Ga naar inhoud
  • 0

Uitklappen trekhaak niet herkend


Tobiasalltrack

Vraag

Goedemiddag Passat liefhebbers,

Bij mijn Passat variant heb ik de mooie uitvouw functie van de trekhaak, knopje indrukken en deze komt tevoorschijn. Helaas wordt dit sinds een week niet meer herkend door de auto en de stekker naast de trekhaak geeft dus ook geen stroom meer. De dealer waar ik hem gekocht heb (Toyota) kon het niet vinden en denk dat de fout in het canbus systeem zit.

Is er iemand die dit eerder heeft gezien? Misschien ergens een sensor kapot of een foutje in het systeem?

De trekhaak komt dus wel elektrisch uit de auto maar in het dashboard komt geen melding dat de trekhaak er uit is en ook de stekker doet niks.

Bedankt alvast voor het meedenken!

Groetjes,

Tobias

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ze kunnen wel gokken dat het ergens aan ligt, maar daarmee bieden ze geen oplossing aan.

Stel anders voor dat je 'm naar de Vw dealer brengt zodat die het verder kunnen uitzoeken voor je. Uiteraard wel onder de voorwaarde dat het verhaalt wordt op de garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas denk ik dat VW dealers ook maar heel weinig weten van de wegklapbare trekhaak.
Ze kunnen er ook geen onderdelen van bestellen.

Mijn trekhaak werd niet meer geborgd, en bleef dus een beetje in de middenstand "bungelen".
Omdat dit een paar dagen voor onze vakantie (met caraven) gebeurde heb ik uiteindelijk (na 3 dealers bezocht te hebben) een gewone afneembare haak onder de Passat geklust.

Voor mij geen klaphaak meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oh dat is vreemd, zou je wel verwachten met een uur tarief van 120 euro...

Vind het gemak waarmee de trekhaak nu werkt ideaal omdat ik deze met regelmaat gebruik. Maar zou dit weekend mijn ouders verhuizen en ben tot redelijk wat in staat.
Denk je dat een andere trekhaak het systeem probleem op zou lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels een constructie gebeund met materiaal dat ik nog in de schuur had liggen zodat ik in iedergeval mijn ouders over kan zetten. Mijn vriendin gaat vanaf de bijrijder stoel met dit knoppen paneel de verlichting bedienen.

1034497849_WhatsAppImage2020-01-30at22_25_19.thumb.jpeg.4b354be3213eed1864c956b34c3cf3d5.jpeg

Een kant in de sigaretten aansteker en de andere aan de lichtbalk van de aanhanger.

If it works, it ain't stupid ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden