Ga naar inhoud

Aankoop advies passat B8


AlterEgo

Aanbevolen berichten

Dag,

Ik heb een 2 tal wagens op het oog in duitsland, hier net over de grens.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volkswagen-passat-variant-1-4-tsi-comfortline-kamera-dab-benzine-blauw-9e04a211-18eb-4ed2-a02c-a143c22dad0a?cldtidx=1

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volkswagen-passat-1-4-tsi-act-comfortline-bm-navi-pano-led-benzine-blauw-5efab5df-0348-4e21-b17d-9079303c9d46?cldtidx=3

Is er iets waar ik specifiek moet op letten indien ik deze wagens zou gaan bezichtigen? Heeft iemand ervaringen met import uit Duitsland, zijn ze behulpzaam naar buitenlanders toe?

Ik vind de prijzen vergeleken met de prijzen in de benelux vrij scherp; Waardoor ik bijna het gevoel heb een kat in de zak te kopen ... 

Bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn handelaren die u helpen bij het aanvragen van een ausfuhrkennzeichen (exportplaat met rode vlak). Let op, u moet voordat u NL in rijd, wel even een vrijstelling aanvraag doen. Het gaat per direct in nadat u de vrijstelling heeft aangevraagd. Dit doet u online op de website van de belastingdienst, het heet 'Vrijstelling voor bpm en mrb bij kortstondig gebruik'

Zie link voor meer informatie https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/vrijstelling_voor_bpm_en_mrb_bij_kortstondig_gebruik

Als ik het me goed herinner kosten die auto's hier ongeveer hetzelfde, maar die hebben wel iets meer gelopen. Alleen dan komt de vraag of het wel waard is nadat er ook nog bpm enz. bij komt. 

Mocht u een auto gaan importeren uit Duitsland, zorg er dan voor dat u de BTW in Duitsland betaald, scheelt u 2% BTW. 

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ik ben er toch uit om naar duitsland te gaan denk ik. Voor hetzelfde geld heb je vaak een wagen die rijker is uitgerust en minder kilometers. Alleen wat vervelend met de garantie ...

Ik heb ook nog wat vragen rond App Connect, en hoe ik zeker kan zijn dat ik deze optie heb of kan laten activeren. Is het mogelijk op iedere passat vanaf 2015 met het composition media 'zonder brede zwarte frame'? Zie ook mijn ander topic hierover ...

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, AlterEgo said:

 Alleen wat vervelend met de garantie ...

Mijn ervaring is anders. Mijn kapotte mechatronic van de DSG werd door een Nederlandse VW dealer in Duitsland voor garantie aangemeld terwijl de teller al rond de 90.000 stond.

De mechatronic werd 100% vergoed. Dus materiaal en inbouw. De dealer wist me te vertellen dat eenzelfde geval in Nederland door PON niet als garantiegeval geaccepteerd zou worden.

(dit is de korte versie, in "Mijn Verhaal"vind je de uitgebreidere versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, AlterEgo said:

Ik vroeg me nog af hoe het zit met ‘modeljaren’. Kan een Passat uit 2015 toch modeljaar 2016 zijn? Waar ligt de grens?

Ergens in oktober geloof ik.
Bijvoorbeeld de B8 van ons is van eind oktober 2015 en dat is een modeljaar 2016.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, AlterEgo said:

Ok goed om weten! Omdat ik lees dat app connect maar beschikbaar is op B8 modeljaar 2016. Maar sommige 2015ers uit bvb juli 2015 hebben het wel. Grens ligt dan mss toch nog vroeger dan oktober.

Hier staat er wat meer over in.

Ikzelf heb Appconnect (apple carplay/androidcar/mirrorlink), maar nog nooit gebruikt (buiten het testen om of het werkt) eerlijk gezegd. 

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden