Ga naar inhoud
  • 0
Oefening Pasaan

Laminaat voorruit zorgt voor slecht zicht

Vraag

Vandaag heb ik de Passat B8 opgehaald. Blij natuurlijk maar ook teleurgesteld.....

Tijdens de proefrit zag ik dat de voorruit een waas had. Dat leek een residu van iets, wellicht van een grote ruit vullende sticker. Of van een coating die de poetser had gebruikt. Het is een beetje alsof je door een plastic insteekmapje kijkt. De verkoper heeft toen toegezegd en in het contract laten opnemen dat de vooruit gereinigd dan wel gepolijst zou worden.

Vandaag bleek bij de aflevering dat het probleem niet opgelost is. De verkoper gooide het eerst op een producteigenschap maar dat is het zeker niet. Toen gaf hij aan dat het de voorruitverwarming was die je ziet. Dat kon ik meteen naar het rijk der fabelen verwijzen want in tegenstelling tot wat de verkoper beweerde zit dat er echt niet op (ik had het al in de Erwin database opgezocht natuurlijk). Of ik er niet eerst een paar weken mee kon gaan rijden om te zien of ik er aan zou wennen.....ik kan jullie vertellen dat ik nog niet 1 rit hoef te maken om te weten dat ik daar niet aan ga wennen.

Bij een keuring bij een andere VW dealer bleek dat het een probleem met de laminaatlaag tussen de verschillende glaslagen is. Dat kun je poetsen en polijsten wat je wilt, dat gaat natuurlijk niet weg.

Vervanging van de ruit is de enige optie. De verkoper bood aan om dit via de verzekering te regelen waarbij zij het eigen risico zouden betalen. Nu ben ik wel van het geven en nemen en ik gun de dealer ook wel zijn winst, maar eigenlijk is dit iets waarvan ik denk dat de dealer het gewoon op moet lossen.

Heeft iemand hier ervaring met dit probleem? Is het iets bekends?

En hoe kijken jullie tegen de geboden oplossing aan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Heb je het zwart op wit, dat de dealer het via jouw verzekering wilt regelen? Want dat is gewoon oplichting natuurlijk, en kan jou in de problemen brengen. Ze bekennen hiermee ook schuld en zeggen hiermee impliciet dat er wel wat aan de voorruit mankeert. Zij verkopen jou een auto met mankementen en er is maar één oplossing, en dat is dat zij de ruit (laten) vervangen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Het zijn gewoon boeven bij die dealer, wat een slecht voorstel om het via je eigen verzekering te regelen. En wij allemaal meer premie betalen vanwege dat soort praktijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik snap wel waarom ze met dit voorstel komen. Maar als jezelf respecterend bedrijf moeten ze zich diep schamen. Je verzekering ( en indirect verzekerden) laten opdraaien voor hun kosten.

Dat voorstel zou ik gelijk weigeren. Ze vervangen de ruit maar volledig op eigen kosten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Auto terug inleveren als ze niet de voorruit willen vervangen. Je betaald een fortuin aan zo'n B8 en dan hoort ie ook te zijn zoals je het verwacht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik zou teruggaan en zijn meerdere erop aanspreken, en dat je de oplossing via je eigen verzekering te laten vervangen niet mee akkoord gaat en eigenlijk niet had mogen aangeboden te worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Andere ruit er in, in je contract staat dat zij het op zouden lossen. Neem anders de uitslag van de andere dealer mee. Ik zou niks betalen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dank voor jullie reacties! Ik heb er over nagedacht en met jullie reacties in mijn achterhoofd ga ik er toch werk van maken bij de dealer. Het voelt niet goed om dit via de verzekering te doen. Het was gewoon de afspraak met de dealer en daar moet hij zich dan maar aan houden.

Ik kreeg overigens sterk de indruk dat de nog (zeer) junior verkoper zich meer zorgen maakte over hoe hij dit bij zijn baas moest melden dan hoe hij dit voor mij op kon lossen. Ik ga desnoods wel het gesprek aan met de leidinggevende.

Ik heb nog een andere vraag. Ik laat de voorstoelen aanpassen omdat ik snel last van mijn rug krijg in de auto (niet alleen deze). Nu kan ik de stoel laten aanpassen en opnieuw bekleden bij een professioneel bedrijf. Het maakt echter nogal uit in prijs of ik de stoelen zelf uit de auto haal en ze naar het bedrijf toe breng. 

Beide voorstoelen zijn voorzien van stoelverwarming en airbags.  De Bestuurdersstoel is voorzien van elektrisch verstelbare rug en lende steun. De stoelen zelf zijn vrij eenvoudig los te halen met een paar bouten. Ik vraag mij alleen af of ik probleemloos de stekkers van de stoelen los (en weer vast uiteraard) kan maken zonder dat ik risico loop op het laten af gaan van de airbags. Iemand die mij kan adviseren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

De stoel stekkers kan je gewoon los halen zonder problemen. Alleen op het moment dat je het contact inschakeld zal er een fout ontstaan in de airbag module met gevolg een irritante piep in je teller. Inpreciepen geen probleem maar na terugplaatsing en alle stekkers weer verbonden houdt je deze fout en zal geresset moeten worden met vcds of een ander uitlees resset tool. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dan krijg je het inderdaad niet en zeker met loskoppelen van de accupolen dan speel je op safe maar kan de auto eventueel niet op slot. Dit is natuurlijk geen probleem als ie ergens binnen staat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
1 hour ago, Oefening Pasaan said:

Dank voor jullie reacties! Ik heb er over nagedacht en met jullie reacties in mijn achterhoofd ga ik er toch werk van maken bij de dealer. Het voelt niet goed om dit via de verzekering te doen. Het was gewoon de afspraak met de dealer en daar moet hij zich dan maar aan houden.

Ik kreeg overigens sterk de indruk dat de nog (zeer) junior verkoper zich meer zorgen maakte over hoe hij dit bij zijn baas moest melden dan hoe hij dit voor mij op kon lossen. Ik ga desnoods wel het gesprek aan met de leidinggevende.

In dat geval zou ik afstappen op de service manager of manager afdeling verkoop van de vestiging waar je de Passat vandaan hebt in ieder geval. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden