Ga naar inhoud
  • 0

Te hoog oliepeil waarschuwing


GlennGTE

Vraag

Goedenavond, 

 

Sinds vrijdag heb ik de melding 'oliepeil te hoog, bezoek werkplaats' op mijn display. 

Uiteraard meld ik mij maandag bij de garage maar komt iemand dit bekend voor.

Ik heb de auto, passat gte 2015, sinds een week of 6. Ik heb nu ongeveer 1200 km gereden waarvan 900 km elektrisch. Bij aflevering had de auto ook een beurt gekregen en was er olie verversd. 

Kan de oorzaak zijn dat ze bij het verversen teveel olie hebben toegevoegd en dat het 6 weken later pas tot een melding komt of moet ik aan wat anders denken? Bij het oliepeilen merk ik dat het oliepeil wel wat hoger staat dan het maximum streepje. 

Kan het kwaad om ermee te rijden? Ook wanneer ik alleen de elektrische aandrijving gebruik?  

Gr van een ongeruste passat rijder....

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je zou lekkage van koelvloeistof kunnen hebben of een lekkende FSI injector, je kan de test met de aansteker even doen of je olie aan de peilstok knettert(koelvloeistof) of makkelijk wil branden (benzine)

Benzine in de olie ruik je vaak ook wel als je aan de olie ruikt, nadeel van een GTE is wel dat ie natuurlijk als je vaak alleen op de accu rijdt, eigenlijk nooit warm wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Melding kommen wel vaker voor. Voornamelijk bij de nieuwe bedrijfswagens regel matig. Koelvloeistof verlies kan een oorzaak zijn. Maar 9 van de 10 gevallen. Is het dat er teveel olie is bij gevuld naar een beurt. Zou eerst eens terug gaan naar de garaze waar die een beurt heeft gehad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden