Ga naar inhoud

Corvid-19 hoe goed is jou gezin beschermd.


J.J

Aanbevolen berichten

En het nog een probleem ze slaapt al een wat jaren heeeeel slecht twee á drie uurtjes op een nacht.

En ze heeft een maag slokdarm probleem Barrett door een scheurtje in het middenrif en de maagklep sluit niet goed, dag en nachts golven van gal oprispingen.

Veel voedingstoffen verdraagt ze niet, vaak twee dagen dat ze niets kan eten en drinken, leidingwater verdraagt ze al jaren niet meer dus er gaan heel wat pakken Bar-Le-duc door heen ook voor het koken.

Ook heeft ze voedsel allergieën en nog erger ze verdraagt ook geen medicatie daar reageert ze ook allergisch op, dat geeft mij nog de meeste zorgen, moet ze leven rede medicatie nemen werkt het met alle zekerheid averechts.

Dus dat komt haar weerstand niet ten goede.

 

Maar wel weer goed we eten best sober, nog niet één keer in de maand vlees geen zuivel nooit gedronken of gerookt, zelden snacks of zoete rommel.

Misschien dat we daar door zeer zelden verkoudheid of griep hebben maar dan ook heel lichtjes, hopelijk ook met deze griep verschijnselen.

Mocht ik haar moeten verliezen dan hopelijk samen.

 

Je zou het niet kunnen geloven, ondanks dat we niemand hebben, gaat er haast geen dag voorbij of we hebben wel ergens lol om lachen doen we veel, al jaren leven we in een totale isolement, praten ook amper met iemand, ja maar wij hebben tot nu veel zeer ernstige dingen overleef dat gaat nu ook wel gebeuren.

 

Treur niet om ons wij zijn overlevers en heel blij met elkaar, we hebben heeeeel veeel dingen gemeen inrichting kleding eten en humor, echt twee maatjes.

Jullie worden heel hartelijk bedankt voor wie jullie zijn en aardig tegen ons zijn zelf wilden jullie ons helpen met ons T5-campertje om de deur weer gangbaar te maken dat vergeten we niet meer.

 

Bedankt voor jullie medeleven, ongelofelijk dat je vriendschapen kunt maken via het internet, hoe wonderlijk is deze wereld.

 

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend dat de gezondheid het af laat weten J.J. Even uit interesse, wat verdraagt jouw vrouw niet aan leidingwater? Dat is in Nederland namelijk zuiverder dan Bar Le Duc.

We hebben 1 van de beste leidingwater ter wereld


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, maxx007at said:

Wellicht is het juist te zuiver waardoor ze het niet verdraagt?
In bronwater (zoals Bar le Duc) zitten vaak nog mineralen die uit ons kraanwater gezuiverd zijn.

Dat kan natuurlijk. Allergie voor water komt nauwelijks voor in de wereld. Maar ik kan me voorstellen dat iemand overgevoelig is voor calcium. Dit komt wel meer voor. Calcium zit dan weer wel in leidingwater.

Maar calcium zit ook in bar-le-duc

aangepast door areikelboom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-3-2020 om 18:42, areikelboom zei:

Vervelend dat de gezondheid het af laat weten J.J. Even uit interesse, wat verdraagt jouw vrouw niet aan leidingwater? Dat is in Nederland namelijk zuiverder dan Bar Le Duc.

 

Hoi @areikelboom

Mijn lief krijgt haast overal zuurbranden ook van leidingwater, van Bar-le-duc zelden, zuur is heel slecht voor haar slokdarm de Barrett kan dan zich nog meer uitbreiden, het was een paar centimeter vanaf de maagklep, en kan verder richting de keel gaan, plus je bent ook gevoeliger voor slokdarmkanker.

Gelukkig hebben we ook haast een half jaar geleden een prima waterfilter gekocht: https://www.bushcraftshop.nl/lifesaver-cube-wit-1-stuks.html

  • 5000L filtercapaciteit 
  • Voldoet ruimschoots aan alle NSF eisen 
  • Ingebouwde actieve koolstoffilter verminderd geur, smaak en chloor aanzienlijk!
  • Filtercartridge + actieve koolstoffilter zijn volledig vervangbaar 
  • Ideaal voor gezinnen, groepen en als noodoplossing thuis! 

Van dit water heeft ze geen enkel last, het word ook gebruikt om te koken net als de Bar-le-duc.

De prijs van de Bar-le-dus is twee keer zo duur geworden, mooi dat we zo ook weer wat terug verdienen.

Ook heeft ze vaak slokdarmkramp dat is een verschrikking, misschien hebben jullie ook wel zoiets gehad, van koude gekookte aardappelen, en dan de slokdarm kramp vele malen erger, dat krijgt ze nu vaak met het eten, ze moet er altijd water bij hebben als ze dat dan weer krijgt moet ze direct wat water drinken.

Zo als ik denk te hebben geschreven, verdraagt ze ook geen medicatie ook geen zuurremmers, wat ze wel verdraagt is zuiveringszout Natriumbicarbonaat en dat haalden we bij de warm bakker een pond voor €1,00 dat heb ik ook vaak bij mij als we met ons campertje weg gaan, drinkwater hebben we ook altijd bij ons kan dus mooi gebruikt worden met de zuiveringszout. 

Vroeger werd de zuiveringszout ook door artsen aanbevolen tegen brandenmaagzuur.

En zuiveringszout kan je voor veel mee dingen gebruiken.

https://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/eten-drinken/de-voordelen-van-zuiveringszout-natriumbicarbonaat/item65953

 

Een kleine tip tegen gewone griep, dat wil niet zeggen dat het niet helpt tegen de covid-19.

https://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/eten-drinken/grootmoeders-recepten-tegen-griep/item29490

Over vlierbes heb ik eerder goede dingen gelezen.

 

Mijn maatje heeft een hele waslijst van klachten en kwalen, maar het is geen klager het is een zonnetje in huis.

En onderweg met ons campertje zing ze ook en maakt grapjes.

Ja elke dag maken we er weer een feestje van.

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

Off Topic,

Nog een kleine aanvulling op het water verhaal.

Uit een rapport van de RIVM dat gepubliceerd is in 2016 blijkt dat de resten van medicijnen langzaamaan een probleem vormen voor de kwaliteit van het Nederlandse water. Niet alleen voor plant en dier, maar ook voor de mens. Via het oppervlaktewater komen deze resten in het drinkwater terecht en met de huidige technieken kunnen ze moeilijk verwijderd worden. Er is daarom volop aandacht voor nieuwe filtertechnieken om dit te verbeteren. Wat kunt u zelf doen om bij te dragen aan een oplossing voor dit probleem? En moet u zich zorgen maken over het drinken van water uit de kraan? We zullen op deze en andere vragen in het onderstaande artikel antwoord proberen te geven.

https://www.waterlogic.nl/informatie-centrum/wat-zit-er-in-mijn-kraanwater/medicijnresten-in-het-water-hoe-verwijder-je-dat/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet niet alles geloven, neem eens vontact op met een plaatsgenoot van je Dhr Oeds Kuipers, die kan jou alles vertellen over ons schone leidingwater

 

 

https://kdws.nl/

 

Hij en Eric van der Blom zijn personen die kou alles kunnen vertellen over ons drinkwater

Ik zelf heb vele cursussen gevolgd van deze heren

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 


  •  

 

  •  
 

RIVM:

  • de kans dat het virus naar NL komt is zeer klein
  • als het virus in NL komt, is de kans klein dat het zich hier verspreidt
  • het virus is helemaal niet zo besmettelijk
  • we zijn zeer goed voorbereid
  • je hoeft geen mondkapjes te kopen, die werken toch niet
  • je hoeft je geen zorgen te maken
  • het virus lijkt een beetje op de gewone griep
  • alleen ouderen zijn kwetsbaar
  • je kan gewoon lekker doorfeesten in Brabant met carnaval, dat wordt toch slechts in kleine groepen gedaan
  • we gaan het virus laten verspreiden onder de bevolking, dat is onze strategie
  • we hebben maximale controle
  • na besmetting ben je immuun
  • als iemand geen klachten heeft, is er niets aan de hand

 

Een geruststelling?

 

 

 
aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, FapperCC zei:

Je moet niet alles geloven, neem eens vontact op met een plaatsgenoot van je Dhr Oeds Kuipers, die kan jou alles vertellen over ons schone leidingwater

 

 

https://kdws.nl/

 

Hij en Eric van der Blom zijn personen die kou alles kunnen vertellen over ons drinkwater

Ik zelf heb vele cursussen gevolgd van deze heren

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Mooi bedankt, @FapperCC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Jong slachtoffer is 39-jarige papa van baby van vier maanden: “Hij lachte nog dat hij waarschijnlijk corona had”

 

Eén van de jonge slachtoffers die het coronavirus gemaakt heeft, is een 39-jarige Brusselaar. Hij werd zo’n vier maanden geleden nog papa van een dochtertje. Dat meldt een goeie vriend in de Franstalige kranten van Sudpresse.

 

De vriend van de man vertelt z’n verhaal om mensen bewust te maken dat de maatregelen wel degelijk belangrijk zijn. “Ik had hem deze week nog aan de lijn. Hij dacht dat hij een simpele griep had en lachte dat hij corona had. Maar zaterdagochtend had hij zware ademhalingsproblemen en trok hij naar de spoeddiensten. Daar werd vastgesteld dat hij inderdaad corona had en werd hij beademd. Maar dat heeft hem dus niet kunnen redden: mijn vriend is gestorven.”

 

“Eerlijk gezegd, veel mensen zijn zich nog steeds niet bewust van de risico’s. Ze vinden het een ver-van-hun-bedshow, een ziekte die ze nooit zal raken. Maar de doden zijn er wel, het zijn niet alleen cijfers die onze overheid elke dag meedeelt. Ze bestaan ook echt. Ik woon zelf in Schaarbeek en ik kan u zeggen dat de maatregelen absoluut niet gerespecteerd worden. Kinderen spelen hier nog steeds op straat. En niet om te stigmatiseren - ik ben zelf van Marokkaanse origine - maar ik stel vast dat het vooral in deze buurten voorvalt waar mensen niet goed snappen dat binnen moeten blijven. Eerlijk, als we geen totaal uitgaansverbod installeren, zullen velen hun laars blijven lappen aan de regels.”

bron:https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200322_04898227

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, J.J said:

 


  •  

 

  •  
 

RIVM:

  • de kans dat het virus naar NL komt is zeer klein
  • als het virus in NL komt, is de kans klein dat het zich hier verspreidt
  • het virus is helemaal niet zo besmettelijk
  • we zijn zeer goed voorbereid
  • je hoeft geen mondkapjes te kopen, die werken toch niet
  • je hoeft je geen zorgen te maken
  • het virus lijkt een beetje op de gewone griep
  • alleen ouderen zijn kwetsbaar
  • je kan gewoon lekker doorfeesten in Brabant met carnaval, dat wordt toch slechts in kleine groepen gedaan
  • we gaan het virus laten verspreiden onder de bevolking, dat is onze strategie
  • we hebben maximale controle
  • na besmetting ben je immuun
  • als iemand geen klachten heeft, is er niets aan de hand

 

Een geruststelling?

 

 

 

Wel bijzonder dat je bij veel dingen een link zet naar de bron. En hier nu juist niet. Je lijstje is wel een erg vrije en eigen interpretatie van wat er gezegd is. 

We moeten het virus serieus nemen, evenals de maatregelen.

Maar laten we nou alsjeblieft stoppen met de hele tijd onzin nieuws of onjuiste informatie te verspreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, areikelboom zei:

Wel bijzonder dat je bij veel dingen een link zet naar de bron. En hier nu juist niet. Je lijstje is wel een erg vrije en eigen interpretatie van wat er gezegd is. 

We moeten het virus serieus nemen, evenals de maatregelen.

Maar laten we nou alsjeblieft stoppen met de hele tijd onzin nieuws of onjuiste informatie te verspreiden.

Heb je verder terug gelezen wat voor reacties er geplaatst zijn door anderen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan een moderator deze gewoon sluiten !

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk




En waarom?
Het is juist een heel actueel onderwerp en voor sommigen is dit topic een uitlaatklep.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-3-2020 om 20:10, FapperCC zei:

RIVM kondigt nieuwe griep aan... de Hamstergriepemoji23.pngemoji23.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Op 14-3-2020 om 19:25, martijn v o zei:

Ik had gehoord dat je je eten ook goed en lang moet opwarmen.

Dus de pizza op 390 graden 3 uur lang gebakken, en inderdaad geen enkele bacterie meer aanwezig.

Kreng was niet te vreten dat ook.

 

Op 14-3-2020 om 16:00, dieseltje zei:

Ik heb zandzakken voor de deur en kom twee weken mijn bunker niet meer uit?

@areikelboom

Dit bedoel ik. Er wordt ook met een knipoog gereageerd door leden. Dat moet ook kunnen op onze mooie forum. Waarom zou JJ niet serieus zijn? De beste man legt zijn hele ziel en zaligheid bloot hier dus als er iemand niet serieus is en grapjes erover maakt is niet hij maar wij.

Dat bedoel ik. Verder niks. 

Ohja voor degenen die verzoeken op dit topic op slot te doen, en dan bedoel ik niet alleen Mike, dit is niet de nissan leaf topic he ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minutes ago, BARRY_TDI said:

 

 

@areikelboom

Dit bedoel ik. Er wordt ook met een knipoog gereageerd door leden. Dat moet ook kunnen op onze mooie forum. Waarom zou JJ niet serieus zijn? De beste man legt zijn hele ziel en zaligheid bloot hier dus als er iemand niet serieus is en grapjes erover maakt is niet hij maar wij.

Dat bedoel ik. Verder niks. 

Ohja voor degenen die verzoeken op dit topic op slot te doen, en dan bedoel ik niet alleen Mike, dit is niet de nissan leaf topic he ???

Helder. Misschien had ik mijn reactie dan ook duidelijker moeten verwoorden.

Ik richt mij tot J.J. omdat hij altijd heel stelselmatig is met het noemen van een bron. Dat vind ik lovenswaardig. Ik kan dan ook zelf nalezen waar het vandaan komt en wat ik er al dan niet mee doe. Dat ontbreekt in zijn laatste bericht. Dat vind ik jammer. Het lijkt nu een veel willekeuriger opsomming van meningen. Maar ok, dat is zijn goed recht.

Daarna geef ik aan dat iedereen, dit serieus zou moeten nemen en zich zou moeten houden aan de voorschriften. Ik heb nooit bedoeld dat J.J. dit niet doet.

En als laatste bedoelde ik dat het een ieder in zijn algemeenheid zou sieren om geen foutieve informatie te verspreiden of nepnieuws te verspreiden. Dit draagt volgens mij niet bij aan hoe we hier mee om zouden moeten gaan.

Dus ik begrijp je punt, maar mijn bedoeling was dus wel anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden