Ga naar inhoud
  • 0

Weke bandenmaat B8 19”


Evberkel

Vraag

Hoi,

ik heb een passat gte met 18” wielen met winterbanden en wil voor de zomer een set 19” aanschaffen. Welke bandenmaat is aan te bevelen? 225/35 of 235/40 lees is hier. Oogt 225 niet te smal? Prijstechnisch is de 225 wel interessanter. 
 

gr Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
38 minuten geleden, BARRY_TDI zei:

Hoeveel J is de velg, dat is interessant om te weten. Zou een 235 of zelfs 245 kunnen worden. De hoogte zal 35 zijn. 40 is voor de 18"

Dat is niet correct. B8 19" is Bandmaat: 235/40 R19 96Y XL. Bij de B7 was het nog 35 maar bij de B8 is er voor een grotere maar gekozen.

En 225 komt niet eens voor bij VW, die spreken alleen maar over 235.

https://shop.volkswagen.nl/auto-accessoires/wielensets/zomersets/3G0073729A88Z-19-inch-lichtmetalen-zomerset-verona?modelgroup=passat&modeltype=passat-variant-8&modelyear=2015&trimline=comfortline&cid=35

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, bm-er zei:

Dat is niet correct. B8 19" is Bandmaat: 235/40 R19 96Y XL. Bij de B7 was het nog 35 maar bij de B8 is er voor een grotere maar gekozen.

En 225 komt niet eens voor bij VW, die spreken alleen maar over 235.

https://shop.volkswagen.nl/auto-accessoires/wielensets/zomersets/3G0073729A88Z-19-inch-lichtmetalen-zomerset-verona?modelgroup=passat&modeltype=passat-variant-8&modelyear=2015&trimline=comfortline&cid=35

Ging idd uit van de B7 maat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf heb ik voor de winter 235/40/19 op VW Verona velgen en voor de zomer heb ik VW Chennai velgen met 245/40/19. Eigenlijk is dit een maatje te groot ( VW Arteon velg ) maar de tellerafwijking is minimaal en de afwijking tussen beide maten is 1.19%. 

Zie hier de plaetjes;

 

023.jpg

035.JPG

aangepast door ReneL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 19-3-2020 at 21:11, ReneL said:

Zelf heb ik voor de winter 235/40/19 op VW Verona velgen en voor de zomer heb ik VW Chennai velgen met 245/40/19. Eigenlijk is dit een maatje te groot ( VW Arteon velg ) maar de tellerafwijking is minimaal en de afwijking tussen beide maten is 1.19%. 

Zie hier de plaetjes;

 

023.jpg

035.JPG

Ziet er mooi uit!

Voel je met zo'n platte zomerband niet elke gaatje in de weg? Of valt het mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ziet er mooi uit!
Voel je met zo'n platte zomerband niet elke gaatje in de weg? Of valt het mee?
Ik rij op 35/19 in vind dat mee vallen maar maar dat is persoonlijk . Ik zou geen hogere willennomdat ik dat persoonlijk niet mooi vindt

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
20 minutes ago, mikerosauer said:

Ik rij op 35/19 in vind dat mee vallen maar maar dat is persoonlijk . Ik zou geen hogere willennomdat ik dat persoonlijk niet mooi vindt

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

Ok dankje. Wil binnenkort namelijk een nieuw setje zomervelgen aanschaffen, maar ik ben er nog uit wat ik wil qua maat e.d. Was ff benieuwd naar je ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ok dankje. Wil binnenkort namelijk een nieuw setje zomervelgen aanschaffen, maar ik ben er nog uit wat ik wil qua maat e.d. Was ff benieuwd naar je ervaringen.
Ik rij zelf op 225/35/19 9J velg ET waarde weet ik even maar in rij wel een b7

Laag op een schroefset wel iets harder dan oem maar zeker niet storend.

Ik wilde dan ook persé zeer laag rijden staat in mijn ogen gewoon mooier. Maar wel gewoon goed te gebruiken als dagelijkse gezin wagen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
51 minutes ago, 15PassatB8 said:

Ziet er mooi uit!

Voel je met zo'n platte zomerband niet elke gaatje in de weg? Of valt het mee?

Hangt ook van het onderstel af.

Bijvoorbeeld, momenteel heb ik de leenauto van de dealer mee. Het is een Seat Ibiza fr met 18'' velgen, zit haast geen wang op de banden en ik vind het reuze mee vallen qua hoe stug ie is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, 15PassatB8 said:

Ziet er mooi uit!

Voel je met zo'n platte zomerband niet elke gaatje in de weg? Of valt het mee?

In beide set up is het prima, en voel ik zeker niet elk gaatje in de weg. De zomerband 245/40/19 is ook iets soepeler qua rubber compound heb ik het idee.  En de zomerband is 8mm in diameter groter dan de winterband want die is 235/40/19. Origineel kwam deze wagen met 215/60/16 en natuurlijk is dat wel iets comfortabeler maar ook weer niet ZO veel.

aangepast door ReneL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zit wel wat verschil tussen een B7 en een B8, al is het niet veel. B8 is ontworpen met een iets grotere wiel/band combinatie. B7 is 235/35 19" en een B8 is 235/40 19".

En waar veel mensen op het forum de mening hebben dat hun verlaagde 19" prima rijdt, geen problemen hebben met drempels ben ik de mening toegedaan dat een B8 op 19" met Eibach pro verlaagd toch behoorlijk stug is. Hiervoor had ik een gewoon comfortline onderstel en dat was echt comfortabel in een woonwijk met klinkerbestrating, en nu is het gewoon stug/hard en je moet gewoon een stuk langzamer rijden om het nog enigszins comfortabel te houden in de auto. Het verschil is gewoon behoorlijk groot. De voordelen zijn er uiteraard ook, zoals betere wegligging op de snelweg en in bochten, en dat vind ik dan weer erg prettig. Maar het is zeker een trade-off en dat is goed om te weten denk ik. DCC is daarom denk ik het mooiste van alle systemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@bm-er er is niks zo persoonlijk als gevoel en daarmee dus wat voor jou oncomfortabel is kan voor andere dat wel zijn. 

ook ligt het ook nog aan de banden de ene band is de andere niet . hier voor lag er een C merk bandje er op deze waren gevoels matig een stuk harder dan de  A bandjes die er nu op liggen. enige tip die ik kan geven . mischien kan je mee rijden met de verschillende setups 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 uren geleden, AlterEgo zei:

Hoe zit het bij 18inch icm met een verlaging? Is er daar nog voldoende ‘comfort’?

Zie antwoorden bij de 19" discussie, het is echt een persoonlijk iets is mijn mening.

Het verschil tussen 18" en 19" vind ik zelf bijv. verwaarloosbaar, terwijl iemand anders dat wel vind. Wat mikerosauer ook zegt, probeer eens mee te rijden met verschillende set-ups.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 uren geleden, mikerosauer zei:

@bm-er er is niks zo persoonlijk als gevoel en daarmee dus wat voor jou oncomfortabel is kan voor andere dat wel zijn. 

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Maar het leek mij goed om ook eens mijn mening op te schrijven, het is dan aan een ieder zelf om te bepalen wat hij/zij daarmee doet.

9 uren geleden, 3errors zei:

Wat mikerosauer ook zegt, probeer eens mee te rijden met verschillende set-ups.

Dat is gewoon een heel goed advies, zelf ervaren en dan een keuze maken.

Ik heb mijn set overgenomen van iemand die hem weer onder zijn B8 heeft verwijderd omdat het gewoon tegen viel. Zo veel mensen, zo veel voorkeuren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden