Ga naar inhoud

Passat of Arteon?


BlackPassat

Aanbevolen berichten

Misschien verwart de titel een beetje. Als het echt om de auto ging dan zou ik nu voor een Arteon gaan. Maar daar gaat het nu niet over.

In de eerste aflevering van Flikken Maastricht zag ik dat de hoofdrolspelers in een Arteon reden. In aflevering twee en drie zie ik echte steeds vaker een Passat door het beeld. Voornamelijk bij de shots van de achterkant kun je, als je snel kijkt, wel zien dat het een Passat van het laatste type is. Daarbij valt ook op dat het logo (met de camera erin) vaak opengeklapt staat, typisch want de auto rijdt meestal vooruit in de scenes die ik bedoel.

Is dit nog iemand opgevallen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien verwart de titel een beetje. Als het echt om de auto ging dan zou ik nu voor een Arteon gaan. Maar daar gaat het nu niet over.
In de eerste aflevering van Flikken Maastricht zag ik dat de hoofdrolspelers in een Arteon reden. In aflevering twee en drie zie ik echte steeds vaker een Passat door het beeld. Voornamelijk bij de shots van de achterkant kun je, als je snel kijkt, wel zien dat het een Passat van het laatste type is. Daarbij valt ook op dat het logo (met de camera erin) vaak opengeklapt staat, typisch want de auto rijdt meestal vooruit in de scenes die ik bedoel.
Is dit nog iemand opgevallen?
 
 
Van het logo was me idd ook al opgevallen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaliter klapt het logo weer terug in als je een bepaald snelheid hebt behaald, volgens mij is het 15 of 20km/h. Tot die tijd blijft ie zo open staan.
Zojuist heb ik er ook even snel naar gezocht en ja het viel mij ook op, vreemd... want je ziet ze op dat moment echt wel een stuk harder dan 20km/h rijden. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De camera klapt ook weer in als je stil staat. Dit duurt wel eventjes.
Ik had een keertje in de wasstraat de auto in de R gezet ipv de N. Net voordat ik de wasstraat uitging was'ie weer ingeklapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay dat van het in- en uitklappen van het cameralogo is me duidelijk. Hij klapt open bij het inschakelen van de achteruit, en klapt pas weer dicht na het inschakelen in de D of vooruit. Dat dit pas bij 20 of 25 km/u gebeurt kan ik me voorstellen.

Maar zou dat nou bewust gedaan worden? Het is een vrij groot logo wat iedere tv kijker ook vrij snel zal herkennen. Je ziet vaak afgeplakte logo's bij Nederlandse producties om de Reclamecode commissie niet al te boos te maken. Zou het open staan van het logo nou werkelijk bewust zijn?

En het wisselen van de Arteon en de Passat? Wat zou daarachter zitten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, BlackPassat said:

En het wisselen van de Arteon en de Passat? Wat zou daarachter zitten?

De facelift is sinds kort uit. De arteon is alweer wat ouder. Het is gewoon reclame.

Zie het als coca-cola reclame afspelen voordat de film begint in de bioscoop. Uit onderzoek is gebleken dat er dan veel meer coca-cola werd geconsumeerd dan toen ze de reclame niet hadden afgespeeld. Nu is dat wel een beetje appels met peren vergelijken, omdat niet iedereen in één keer een splinter nieuwe Passat gaat kopen na het zien van een aflevering van een serie. Maar toch zal het zeker effect hebben op het koopgedrag van iemand die op het punt staat naar een nieuwe D-segmenter te kijken.

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Ozzy40 said:

De facelift is sinds kort uit. De arteon is alweer wat ouder. Het is gewoon reclame.

Zie het als coca-cola reclame afspelen voordat de film begint in de bioscoop. Uit onderzoek is gebleken dat er dan veel meer coca-cola werd geconsumeerd dan toen ze de reclame niet hadden afgespeeld. Nu is dat wel een beetje appels met peren vergelijken, omdat niet iedereen in één keer een splinter nieuwe Passat gaat kopen na het zien van een aflevering van een serie. Maar toch zal het zeker effect hebben op het koopgedrag van iemand die op het punt staat naar een nieuwe D-segmenter te kijken.

Dat zou zomaar kunnen @Ozzy40 Al vind ik de Arteon nog steeds een prachtige verschijning, hij had van mij mogen blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opnames voor Flikken worden veelal bij mijn schoonouders in de buurt opgenomen. Zo heb ik wel eens met m'n neus er bovenop gestaan. 

Zo'n shot waarbij ze aan komen rijden wordt vaak meerderen malen achter elkaar opgenomen waarbij ze telkens weer terug achteruit rijden en opnieuw aan komen rijden. Dit om natuurlijk dé juiste shot te krijgen. Geen idee hoe snel de camera terug in klapt maar mijn vermoeden is dat hierdoor de camera nog in de achteruit rij stand staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden