Ga naar inhoud
  • 0

Gen 1 naar gen 2 hulp passat 3c


rbuis78

Vraag

Hallo iedereen ik heb diverse dingen geprobeerd maar krijg fout melding op vag.com dat  08 ahvac niet word herkend,oude unit word netjes herkend.

1. gewoon alles 1 op 1 omgezet alles werkt, geen beeld op radio, maar fout in systeem - word niet gevonden. (airco alles werkt,ook stoel verwarming)

2. bruine connector pen 7 op pen 10 en pen 8 op pen 9 omgezet, geen beeld op radio, maar fout in systeem - word niet gevonden. (airco alles werkt,ook stoel verwarming)

3. bruine connector pen 7 met pen 10 en pen 8 met pen 9 omgezet, geen beeld op radio, maar fout in systeem - word niet gevonden. (airco alles werkt,ook stoel verwarming)

de voeding van pen 20 naar 16 heeft toch niets met communicatie te maken?

welke connectors zorgt voorcommunicatie met canbus?

moet ik er nog een andere module inzetten?

 

heeft er iemand tips en toevallig aan sluit schema's?

 

van deze 

IMG_2885.jpg

naar deze

IMG_2884.jpg

 

PS.voor de flaps heb ik nog weerstandjes over als iemand zending mocht hebben.

IMG_2886.jpg.ee76cfc750ad75987e72978c132da89e.jpg

aangepast door rbuis78
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je pin 16 al op pin 20 gezet in de zwarte stekker en de oude pin 20 geisoleerd? Lijkt me wel dat dat ook moet gebeuren. Ik ben laatst van gen 1 naar gen 3 gegaan. Dat ging prima in principe. Ik moest wel voor de wissel op gen 1 lucht op mannetje zetten omdat anders gen 3 de middelste roosters niet (goed) aanstuurde en er geen lucht uit de middelste roosters kwam. Zie dit topic. Van @Diver heb ik een handleiding. Als hij het goed vindt kan ik deze hier uploaden of doorsturen. Deze staat ook bij zijn post in het genoemde topic van mij. Overigens kun je ook via hier een handleiding volgen (in het Duits). De site zelf is niet meer online, maar via Wayback Machine kun je er toch nog op.

Waar zijn die weerstandjes voor? Dat ken ik helemaal niet.

 

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, lonnebol zei:

Heb je pin 16 al op pin 20 gezet in de zwarte stekker en de oude pin 20 geisoleerd? Lijkt me wel dat dat ook moet gebeuren. Ik ben laatst van gen 1 naar gen 3 gegaan. Dat ging prima in principe. Ik moest wel voor de wissel op gen 1 lucht op mannetje zetten omdat anders gen 3 de middelste roosters niet (goed) aanstuurde en er geen lucht uit de middelste roosters kwam. Zie dit topic. Van @Diver heb ik een handleiding. Als hij het goed vindt kan ik deze hier uploaden of doorsturen. Deze staat ook bij zijn post in het genoemde topic van mij. Overigens kun je ook via hier een handleiding volgen (in het Duits). De site zelf is niet meer online, maar via Wayback Machine kun je er toch nog op.

Waar zijn die weerstandjes voor? Dat ken ik helemaal niet.

 

@lonnebol Gewoon delen daar is het ook voor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb nu een 3c.......c gateway maar deze airco unit word niet herkend, kan het zijn dat ik airco unit 5k0907044bt erin moet zetten?

 

had trouwens alle kabels zoals beschreven erin gezet en om geplugt.

aangepast door rbuis78
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja alles werkt nu.

can gateway 3c0907530E erin gezet

kabel bruine stekker pin 8 bij 9 gezet

kabel bruine stekker pin 7 bij 10 gezet

zwarte grote kabel 16 op 20 gezet en de rest netjes afgewerkt.

alleen fout ivm deksensor die er niet bij zit van luchtkwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om hier even op in te haken (ipv nieuw topic)
Is het trouwens veel werk om de luchtkwaliteit sensor in te bouwen?
Ik heb een 3C van 2006 met de “Econ” knop er nog op.

Ik heb een gen3 clima unit geregeld, maar wil wel dat het allemaal gewoon werkt.
Of kortgezegd. Wat merk ik er als gebruiker van, dat de kwaliteit sensor er niet in zit?

Mvg. Kevin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de auto modus van de recirculatie knop bedoelt, dan heeft het zeker zin. Anders valt er bijna niks automatisch te regelen. De luchtkwaliteitssensor is zo ongeveer de enige input voor de auto-modus van de recirculatieknop.

De andere functie is heel snel afkoelen in de zomer als het heet is. Dan kan ook de recirculatieklep bediend worden om de binnenruimte sneller af te koelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden