakse USB verloopstuk gebruiken. Alleen wel goed op letten welke kant de knik zit. Er zijn ook wel vouwbare verloopjes maar zijn best kwetsbaar.

Oké, ik had er eerst een USB hub aan hangen zodat ik ook mijn telefoon op kon laden, maar nagenoeg elke USB hub wordt niet herkent door de Passat. Ook de Carstick werkt dan gewoon niet ( echt idioot maar het is niet anders op dit moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Momenteel heb ik een app op mijn telefoon dit mijn hotspot activerrd als de BT gekoppeld word aan de passat.
Ik met dat de radio regelmatig mijn wachtwoordt kwijt is.

Rene had nog een adres voor een goedkopere Carstick, helaas heeft de verkoper nog niet gereageerd.
Heeft iemand nog een goed adres om er een te kopen?

De prijzen varieren tussen de € 140 en € 150 , zou mooi zijn als dat iets goedkoper kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden