Ga naar inhoud
  • 0

Airbag storing ontstaan tijdens het sturen


m18587

Vraag

Hai allen,

Zojuist terugrijdend van boodschappen doen hoorde ik wat gekraak bij het naar links sturen (nog niet eerder gehoord) (stukje van ca 4 km). Bij het inparkeren thuis stopte het gekraak opeens en ging over in een storing:airbag.

Nu ben ik dus wel bang dat er iets van een draad klem is komen te zitten ofzo? Iemand hier ervaring mee?

Ik houd ervan om zelf eea te doen, maar is dat wel verstandig in het geval van een airbag?

Thnx alvast voor dr reacties...

 

Bij nadere controle op tips van @dieseltje, blijkt inderdaad de stuurbediening het niet meer te doen. De claxon evenmin.
Verder kan ik er gelukkig nog wel mee rijden (mag natuurlijk niet..) Maar ik kan wel ergens komen.
Zojuist mijn dochter ziek uit school moeten halen en hierbij hoorde ik het gekraak/geknisper trouwens nog steeds tijdens het sturen...

aangepast door m18587
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Net gecontroleerd, en inderdaad de stuurbediening doet het niet meer... (niet gecheckt maar de claxon zal t dan ook wel niet doen..)

Dus dat zal dan idd de sleepring zijn die vervangen moet worden. Is dit zelf te doen of moet je hier wel wat meer in geoefend zijn..?

Is er dan evt iemand die mij op korte termijn kan helpen of dit op voor mij kan doen...?

Of kan ik beter een garage benaderen...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minute ago, dieseltje said:

Afhankelijk van hoe handig jij bent is het zelf te doen.
zorg dat je de juiste sleepring hebt en een goedwerkende VCDS om e.e.a. weer in te leren.

Ik ben geen volleerd monteur, maar heb inmiddels al heel wat klusjes ondernomen. Dus ben misschien wel handig genoeg hiervoor.
Ik zag dat het stuur eraf moet en dan kun je de sleepmodule vervangen..? Ik heb iig ook een goede kabel om eea weer te kunnen inleren, dus dat is geen probleem.

Ik ben nu druk aan het zoeken voor een geschikte sleepring...
Mocht er iemand zijn die zijn ervaring wil aanbieden om mij hierbij te helpen... heel graag....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb inmiddels een oude log van mijn auto erbij gezocht:

-------------------------------------------------------------------------------

Address 16: Steering wheel (J527)       Labels:| 3C0-953-569.clb

   Part No SW: 3C9 953 501 BN    HW: 5K0 953 569 AB

   Component: LENKS.MODUL   014 0140 

   Revision: FF010041    Serial number: 20120730300453

   Coding: 118A250000

   Shop #: WSC 00015 115 00000

   ASAM Dataset: EV_VW360SteerWheelUDS A03004

   ROD: EV_VW360SteerWheelUDS.rod

   VCID: 76E983DFC91F27F432-8022

 

   Multifunction steering wheel control module:

   Subsystem 1 - Part No SW: 3C8 959 537 D    HW: 3C8 959 537 D  Labels: 3C8-959-537.CLB

   Component: E221__MFL-TK6  H07 0022

   Coding: E20000

 

No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------

Hieruit afgeleid heb ik dus het volgende onderdeelnummer nodig: 5K0 953 569 AB.

(bij de dealer alleen het onderdeel voor 339.44 incl btw. Hierop nog montage geschat ca 150-200)

Heb ook vraag uitstaan bij vagtechniek, maar das wel behoorlijk stuk rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist afspraak gemaakt bij Vagtechniek, totaal incl montage 429 euro (zelfde nieuwprijs onderdeel)

Bovenop de (toch wel vaststaande) onderdeelprijs, aangezien ik deze nergens nieuw kan vinden, 'slechts' 89.55 montage...
Als ik daarvoor zelf het onbekend in moet.. En ik wil de auto zsm weer goed en veilig hebben...

aangepast door m18587
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden