Ga naar inhoud
  • 0

Verhogen van B7 Alltrack


Tobiasalltrack

Vraag

Goedemorgen allemaal!

Inmiddels rij ik nu een half jaartje een 2.0 Alltrack B7 met veel plezier, het is een auto die je bijna zonder problemen door het bos kunt slepen, elke aanhanger wilt trekken en op de Duitse snelweg ook zonder probleem 180 wilt rijden.

Echter is er een klein probleem waar ik een beetje tegen aan loop, de ''ground clearance''. Ondanks dat dit model al 3 cm verhoogd is ten opzichte van de originele B7 merk ik dat ik soms nog wel het een en ander raak met de bodem. Nu is het niet gebruikelijk om op dit forum advies te vragen voor het verhogen van de auto maar ik doe het lekker toch ?

Ik wil graag de auto met nog 3 cm verhogen maar heb tot nu toe nog geen bedrijf gevonden die dat wilt doen of onderdelen daar voor kan leveren. Momenteel heb ik er 17/50/225 banden onder zitten.

Weet iemand of ik problemen zou krijgen met de wielkasten als ik er bijvoorbeeld 19/50/225 of 17/60/225 onder leg?

En ik heb op een Amerikaanse variant van het VW forum een keer gelezen dat iemand Tiguan/Touareg veren en schokbrekers onder zijn passat heeft gezet en op die manier wat extra hoogte heeft gewonnen, is er iemand die dit eerder heeft gehoord en weet of dit überhaupt mogelijk is? Of ga ik dan een hoop problemen krijgen met de rest van het onderstel?

Bedankt alvast voor het meedenken!

Groetjes, Tobias

WhatsApp Image 2020-01-08 at 10.57.41.jpeg

aangepast door Tobiasalltrack
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden