Ga naar inhoud
  • 0

GTE versnellingen in elektrische stand


GlennGTE

Vraag

Sinds anderhalve week rijd ik een passat gte uit 2015.

Ik heb altijd gedacht dat bij puur elektrisch rijden er geen meerdere versnellingen zijn maar nu zie ik aan de indicator dat er toch wordt geschakeld. Het lijkt ook wel of ik dat ook een beetje voel. Ook kan je de versnelling manipuleren met de schakelflippers. Weet iemand hoe dit zit?

Of is het beetje een stomme vraag? ?

 

aangepast door GlennGTE
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat komt doordat uw Passat GTE een normale versnellingsbak heeft die gekoppeld is aan de verbrandingsmotor en de electromotor. 
Een electrische auto heeft maar 1 versnelling (behalve de Porsche Taycan, die heeft er 2), of te wel schakelen doet ie niet, vandaar dat je het bij een electrische auto niet voelt.

Stomme vraag? Nee joh...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij zou je dan dus ook moeten kunnen flipperen.
Ik ga zaterdag een testrit maken in een Passat Variant GTE, en zal eens kijken of het kan 

edit: Sorry, las niet goed. Je vraag was dus niet of je kunt flipperen, maar of hij schakelt.

aangepast door Spiky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sinds anderhalve week rijd ik een passat gte uit 2015.
Ik heb altijd gedacht dat bij puur elektrisch rijden er geen meerdere versnellingen zijn maar nu zie ik aan de indicator dat er toch wordt geschakeld. Het lijkt ook wel of ik dat ook een beetje voel. Ook kan je de versnelling manipuleren met de schakelflippers. Weet iemand hoe dit zit?
Of is het beetje een stomme vraag?
 

Klopt idd ,wat alle gebruikers schrijven.Ter aanvulling:elektrisch aangedreven zou je de overgangen zelfs beter kunnen voelen omdat ie dan gebruik maakt van een enkele koppeling,als de tsi aandrijft gebruikt ie de dubbele koppeling van de dsg.
Ook leuk weetje,stel je rijd elektrisch zo'n 120 km/h l, je zal zien dat de versnelling dan in vier of vijf staat. Schakel je nu op met de flippers, dan komt meteen de benzine motor erbij,omdat de overbrenging dan simpelweg te groot wordt voor de Electro motor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het kan zijn dat je nog een hele oude software-versie hebt van motor en of bak en soms wordt het al een heel stuk beter als een van de beide geüpdate wordt.

Van de dealer hoef je doorgaans weinig te verwachten, of het moet het antwoord zijn van "het is een comfort-eigenschap" ofzo

Echte softwareaanpassingen kent de dealer eigenlijk niet of er moeten dermate vaak klachten komen bij VW(Duitsland) dat er iets voor komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden