Ga naar inhoud
  • 0

Auto rijd weer heel rot.


elpaatericko

Vraag

Hallo allemaal, 

Het is weer eens raak met mijn vw passat 1.8T. Motor apu. 

Sinds een paar dagen rijd de auto weer heel rot. Trekt bijna niet op. Schokt heel erg tijdens het optrekken. Als ik eenmaal op snelheid ben en hou 1 snelheid aan schokt ie bijna niet. Stationair schokt ie ook steeds. Ik had toen een beetje het zelfde gebeuren met mijn lmm. Die heb ik vervangen maar probleem was het zelfde. 

Ik heb hem ook uitgelezen en de volgende fouten kwamen omhoog:

17521 oxygen lambda sensor P1113 internal resistance to high. 

16490 manifold/barometric pressure sensor P0106 implausible signal

17746 camshaft position sensor P1338 open or short to plus. 

18047 accelerator positionsensor 1/2 P1639 implausible signal. 

 

Weet iemand toevallig wat het inhoud en of dit ook kan komen door bijv. de lambda sensor als ie stuk is ofzoiets. 

 

Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

OK ik heb even gegoogled en moet niet heel moeilijk zijn die te vervangen. Ik zal zo eens kijken of ik die sensor ergens kan vinden. 

Ook las ik dat de symptomen het zelfde waren die erdoor komen. 

Ik weet niet of al die ellende nou komt door het chiptunen of door de ouderdom. 

Laat ik het maar houden op ouderdom??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de nokkenas positie sensor vervangen dus 3 meldingen weg. 

Auto reed nog rot erna weer uitlezen bleek lambdasonde nog stuk te zijn. Die ook vervangen voor een goede van Bosch (de voorste bij katalysator) 

Melding die ik weer kreeg is:

17521 oxygen lambda sensor b1 s1. 

P1113 - 35-10 internal resistance too high. 

 

Het vermogen is nog steeds weg. Schokken tijdens stationair. Tijdens optrekken bij stoplicht niet weg te krijgen. 

Als ik melding verwijderen trekt ie even als vanouds op en dan is vermogen weer weg. 

Ik baal wel zeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 hours ago, Vdub said:

een goede van Bosch bedoel je daarmee een nieuwe of gebruikte... ik denk dat je een kabelbreuk ofzo hebt

 

Een nieuwe... 

Maar kan de auto in noodloop komen als die niet goed werkt? Ik heb deze melding vaker voorbij zien komen (ook toen hij goed reed). 

Zal het probleem miss ergens anders kunnen liggen. Dat er geen melding van komt? 

aangepast door elpaatericko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 23-1-2020 at 22:03, Vdub said:

trek de stekker anders eens van die lambda af, hoe rijdt ie dan?

Ik heb 'm Los getrokken maar geen verschil. Ben trouwens 2x heen en weer naar werk gereden en melding blijft nu weg. 

Het probleem dat hij nog rot rijd is wel gebleven. 

Heb geen meldingen meer in vcds. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus even stand van zaken:

Alle meldingen zijn gemaakt en heb geen meldingen meer. 

Auto nog steeds erg schokkerig rijdend en als ik stil sta. 

In stationair loopt ie hele tyd te pingelen tussen 7/900 toeren. 

Kracht is weg met optrekken. Als ik in zijn 1 op trek dan lijkt het of hij wilt afslaan moet dan wat gas bijgeven. Terwijl ik toen hij geen problemen had gewoon als 'n zonnetje weg reed. 

Turbo werkt nog steeds die hoor je goed. Je hoort 'm wel veel langer fluiten (misschien omdat hij zo langzaam op trekt).

Geprobeerd hoge snelheid te halen en gaat gewoon 180+ (Ik wou niet harder). 

Iemand een idee wat het kan zijn omdat ik ook geen foutmeldingen meer heb en er wel weer minimaal 100 km op heb zitten ondertussen?

 

aangepast door elpaatericko
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden