Ga naar inhoud
  • 0

Barstje in plastiek deurgreep


stijnv

Vraag

Hallo

Op mijn passat uit 2017 zijn barstjes te vinden op de plastiek in het deurpaneel.

Alles begon met een stukje plastiek dat weg was uit de deur linksvoor. Ik dacht dat dit mijn fout was, ook al wist ik niet waar de schade vandaag zou komen.

Echter zag ik een tijd geleden, toen ik als passagier in de wagen zat, dat er zich barstjes vormen op de deurgreep aan de andere kant ook. Na verdere inspectie zag ik gelijkaardige barst op het bestuurderspaneel. Ik vermoed dus dat de eerste schade gewoon een eerste barstje was.

Zijn er nog Passat chauffeurs met dezelfde schade? De garage beweert dat dit gebruikersschade is.

mvg

Stijn

PS: ik heb de handvaten niet meer gepoetst om verdere schade te voorkomen, normaal laat ik ze nooit zo vuil worden ;-)

LV1 (Small).jpg

LV2 (Small).jpg

RV1 (Small).jpg

RV2 (Small).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat heb ik ook. Bij mij heb ik de deurpanelen los gehad en ook deze panelen om de schakelaars te vervangen door eentje met een chromen randje. En je moet dit paneel toch wel voorzichtig terugplaatsen. Als je het verkeerd (lees: scheef) monteert dan breekt er dus zo maar een randje vanaf. Schoonmaken of normaal gebruik kan dit niet veroorzaken, het komt echt door onvoorzichtig monteren. Enige oplossing is een nieuw paneel kopen bij de dealer.

En in tegenstelling tot de B7, is het bij de B8 veel werk om te vervangen aangezien eerst het deurpaneel van de deur moet en daarna moet de handgreep losgeschroefd worden en die zit met heel veel schroeven vast!

Een ander probleem wat zich kan voordoen bij het terugplaatsen is dat de scherpe rand van het plastic door het kunstleer van het deurpaneel heen snijdt. Ook dat is bij mij gebeurt, en dat zie je pas achteraf natuurlijk.

Kortom, dit is een onderdeel waar je vooral vanaf moet blijven als er niks aan de hand is. Terugplaatsen is echt lastig, je houdt het zo scheef of drukt hem scheef aan en dan breekt of direct, maar meestal een tijdje later gewoon een randje af en heb je dit. Als het eenmaal kapot is dan wel een nieuwe halen en terugplaatsen. Alleen dus heel secuur plaatsen en NIET scheef aandrukken of monteren. Het gaat echt al heel snel mis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dat ook aan de bestuurderskant (GTE 2015, nu 130.000 km). Dit deurpaneel is nooit gedemonteerd, het lijkt er op dat het plastic erg bros wordt door veroudering. Als je op Autotrader kijkt naar B8’s van 2015, dan zie je meerdere auto’s met hetzelfde probleem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben hier vorige week mee naar de dealer gegaan. Het is hun volslagen onbekend (met 3 man met verbazing gekeken) en van coulance is ook geen sprake (tenzij binnen garantie). Ben het met de voorgangers eens dat dit niet zou mogen optreden in deze klasse, maar er is geen beweging in te krijgen.

Prijsopgave gekregen voor het vervangen, een kleine €275. Dat viel me alleszins mee, maar heb nieuwe deurpanelen gevonden inclusief Ambiente Plus verlichting die ik ga overzetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden