Ga naar inhoud
  • 0

Raam en stuurknoppen


Ronald1967

Vraag

Ik heb sinds een poosje dat het raam van bestuurdersdeur wel in 1 keer open gaat maar bij het sluiten moet ik de schakelaar vasthouden. Raam 'inleren' haalt helaas niets uit, testen met VCDS werkt raam correct. Raam gaat dan netjes open en ook weer dicht.

Verder heb ik dat de knopjes op het stuur, nummer vooruit of nummer terug niet werken. Volumeknopjes en telefoontoets, zelfde zijde van het stuur, werken wel correct.

Ik heb geen enkele foutmelding over deze 'mankementen'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
13 uren geleden, Diver zei:

Het raam werkt bij mij ook zo hoor.

Bij mij werkt het ook zo maar het hoort niet zo te functioneren. Automatic Run zou moeten werken bij zowel het openen en bij het sluiten van het raam.

@Ronald1967 Geen idee of het volgende bij jou ook gebeurd maar bij mij gaat het raam wanneer ik deze wil sluiten soms plots weer open waarbij hij enkele cm's zakt. Zelf vermoed ik dat door o.a. slijtage van het raammechanisme/motor de raammotor dusdanig zwaar loopt, dat de pinch protection willekeurig geactiveerd wordt en daarna het raam enkel sluit door de knop vast te houden. Ook het inleren bied geen soelaas. Enkel het openen gaat automatisch maar het sluiten niet. Vandaar ook mijn vermoeden dat de pinch protection de "boosdoener" is.  Ik heb in het verleden al eens het raammechanisme van nieuw vet voorzien (zowel de bowdenkabel als ook de nylon rollen) en de ruitschachtafdichtingen/ruitgeleiding goed schoon gemaakt maar dat heeft slechts voor korte duur het probleem opgelost. Dit zelfde heb ik ook een keer bij een B5 gedaan en deze lopen op dit moment nog steeds soepel mét werkende automatic run. Het valt natuurlijk altijd te proberen. Dit voorjaar ga ik me er weer eens met de mijne bezig houden.

Wat betreft de knopjes op het stuur. Ervan uitgaande dat deze eerder wel hebben gewerkt en er geen (hardwarematige) wijzigingen zijn aangebracht  (nieuwe radio o.i.d.) zou je eens kunnen kijken of de connector van de betreffende multischakelaar nog goed zit. Even lostrekken en weer terug aansluiten kan al een hoop oplossen. Succes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
22 uren geleden, Ronald1967 zei:

@Heatsink, mijn raam heeft dit openen tijdens het sluiten niet. Bij het testen met VCDS werkt de automatic run wel, bij openen en sluiten gaat raam in 1 vloeiende beweging..

Welke multischakelaar bedoel je, achterop de rns of...

 

 

Dan denk ik dat bm-er het nog eens bij het juiste eind heeft.

De connector die ik bedoel zit in je stuur. Als slechts enkele knoppen op eenzelfde printplaatje/zijde wel functioneren en de andere niet, dan kan het goed mogelijk zijn dat er iets met het printplaatje zelf aan de hand is, of de connector. Of de functie die je op dat moment gebruikt ondersteund deze knoppen niet. Speel je muziek af vanaf een CD? Of telefoon? Aux apparaat/ingang? of...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Heatsink zei:

 

De connector die ik bedoel zit in je stuur. Als slechts enkele knoppen op eenzelfde printplaatje/zijde wel functioneren en de andere niet, dan kan het goed mogelijk zijn dat er iets met het printplaatje zelf aan de hand is, of de connector. Of de functie die je op dat moment gebruikt ondersteund deze knoppen niet. Speel je muziek af vanaf een CD? Of telefoon? Aux apparaat/ingang? of...

Ik luister meestal muziek vanaf de sd-kaart..

Ik wil toch mijn stuur vervangen voor een afgevlakt exemplaar, zal dan kijken of het opnieuw bevestigen van de multistekker helpt zodat ik weet of het huidige stuur een defect heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden