Ga naar inhoud
  • 0

RNS510 vervangen voor iets anders, waarschijnlijk de Dicover Pro


B3rt

Vraag

Ik overweeg mijn RNS510 te gaan vervangen voor iets anders, kan helaas niet echt een goede vervanger vinden behalve de MIB2 dus.

De Mib2 kan vrijwel alles wat de RNS510 ook kan en meer zoals dus android auto/apple carplay en ook DAB+

Wat ik echter niet kan vinden is de volgende info:

- Hoe sluit in nu mijn originele (highline)  achteruit camera (ik heb dus dynamische inparkeer lijnen, dat is volgens mij dus de highline uitvoering) aan op de mib2 PQ, want de mib2 heeft dus niet die 26 polige aansluiting voor de camera die mijn RNS510 dus wel heeft, waar sluit je op de mib2 dus die originele VW camera aan?

- Indien mib2 is vrij geschakeld en de beveiliging is verwijderd is het dan enkel nog een kwestie van inpluggen en het werkt of moet er ook nog iets gecode worden om het werkend te krijgen?

- Ik zie hier en daar vermeld 'incl quad lock verloop stekker', is dit een speciale uoadlock stekker (past de versie van de rns niet gewoon) en is deze ook ergens los te koop of heb ik die niet nodig bij mijn CC uit 2009 met originele RNS510?

 

Alvast bedankt voor enige tips...

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor je Highline camera heb je een andere module nodig (uit een Sharan) om deze aan te kunnen sluiten op de Discover Media.
Je hebt inderdaad een Quadlock verloopstekker nodig, deze kun je vinden op Ali.
Indien de unit is vrijgeschakeld met een chip, is het daarna plug en play.
Bij een niet vrijgeschakelde unit heb je verder nog een B7 (7N0 xxx xxx BC of hoger) Gateway nodig en een B7 (3AA xxx xxx F) Comfort Module (CCM) en een geschikte teller. Als je die dan hebt, zijn er hier op het forum mensen die je kunnen helpen met de ombouw en het overzetten van je startonderbreker naar de “nieuwe” CCM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De radio die ik kan kopen is wel al vrij geschakeld en ook is de compoment bescherming reeds verwijderd.

Dus is geen plug and play, zal wel weer uiteindelijk een duur grapje worden en heel veel werk om het goed werkend te krijgen.

Je hebt niet toevallig een onderdeelnummer van de juiste module?

Maar is het alleen omruilen die module en klaar en werkt, blijf me echter dan nog steeds wel afvragen hoe sluit hem dan aan?

Bedoel welke kabel komt er van die module af en waar gaat die dan heen want in de discover zie ik geen camera ingang of moet je ook nog de gehele bedrading gaan vervangen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De radio die ik kan kopen is wel al vrij geschakeld en ook is de compoment bescherming reeds verwijderd.
Dus is geen plug and play, zal wel weer uiteindelijk een duur grapje worden en heel veel werk om het goed werkend te krijgen.
Je hebt niet toevallig een onderdeelnummer van de juiste module?
Maar is het alleen omruilen die module en klaar en werkt, blijf me echter dan nog steeds wel afvragen hoe sluit hem dan aan?
Bedoel welke kabel komt er van die module af en waar gaat die dan heen want in de discover zie ik geen camera ingang of moet je ook nog de gehele bedrading gaan vervangen?
 

Als hij is vrijgegeven en component protectie is verwijderd dan heb je dus alleen de Quadlock verloop stekker nodig.

De camera module zul je ook moeten coderen op jouw auto, die is niet geheel plug en play.

Tevens moet je een kabel van die module naar je radio trekken voor het beeldsignaal.

Ook zijn de stekkers niet hetzelfde, dus je zult aan de bestaande bedrading wat aan moeten passen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minuten geleden, B3rt zei:

ja ok, maar waar gaat die nieuwe kabel/stekker dan in de mib2?

Heb die mib2 bekeken maar daar zit ook nergens een aparte camera ingang op.

 

Heb je toevallig foto's van de mib 2 ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De radio die ik kan kopen is wel al vrij geschakeld en ook is de compoment bescherming reeds verwijderd.
Dus is geen plug and play, zal wel weer uiteindelijk een duur grapje worden en heel veel werk om het goed werkend te krijgen.
Je hebt niet toevallig een onderdeelnummer van de juiste module?
Maar is het alleen omruilen die module en klaar en werkt, blijf me echter dan nog steeds wel afvragen hoe sluit hem dan aan?
Bedoel welke kabel komt er van die module af en waar gaat die dan heen want in de discover zie ik geen camera ingang of moet je ook nog de gehele bedrading gaan vervangen?
 

Wat is er bij dit toestel vrijgeschakeld?
Is de componentbeveiliging eraf gedeactiveerd door een chip of softwarematig?
Zijn bij dit toestel de optie als CarPlay mirrorlink Android voicecontrol geactiveerd?
Dit moet je wel zeker weten, anders kun je nog een keer de beurs trekken nml.
Waarom verkoop je je highcamera met module niet en doe je er een low versie in. Heb ik destijds ook gedaan en merk weinig verschil, ik mis de meesturende lijnen niet echt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, EdB6CC said:


Wat is er bij dit toestel vrijgeschakeld?
Is de componentbeveiliging eraf gedeactiveerd door een chip of softwarematig?
Zijn bij dit toestel de optie als CarPlay mirrorlink Android voicecontrol geactiveerd?
Dit moet je wel zeker weten, anders kun je nog een keer de beurs trekken nml.
Waarom verkoop je je highcamera met module niet en doe je er een low versie in. Heb ik destijds ook gedaan en merk weinig verschil, ik mis de meesturende lijnen niet echt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Klopt het is de DAB+ uitvoering, daar zocht ik ook na.

Het is volledig vrij, dwz de compoment beveiliging verwijderd, apple carplay en android auto beschikbaar, voice control weet ik niet.

 

Maar ik zie af van het hele verhaal, ik wil mijn high camera behouden en heb ook geen zin mijn modules te gaan vervangen, daarnaast werkt ook de AC niet en die zou ik ook al moeten gaan vervangen. (heb bv originele standkachel en dat wordt al weer een hele uitdaging om zo 1 te vinden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wie weet of dit mogelijk is:

Plaats een camera adaptor van VW naar cinch en plug deze dan in op een mib2?

Het schijnt dat de lijnen door de camera module worden gegeneerd en deze dus al in het beeld zitten wat naar de radio gaat.

Er zijn diverse adaptors te koop die de originele vw camera omzetten naar cinch zodat ze in een 'universele' radio ook werken.

Je kan voor de mib2 dus een kabeltje kopen voor universe camera ingang (cinch dus), wat als je daar dus je originele high camera inplugged via zo'n adaptor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn weten communiceert de module ook nog via CANBUS en bepaald zo of hij beeld uitsturen moet naar de radio. Jouw huidige module kan niet communiceren met een DM, dus zal hij geen beeld uitsturen.

Dus denk ik net als Rob dat het niet zal werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou het proberen is net het probleem, dan moet ik eerst de mib2 kopen..

Ik wil juist alleen de mib2 kopen als dit kan.....

Ik twijfel nog steeds sterk wat ik moet doen, ik wil gewoon mijn huidige functionaliteit zoveel mogelijk behouden, zeker de high achteruit camera.

Die camera zelf wil ik dus niet vervangen of aanpassen.

Als ik een aftermarket radio koop dan heb je altijd die camera adaptor naar cinch nodig, maar dan behoud je gewoon je lijnen. De lijnen worden blijkbaar door de camera module in het beeld geprojecteerd en dan pas naar de radio gestuurd.

Dus in je aftermarket radio (via cinch) heb je dus nog steeds je high camera beelden.

Voor de mib2 kun je een eenvoudig kabeltje bestellen voor paar euro die je in de quadlock stopt met cinch stekker eraan voor een aftermarket camera....

Wat dus als dit dus gewoon je high camera is met die adaptor, laat ik die adaptor namelijk net al hebben....

aangepast door B3rt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minutes ago, maxx007at said:

Bij mijn weten communiceert de module ook nog via CANBUS en bepaald zo of hij beeld uitsturen moet naar de radio. Jouw huidige module kan niet communiceren met een DM, dus zal hij geen beeld uitsturen.

Dus denk ik net als Rob dat het niet zal werken.

Waarom zou de Radio met de achteruit module communiceren?

Hij krijgt via de canbus al het signaal dat auto in achteruit en dan springt de radio op camera ingang en geeft beeld, via canbus krijgt de module ook de stuur bewegingen door voor de lijnen die je dan ziet.

Dit doet ie volgens mij ook als je de RNS los koppelt.

Ik vermoed dat als er zelfs geen radio inziet en je zet hem in de achteruit dat je logo gewoon uit klapt en de camera aanspringt en produceert ie ook gewoon beeld

aangepast door B3rt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minutes ago, FapperCC said:

Waarom het wiel uit vinden als die al lang is uitgevonden?
?

en wat bedoel je daarmee?

Zover bekend werkt de originele high camera niet met de DM zonder de nodige aanpassingen (die ik niet wil doen aan het camera systeem), een universel camera blijkbaar wel. Je kan je originele camera met een paar euro adapter namelijk universeel maken. Wat is hier aan het wiel opnieuw uitvinden?

aangepast door B3rt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minutes ago, B3rt said:

en wat bedoel je daarmee?

Zover bekend werkt de originele high camera niet met de DM zonder de nodige aanpassingen (die ik niet wil doen aan het camera systeem).

Omdat dit al lang is getest, er lopen hier leden rond die al meer ingebouwd hebben dan de geleerde in Wolfsburg.
Ook bij een DNX516DABS van Kenwood die door hun is ontwikkeld voor VW lukte het niet... ook niet met de juiste interface die er tussen kon

aangepast door FapperCC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minutes ago, FapperCC said:

Omdat dit al lang is getest, er lopen hier leden rond die al meer ingebouwd hebben dan de geleerde in Wolfsburg.
Ook bij een DNX516DABS van Kenwood die door hun is ontwikkeld voor VW lukte het niet... ook niet met de juiste interface die er tussen kon

ok...  daarom vraag ik het ook.

Maar vreemd is het wel, maar houd dat in dat een universele camera dan ook niet werkt met die cinch kabel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minutes ago, B3rt said:

ok...  daarom vraag ik het ook.

Maar vreemd is het wel, maar houd dat in dat een universele camera dan ook niet werkt met die cinch kabel?

Trouwens een Low-end camera geeft 10x mooier beeld dan een Hig-end
Wat stellen die meedraaiende lijnen nou voor

aangepast door FapperCC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En als je perse een high end camera wilt, moet je de module van een sharan nemen en de kabels naar de radio aanpassen of vervangen. Maar dat is al vaker geschreven....

ik zou niet twijfelen tussen Rns of DM. De DM wint 

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden