Ga naar inhoud
  • 0

Fluittoon en Airco


Erwin

Vraag

Zaterdag heb ik een proefrit gemaakt in een TDI (110 pk) uit 1999. Bij 120-130 km/h hoorde ik steeds een fluittoon door de rijwind. Is dit iets wat jullie herkennen? Waardoor zou dat kunnen komen en wat kan ik er aan doen? Is een oude schade mogelijk de oorzaak?

 

Deze auto is uitgerust met climate control (temperatuur instelbaar), waarvan ik begrepen heb dat er jaarlijks onderhoud nodig is. Klopt dit? Zo ja, wat moet er gebeuren en wat zijn ongeveer de kosten?

 

Alvast bedankt voor de reacties. Groeten, Erwin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Fluittonen door de rijwind komt mij niet bekend voor, het zou een schade kunnen zijn, kijk eerst eens of de deuren goed (aan)sluiten.

 

Jaarlijks onderhoud aan climatronic heb ik nog niet eerder gehoord.

Wat zou je eraan moeten doen? Om de 3 jaar wel de airco laten afvullen/testen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In zijn geval bij een climatecontrol betekent dat 5 a 10 mins op eco zetten :)

 

Ik heb het zelfe model passat denk ik... en bij mij hoor ik tussen de 90 en 100 km/h een fluit toontje...

 

Oplossing... 140 rijden ;)

 

M.a.w. ik weet wat je bedoeld maar ik heb meestal de radio aan of rijd harder en heb er dan dus minder last van.

Over een echte oplossing heb ik eigenlijk nooit over na gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Komt die fluittoon niet vanaf de Turbo. Ik heb geen diesel dus ik heb geen idee.

 

Je moet soms de airco bij laten vullen maar ik heb dat nog nooit gedaan.

 

Je moet wel in de winter een keer in de zoveel tijd de airco aanzetten omdat anders de leidingen droog worden.

 

Groetjes,

 

Antonio

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden