Ga naar inhoud
  • 0

Update B8 Halogeenverlichting


AlterEgo

Vraag

Dag,

Ik ben nu al een aantal dagen aan het rondkijken op dit forum en op internet maar een bevredigend antwoord heb ik nog niet gevonden op mijn vraag.

’Kan ik de standaard halogeen verlichting in een Passat B8 2015 updaten naar led of xenon?’ Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en me advies kunnen geven?

Dit zijn denk ik mijn opties:

1. H7 en andere lampjes vervangen door led lampjes. Maar welke? Bovendien is dit niet legaal. Kom ik dan wel door BE keuring? Welke lampjes heb ik dan überhaupt nodig?

2. Ombouw module van KITT. Kitt Er is echter weinig info te vinden op het internet over geslaagde conversies en levensduur...
 

3. Full conversion naar LED. Volgens een Duits forum is dit mogelijk. Maar mijn Duits is niet voldoende om te begrijpen wat ze zeggen. Forum link
 

Moest iemand hier meer ervaring in hebben. Bedankt om je advies te delen!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
26 minuten geleden, Se7entH zei:

Allen,

Ik heb in februari een ongeval gehad met mijn Passat die de LED high heeft (zonder DLA).

Long story short: ik heb tweedehands koplampen aangeschaft en bij de hersteller geleverd.

Resultaat: rechtse koplamp: geen enkel probleem. Linker koplamp: alles werkt, maar geeft toch een fout dat dimlicht defect is en ook de bochtenverlichting het niet doet.

Raar geval: koplamp links heeft een product nummer dat bij VW niet gekend is (de wagen is na lang zoeken door de hersteller bij VW binnengedaan om na te kijken op die fout).

Uiteindelijk toch maar een nieuwe unit (zonder de sturingen, dat zijn er 3) geplaatst: alle problemen van de baan.

Je kan dus niet zomaar eender wat in de Passat vijzen en ervan uitgaan dat het werkt...

Waren het wel onderdeel nummers die overeen kwamen met je oude koplampen? Daarmee gaat het doorgaans wel goed. Je kan bijvoorbeeld niet zomaar klakkeloos een 001 001 001 A door een 001 001 001 F ofzo vervangen.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
19 hours ago, Ozzy said:

Waren het wel onderdeel nummers die overeen kwamen met je oude koplampen? Daarmee gaat het doorgaans wel goed. Je kan bijvoorbeeld niet zomaar klakkeloos een 001 001 001 A door een 001 001 001 F ofzo vervangen.

Ik heb helaas geen onderdeel nummer gezien. Het werd mij verteld door de VW garage. Naast dit zijn er nog wel een hele hoop andere problemen naar voor gekomen waardoor de wagen tot op heden nog niet terug uit herstelling is.

ACC module: als je die tweedehands koopt (nieuw +/- 900 €) en die is al op een andere wagen ingelezen geweest, krijg je hem niet aan de praat, wat je ook probeert. Tot zelfs de ventilator van de koeling wou niet werken op mijn wagen. Begon gewoon spontaan te draaien terwijl de auto geparkeerd stond. Ik begrijp tot op heden niet hoe je in godsnaam nu en in de toekomst een bedrijf kan hebben in tweedehands onderdelen, terwijl de fabrikanten zoveel mogelijk linken aan een chassisnr, zodat het installeren van tweedehands je zo goed als onmogelijk wordt gemaakt. Wegwerpmaatschappij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden