Ga naar inhoud
  • 0

Passat B8 3G2/3G5 maximale ET waarde


Groovejunk

Vraag

..ik ben op het gemak aan het kijken wat er mogelijk is qua wielen om onder de Passat GTE te doen nadat ze voorzien is van een setje Eibach Pro Kit.

Standaard is de ET 47 zag ik. Zijn er (al?) mensen die wat extremer van deze maten zijn afgeweken? ET 44 zal vast geen probleem zijn, maar ik zie ook ET 40 en zelfs 35 voorbij komen op websites als ik mijn model auto kies.

Wie heeft er al ervaring? Ik ben er overigens nog niet uit of het 18 of 19 inch moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
9 minutes ago, Groovejunk said:

..ik ben op het gemak aan het kijken wat er mogelijk is qua wielen om onder de Passat GTE te doen nadat ze voorzien is van een setje Eibach Pro Kit.

Standaard is de ET 47 zag ik. Zijn er (al?) mensen die wat extremer van deze maten zijn afgeweken? ET 44 zal vast geen probleem zijn, maar ik zie ook ET 40 en zelfs 35 voorbij komen op websites als ik mijn model auto kies.

Wie heeft er al ervaring? Ik ben er overigens nog niet uit of het 18 of 19 inch moet worden.

waarom geen 20 inch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update vraagje;

Ik heb nog een setje VW Charleston velgen liggen (18", 7,5J, ET51) met versleten zomerbanden.

Bij de GTE die we gekocht hebben zit nog een set winterbanden bij. Zouden deze velgen onder de Passat GTE passen?
Dan kan ik namelijk de winterbanden daarop laten leggen.

Ze paste prima onder de B7, maar begreep dat bij een GTE niet alle velgen paste. ET51, komt wel wat naar binnen toch?
Anders ga ik op zoek naar een alternatief setje velgen, en verkoop ik deze weer.

(Onder de GTE zitten nu 18 inch Dartfort (8J  - ET44 ))

aangepast door Spiky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik las ergens op een duits forum dat ze zelfs met ET 35 nog wegkomen. Dus setje van ET51 (golf) met 10mm spacers zou ook prima passen.

ET42 loopt ook niet aan staat hierboven, dus dat moet prima gaan. Die ene mm zal er vast niet om hangen dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn huidige Salvador (17") hebben zijn 7J met ET40. En dat zijn originele VW velgen. Maar voor 19" zie ik in ETKA alleen 8J ET44.

Off-topic: de Salvadors gaan weg. Er zitten vlekken op de lak die er niet uit gaan. Heb overwogen om ze te laten poedercoaten maar ga toch naar een andere set. Met 7,5J ET 40. Zou toch moeten passen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De meeste velgen voor de B8 zitten rond ET40, kan me niet voorstellen dat dat niet gaat passen. Zelfs mijn huidige 16'' velgen hebben een ET waarde van 41.

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden