Ga naar inhoud

Volkswagen WeConnect icm wagenstatus rapport


bushmaster

Aanbevolen berichten

Geen Passat, maar wel nauwe familie, de VW Arteon. Fijne auto zolang deze blijft lopen, maar helaas vanmorgen, auto slaat af bij stoplicht en geeft melding in display dat dit geen start/stop is, maar dat ik zelf de motor opnieuw dien te starten. Motor gestart en toen was het na 500 meter helemaal over en brandde denk ik elk aanwezig lampje in mijn dashboard en was het motorvermogen compleet zoek.

Auto af laten slepen naar de VW dealer met als diagnose, accu overleden. Bijkomend probleem, een A4 vol met foutcodes (na wisselen van de accu). Auto staat nog steeds bij VW aangezien ze Chriet Titulaer en/of  Wubbo Ockels (ken je klassiekers) nodig hebben om al die computers weer aan de praat te krijgen. Ik heb dus op deze auto de VW Connect service, waar ik maandelijks een status rapport van ontvang, zo ook vanmorgen 3 uur na de big-bang. En waarschijnlijk raden jullie het al, "er zijn geen problemen aan u auto waargenomen".

Dit wonderlijke voorval maar naar VW gemaild, met als nog wonderlijke uitkomst, het wagen-status-rapport geeft alleen meldingen over bandenspanning, lege tank, herinnering servicebeurt etc. Maar nog niet eens een melding dat er foutencodes in je auto-memory zijn geconstateerd, ik persoonlijk vind dat nogal wonderlijk om het dan een wagen-status-rapport te noemen, just my 2 cents.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees blij dat je We-Connect hebt... ?... Ik probeer al 3 maanden mijn auto te registreren wat niet lukt. 

 

Maar alle gekheid op een stokje, wat maakt het uit of je de foutcodes uit kan lezen via je mail rapport. Ik neem aan dat je dat lijstje ook van de dealer kan krijgen. Wat ik wel gek vind is dat als je accu overleden is, er een computer nerd bij moet komen om alles te resetten. Is starten niet voldoende en daarna verdwijnen de foutcodes automatisch ? 

Alles wat je in de auto in kan stellen via "Car" krijg je dus op rapport via mail als ik het zo lees - niet erg supersonisch qua info maar beter iets dan niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel bekend dat een slechte accu voor veel problemen kan zorgen bij de Passat, dat was bij de B6 al zo. Er zit ook zoveel electronica in de auto tegenwoordig, en het wordt alleen maar meer.

Maar met een nieuwe accu moet dat toch achter de rug zijn zou je denken.

Maar wel vlot dat de accu is overleden, want zo lang is de Arteon nog niet op de markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, bushmaster said:

Nope, auto loopt als een ballet-danser op XTC, lijkt wel of ie op 2,5 cylinder loopt, foutcodes komen sneller terug dan Verstappen op een goeie zondagmiddag.

Gek, Ik heb in Frankrijk een hand start moeten doen aangezien mijn auto in de koude stond voor een week. Bij het beladen van de auto 10 tot 20 keer open en dicht gedaan en daarbij follow me home verlichting aan, dus accuspanning lager. Na starten geen enkele foutcode en gewoon weer goed rijden. Zou er niets anders aan de hand zijn, en belangrijker wanneer is je auto klaar want ik ben erg benieuwd naar de uitkomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist contact gehad met de VW dealer, auto loopt weer als een trein (nog niet zelf kunnen vaststellen maar dat neem ik dan maar aan),

Het verhaal zoals de VW dealer mij heeft verteld:

ze hadden alle mogelijke componenten vwb het brandstofsysteem nagelopen, injectoren gewisseld qua volgorde, filters/pompen gecontroleerd, drukken gemeten etc. dit had geen enkel resultaat.

Aangezien ze wel vermoeden hadden dat het brandstof gerelateerd was, hebben ze injector-cleaner in de auto gegooid, en dit had warempel effect, na best een lange tijd de motor te laten draaien, en daarna een flinke testrit liep de auto weer als vanouds. PS: ik tank altijd bij genormeerde tankstations.

Al met al een redelijk abstract verhaal,  ik heb persoonlijk liever dat er iets stuk is, dat dan vervangen wordt. Iemand hier nog iets op aan te vullen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of Bushmaster een TDI heeft, maar ik wel en bij mij is recent de intercooler vervangen door Matthijs en ik kon zo de inlaatkanalen inkijken en alles zag er heel mooi glimmend uit. Kleppen ook, nergens iets aangekoekt of zo. De vervulling bestond uit niets meer dan een zwart doorzichtig laagje, EGR is namelijk nog gewoon actief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden