Ga naar inhoud
  • 0

Schakelaar sluiten achterklep reageert niet


HaraldWilting

Vraag

Hallo Allemaal. Wie kan mij helpen?

Ik heb een HL Passat Variant uit 2012 met keyless entry. Als ik de achterklep open met AB of met knopje bestuurde of met de handgreep in de klep gaat de achterklep automatisch open. Echter.....

in de klep zit een klein knopje waar ik op kan drukken om de klep ook automatisch te sluiten. Dit knopje werkt soms wel/soms niet! 
Als hij niet werkt is ook de kofferbak verlichting uit en is ook het knopje niet verlicht. 
Waar zou het aan kunnen liggen? 
 

Ik heb de klep bekleding aan de binnenkant open gemaakt maar kan geen oxidatie of breuken (zichtbaar) ontdekken.

wie of wie kan mij helpen? Ik ga liever niet meteen naar de dealer toe.

bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
40 minutes ago, Vinniepilon said:

Denk slotmechanisme, schakelaar defect of vervuild. 

Klopt het dan dat wanneer de schakelaar defect is de verlichting in de kofferbak niet aan is? soms doet hij het namelijk wel.

welk slot mechanisme bedoel je? Dat gedeelte in de klep? Of het gedeelte in de bumper? Als ik het gedeelte in de klep vastpak en indruk gaat de klep automatisch open (zoals het moet)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Meestal zit de schakelaar in het slotmechanisme in kofferklep. Die geeft dan aan dat ie open staat en gaat het lampje branden en kan deze ook weer dicht met de knop. Als ie “gesloten staat” met de klep open gaat ie niet dicht, waarom iets dicht doen wat al dicht is. 
 

Dus mijn vermoeden is het slot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nog steed hulp nodig voor mijn VW Passat 2012 B7 highline uitvoering.
Mijn knopje van de kofferbak functioneerd soms wel en steeds vaker niet om de achterklep te sluiten.
Sinds kort gaat het automatisch openen soms ook niet meer. Als ik de greep in de achterbak vastpak ontgrendeld hij wel (lukt ook met de sleutel) maar gaat soms niet automatisch de klep omhoog.
Wie weet de oplossing/defect voor dit issue anders moet ik weer naar de Dealer toe??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarschijnlijk master motor slecht aan het worden. Wat je zal kunnen doen is de klep weer te openen. Dan met gepaste kracht voorzichtig en langzaam de klep naar boven duwen tot hij niet verder gaat. Daarna je sluitknop in de klep ingedrukt houden tot de knipperlichten beginnen te knipperen. Dan los laten en de knop gewoon indrukken voor sluiten. Dit kalibreert de klep en hopelijk Je probleem.  Anders is er echt een motor waarschijnlijk bijna aan zijn eind. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden