Ga naar inhoud

Standaard opties Passat GTE


Spiky

Aanbevolen berichten

Hoi,

Wij overwegen een Passat GTE aan te schaffen, met een aantal leuke opties.
Echter zie ik door de bomen het bos niet van welke opties er "standaard" opzitten, en welke extra pakketten er bij zitten. (de inhoud van de pakketten)

Nu weet ik dat bijvoorbeeld het winterpakket o.a. stoelverarming heeft, en verwarmde ruitensproeiers.
Zit er bij de GTE ook standverwarming bij?

En wat houd het "Advance-pakket" bijvoorbeeld in?

Is er wellicht iemand die nog een digitale folder heeft van de Passat GTE, al dan niet van de opties?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een GTE kan je electrisch voorverwarmen, je zou dat een soort van standverwarming kunnen noemen, maar volgens mij wordt de motor niet verwarmd, of wel @gte eigenaren?

Als je op zoek gaat naar zo'n digitale folder, dan wel even letten op het modeljaar, want ze willen wel eens de inhoud van zo'n pakket/uitvoering aanpassen.
Ik had een tijdje terug een digitale folder gevonden voor b8en van modeljaar 2015, maar kan 'm nu zo even niet vinden, mocht ik 'm vinden dan post ik het wel hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij electrische auto's wordt alleen het interieur verwarmd. Stel dat je een klein ritje van 25 km naar het werk hebt, dan slaat de benzinemotor niet eens aan en heb je die voor niks voorverwarmd. De energie die je gebruikt voor de interieur voorverwarming komt uit de laadpaal en niet uit de accu, dus je electrische bereik neemt niet af en toch hen je dan een voorverwarmde auto. Dan behaal je het grootste voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor de info!
Handige optie dus tegen krabben in de winter!

De vraag kwam meer uit de pakketten.
Wij gaan morgen kijken  naar een Passat GTE (dec 2016), waar een aantal opties bij staan.
Echter bij sommig ervan heb ik echter geen idee wat het inhoud.

Opties die hij o.a. heeft:
- Active Info Display = bekend (digitaal schermpje)
- Achteruitrijcamera
- trekhaak electrisch
- Navigatie (Full Map) (Discover Pro?)
- Panorama dak
- Alcantara leder interieur 
- Advance pakket? 
- Executive-pakket? 
- Led Plus pakket
- DAB ontvanger = beter signaal
- Telefoonintegratie premium
- Winter pakket (al staat dat weer niet in de advertentie, maar weet ik door o.a. stoelverwarming)

vaak staat er wel in de folders wat er zoals in een Advace of Executive pakket zit.
Daar was ik benieuwd naar.

 

aangepast door Spiky
optie toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 19-2-2020 at 15:17, Groovejunk said:

Ik denk dat je je beter af kan vragen welke opties jij graag op die auto wil hebben, want je kan in principe (bijna) alles aanvinken als je een GTE besteld.

Voorverwarming klopt. 

 

later wellicht uit te breiden naar elektrische kofferklep, en 360 graden camera?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Area view is echt heel veel werk. Je moet zelfs de deurstekkers van je voorportieren en in de deurstijl vervangen door andere die kleiner zijn en waar ook kleinere pinnen in gebruikt worden omdat er een RGB videosignaal en bijbehorende stekker bij komt. En in de OEM kabelboom worden zelfs dunnere kabels gebruikt! Ook je camera achterin moet je vervangen, je krijgt een stuurdoos die alle videobeelden aan elkaar stitcht tot een seamless Area View beeld. Is een leuke als je heel veel tijd over hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Spiky said:

dank voor de info!
Handige optie dus tegen krabben in de winter!

De vraag kwam meer uit de pakketten.
Wij gaan morgen kijken  naar een Passat GTE (dec 2016), waar een aantal opties bij staan.
Echter bij sommig ervan heb ik echter geen idee wat het inhoud.

Opties die hij o.a. heeft:
- Active Info Display = bekend (digitaal schermpje)
- Achteruitrijcamera
- trekhaak electrisch
- Navigatie (Full Map) (Discover Pro?)
- Panorama dak
- Alcantara leder interieur 
- Advance pakket? 
- Executive-pakket? 
- DAB ontvanger = beter signaal
- Telefoonintegratie premium
- Winter pakket (al staat dat weer niet in de advertentie, maar weet ik door o.a. stoelverwarming)

vaak staat er wel in de folders wat er zoals in een Advace of Executive pakket zit.
Daar was ik benieuwd naar.

 

Executive pakket is, als ik het me goed herinner, active info display, navigatie en alarm. Winterpakket is stoelverwarming en verwarmde ruitensproeiers. 

Even het linkje posten en dan kunnen wij je meer vertellen. Ik zou zo zeer niet letten op wat voor pakketten erop zitten, maar wat er daadwerkelijk op zit en of dat (redelijk) voldoet aan je wensen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Groovejunk said:

Heb je een linkje? Ben wel nieuwsgierig ;)

Electrische kofferklep is te doen denk ik, 360 cam weet ik niet. Maar met rondom sensoren (parkeer) en camera heb je voldoende toeters en bellen waarmee je fatsoenlijk kan parkeren. :P

https://www.pouw.nl/volkswagen/p/volkswagen-passat-variant-gte-variant-gte-1-4-tsi-218pk-highline-eur-20-500-excl-btw-trekhaak-panoramadak-22459787#/

Aub.

Nog tips voor Pouw? (voorheen Autohaas)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een Discover Pro.

Ik zie app-connect tussen de foto's staan. Als Apple Carplay/AndroidCar een meerwaarde voor je is, dan zou ik even een usb kabeltje meenemen of daar bij de vestiging om een kabeltje vragen zodat je het kan testen. Het kan namelijk zijn dat ie niet geactiveerd staat. Het activeren van App-Connect kost 339 euro.

Wat telefoonintegratie premium precies inhoudt weet ik zo even niet. Wellicht kan je een simkaart kwijt in het kastje die in je dashboard kast zit, voor We-Connect of hotspot in auto bijvoorbeeld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Spiky said:

USB kabeltje zal ik even meenemen!
Zijn er nog speciale apps benodigd? 

Naar mijn weten niet, misschien dat je het even moet accepteren op de telefoon ofzo.
Als ik het me goed herinner gaat je telefoon in een bepaalde modus.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie kar! Geloof dat al die opties er bij mij ook op zitten. Heb alleen nog ACC en Lane Assist als extra. En die van mij heeft geen pano dak.

Gewoon de opties zoveel als mogelijk testen. Stoelen testen, stoelverwarming testen, banken naar voren klappen, navi instellen, telefoonkabel mee inderdaad.

Alle ramen eens open en dicht doen, pano open en dicht, enz,..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank,

Uiteraard van we alles goed testen!
Hij stond vanmiddag aan de laadpaal, dus zou met een volle accu klaar staan.
Ik wil electrisch naar t werk van mijn vrouw rijden (+-16k enkele reis) en kijken hoe dat gaat.

T voordeel voor ons zou zijn als ze volledig elektrisch heen en weer kan

Ook de motor/GTE stand etc even testen, en trekhaak etc



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Groovejunk said:

En? Hoe beviel het?

Erg goed ?,  volledig elektrisch naar het werk van mijn vrouw, en daar de oplaadmogelijkheden bekeken. (zouden ook bijna elektrisch terug kunnen, maar niet getest)
Alle opties die er op zitten, zijn prima voor ons.
GTE stand is erg leuk, en vond hem behoorlijk snel voor zo'n grote auto! (dat geluid is wel wat jammer)

Auto reed soepel, schakelde vlot, stuurde perfect. Alle opties zowel bekeken.
Car-Net (We-Connect nu?) even uitzoeken dit weekend.
 

2 hours ago, Evberkel said:

Heeft m waarschijnlijk gekocht. Staat niet meer bij pouw. 

Klopt inderdaad!?
Wou vanavond de foto's even "downloaden" voor mijn archief, maar de advertentie was inderdaad al verwijderd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geluid..grappig dat je het zegt! Ik heb het uit gehad, maar dat wil je niet in GTE stand. Dan hoor je steeds wat voor sneu blok erin zit en dat klopt dan niet met het gevoel van power onder je kont. Serieus.. dat nepgeluid zorgt voor een juiste aansluiting van electrisch en benzine 'geluid' en een fijnere rijbeleving.

Het is echt een knop omzetten van jaren benzine of diesel rijden naar hybride. Ik heb er nog geen spijt van en ik heb best wat vlotte auto's gehad, maar dit is toch een serieus fijne kar om in te rijden zo'n GTE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Groovejunk said:

Het kan volgens mij beide. 
 

Als je een WeConnect account afsluit kan je daar een e-remote abonnement afsluiten om e.e.a. te zien/doen van je auto. 

Je kan ook (eerst) in je Discover Pro kijken of er wegrijtijden in staan. 

Ik dacht inderdaad iets gezien te hebben van de wegrijtijden in de Discover Pro, maar dacht dat het via Car-Net/We-Connect ging.
14 maart halen we hem op. Ik zal dan nog even verder kijken, en mijn overgebleven vragen stellen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden