Ga naar inhoud
  • 1

Gordels Passat cc 2009


Passat cc2009

Vraag

Beste mensen,

ik heb een Passat cc van 2009 met twee zitplekken achterin. Nu is ons gezin verblijd met een derde kind. Ik krijg mijn auto niet voor de gewenste prijs verkocht. Ik overweeg daarom mijn achterbank te vervangen en drie gordels te realiseren. Weet iemand waar ik dit veilig en verantwoord kan doen? Ik heb ook gelezen dat dit door de Rdw goedgekeurd moet worden. Help!!! Wie heeft er tips of adressen.

alvast bedankt!

Oumayr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

wat staat er op je kenteken?

ik zou echter niet een CC willen met 3 kids daar is me de kofferbak toch echt wel een 2 maten te klein voor  .ik heb ze in de leeftijden bijna 6 bijna 4 en bijna 2  en dat past ook maar net goed op de achterbank. als k de keuze opnieuw moest maken kwam er een touran in 7P uitvoering

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De kofferbak is zelfs iets groter in de cc je mist alleen de hoogte om extra te stapelen. Interieur is ook gelijk alleen is de dak hemel iets lager achter, dus met volwassen achter in en iets te hard over de drempels dan hebben ze een plat kapsel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
36 minutes ago, Passat Rdi said:

De kofferbak is zelfs iets groter in de cc je mist alleen de hoogte om extra te stapelen. Interieur is ook gelijk alleen is de dak hemel iets lager achter, dus met volwassen achter in en iets te hard over de drempels dan hebben ze een plat kapsel. 

dan neem ik aan dat je bedoelt ten opzichte van een sedan ?  ik rij station :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is heel goed zelf te doen inpreciepen nog geen 30 min werk als je alle spullen hebt en het juiste torx en multi Torx gereedschap. Nog iets gehoord van de rdw? 

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is idd geen moeilijke klus. Alleen je kenteken als die aangeeft 4 personen. Dan mag je geen 5 personen vervoeren. Anders even op RDW - OVI je kenteken ingeven

bij “ technisch”. Paragraaf S1 staat t aantal zitplaatsen 

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vind zat over het wijzigingen aanbrengen in een personen auto.
Daarin wordt constant vermeld dat je dit via de RDW moet regelen omdat jouw uitvoering maar 4 personen op kenteken heeft staan.

Eerst zou ik even checken of vergelijken met iemand die een 5 persoonsuitvoering van een CC heeft, of jouw wagen wel alle juiste bevestigingspunten heeft.
Is vrij simpel. Bank omklappen en rugleuning even omklappen en vergelijken.
Als die gelijk zijn, kun je een mail naar de RDW sturen met het verzoek om het aantal zitplaatsen op kenteken te laten aanpassen. Op zich (mits de bevestigingspunten al aanwezig zijn) is het geen grote ingrijpende klus. Er zijn immers al gelijke auto's die wel type goedkeuring hebben voor 5 zitplaatsen.

Mocht t wel een flinke klus worden via RDW, dan lijkt me verkopen de enige optie.
 

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nog even verder googlen en je komt zelfs een ombouw kit tegen op ebay

https://www.ebay.com/itm/NEW-VW-Volkswagen-CC-PASSAT-Rear-seat-conversion-kit-5-Passengers-SEAT-BELT-UB-/332582401561

dus als je type goedkeuring goed is heb je hier meteen je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
26 minuten geleden, Passat cc2009 zei:

Dat googelen en snel vinden valt vies tegen. Heb suf gezocht en niets gevonden 

RDW: hoop dat het mag en kan

ik ben nog geen 2 minuten aan t googlen..... soms moet je ook even in het engels googlen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden