Ga naar inhoud
  • 0

Weergave olietemperatuur active display


Evberkel

Vraag

Halle, 

ik heb een GTE met active display en vraag me af hoe ik de motortemperatuur/olietemperatuur af kan lezen. In de instelling kan wel kiezen dat de olietemperatuur ja of nee word weergegeven maar ik zie niet waar ik het dan kan aflezen. Nu ben ik geen autoleek, geen groentje op digitaal gebied en geef ik niet gauw op maar nu dus wel haha. In het boekje staat alleen wat ik hierboven al heb beschreven maar niet waar de temperatuur dan zichtbaar is. Ook google weet geen raad.

wie o wie
 

Groet Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

In de menu waar je het verbruik, snelheid e.d. kan zien tussen je tellers, daartussen staat je olietemperatuur.

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ozzy heeft gelijk: op de rechterkant van je stuur kan je selecteren wat je tussen de klokken op je digitale dashboard krijgt te zien. Paar keer drukken om “rijgegevens” te selecteren, het duurt een paar seconden voor de rijgegevens daadwerkelijk verschijnen. Olietemperatuur vind je vervolgens door met de pijltjes door de opties te scrollen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag gekeken maar er word niets van een temperatuur weergeven. De rede dat ik dit wil kunnen zien is omdat ik de benzine motor in de gaten wil houden. Heb de auto net pas en weet nu niet of te heet word, ook zie ik niet of ie al op bedrijfstemperatuur is om te kunnen trappen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Olietemperatuur zit in een carrousel menu, je scrolt dan door afgelegde kilometers, reistijd, gem. brandstofverbruik, olietemperatuur, etc. heen. Zie je dat (verbruiks)menu wel in je AID?

Hier wordt weergegeven wat je in je DP/DM hebt aangevinkt. Wel is er een maximum aantal parameters wat je kan selecteren om weer te geven. Allemaal lukt niet. Althans zo werkt dat bij mijn B8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 hours ago, bm-er said:

Olietemperatuur zit in een carrousel menu, je scrolt dan door afgelegde kilometers, reistijd, gem. brandstofverbruik, olietemperatuur, etc. heen. Zie je dat (verbruiks)menu wel in je AID?

Hier wordt weergegeven wat je in je DP/DM hebt aangevinkt. Wel is er een maximum aantal parameters wat je kan selecteren om weer te geven. Allemaal lukt niet. Althans zo werkt dat bij mijn B8.

Dank je wel voor de duidelijke uitleg, nu weet ik waar ik moet kijken. Het AID staat al zo vol met info. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mwa... valt mee toch...? Na een kwartiertje ermee spelen wist ik al waar alles zat.

Tegenwoordig laat ik 'm gewoon op de klassieke look staan met olietemperatuur in het midden. Digitale snelheid is altijd aanwezig rechts onderin, meer heb je ook niet nodig in mijn optiek. En als je bijv. de navigatie aanzet dan schakelt ie automatisch over, ik weet alleen niet of ie ook automatisch terug schakelt nadat je op bestemming bent gearriveerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maak eens een foto, de olietemperatuur moet tussen je klokken verschijnen, zie bijgevoegde foto. Met het zilverkleurige knopje rechts op je stuur "rijgegevens" selecteren, daarna met de pijltjes rechts op je stuur scrollen naar "olietemperatuur"

Olietemperatuur.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden