Ga naar inhoud
  • 0

Sportuitlaten en diesels


Madman

Vraag

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Oke ja ik ben er maar net dus dat had ik niet kunnen weten dat jullie het er al over hebben gehad

Maar dan heb ik nog en vraagje over lucht filters kan ik de originale lucht filter vervangen door en kn lucht filter :?::?: zou dat iets helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens het bedrijf waar ik mn tdi heb laten tunen,zou het nauwlijks meer vermogen moeten opbrengen omdat een diesel standaard al een overcapaciteit aan lucht krijgt.

moet mn wagen straks ophalen van zn grote beurt en heb er toch een k&s vervangings filter in laten zetten ben dus ook wel benieuwd

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen open filter genomen(inbouw kit) maar een vervangings filter(high flow) dan blijft je huis dus intakt. de filter is van ander materiaal en heeft een andere structuur, waardoor de turbo makkelijker kan aanzuigen en dus een hogere druk kan opbouwen. ik denk dat een open filter wel meer effect heeft ,maar dat je dat moet doen voordat je gaat tunen.

wat ik gemerkt heb is dat de auto iets feller is.(maar heb natuurlijk ook net een nieuw brandstoffilter)

hij draait iets (50rpm) harder stationair

het geluid is iets voller

ik denk dat het grootste aantoonbare verschil in de topsnelheid zou moeten zitten,maar die kans heb ik nog niet gehad :twisted:

maar dat zal ik snel ff uittesten :!:

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wat ik gemerkt heb is dat de auto iets feller is.(maar heb natuurlijk ook net een nieuw brandstoffilter)

grtz

 

Hoe verklaar je dat je auto feller wordt door een nieuw brandstoffilter?

 

Als dat al het geval zou zijn, dan zou je filter wel bijna dicht moeten hebben gezeten en dus ook inhouden door een tekort aan brandstoftoevoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://www.onmeunig.nl/forumpics/tdi/uitlaat1.AVI

http://www.onmeunig.nl/forumpics/tdi/uitlaat2.AVI

 

(150pk ARL getuned naar 185pk, open RVS uitlaat met 2 dempers 62mm, RVS inlaat met BMC CDA luchtfilter)

 

 

volgens het bedrijf waar ik mn tdi heb laten tunen,zou het nauwlijks meer vermogen moeten opbrengen omdat een diesel standaard al een overcapaciteit aan lucht krijgt.

grtz

 

Aan frisse lucht heb je nooit genoeg!

 

Alles is een aaneenschakeling van componenten, dus lucht toevoer, turbo, en verwerking (uitlaat!).

Als inlaat en uitlaat goed zijn heb je een goede basissituatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Waar vrouwen allemaal niet goed voor zijn :wink:

"Hij draait.." :D

 

Is dit nou een "Voor / Na" situatie?

 

 

beiden zijn 'na' situaties. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wat ik gemerkt heb is dat de auto iets feller is.(maar heb natuurlijk ook net een nieuw brandstoffilter)

grtz

 

Hoe verklaar je dat je auto feller wordt door een nieuw brandstoffilter?

 

Als dat al het geval zou zijn, dan zou je filter wel bijna dicht moeten hebben gezeten en dus ook inhouden door een tekort aan brandstoftoevoer.

 

dat de auto nu sneller reageerd,met gasgeven

ik rijd nu voor het eerst diesel en vond dat de auto wat laat ""oppakte" ,met gasgeven en heb nagevraagd of dat normaal was.

als eventuele verlaring werd een vervuild brandstoffilter opgegeven.

ik reageerde net als jij,maar inhouden en sputteren komt schijnbaar eerder voor bij benzine motoren (door het hogere toerental mischien:?: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden