Ga naar inhoud
  • 0

Motor ruil /revisie


Schuimpie

Vraag

Kun je een motor met motorcode APU uit een Passat (automaat) 3BG variant 1.8T, vervangen door een motor uit een Audi 1.8T met de zelfde motorcode ???

 

Mijnmotor is warm gelopen geweest, de olie en dus in het Carter zaten allemaal stukjes messing en kunststof (nylon) wat zou er kapot kunnen zijn.

Ik wil de motor reviseren, is dat te doen met dit soort motoren.

 

Ik heb revisie ervaring met oudere Land Rover motoren, zónder electronica!!!

Groet Schuimpie

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Vaak is reviseren duurder als een ander blok. 
 
messing zal wel van een lager zijn, open maken om het zeker te weten
 
wat betreft de ruilmotor,  motor zal gelijk zijn alleen aanbouwdelen moet je overzetten neem ik aan.  

Dan zal ik van de week het blok er uit hengelen, en eens kijken wat de schade is,
Ander blok met een hoop km kost rond de 350-400€.
Met evt onbekende problemen.

Ik zal het eens op een rijtje zetten. En anders wordt het een andere auto!!!
Hier zat pas 352.000 km op!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt idd, display is helemaal rood, en kon er niets op lezen, en ironisch genoeg had ik in de ochtend onderdelen binnen gekregen en was juist onderweg naar mijn werkplaats met nieuwe pomp en zeef!!
Ik wil bij de “nieuwe” motor eerst
Het Carter, pomp en zeef goed bekijken voor ik hem er in lepel (controleren op aanslag en andere troep) en misschien zet ik wel de nieuwe pomp en zeef in het donor blok, dan kan ik met een iets geruster hart mijn eigen blok reviseren.
Ik ga het wel zien!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden