Ga naar inhoud
  • 0

Koppeling en 2 massavliegwiel Sach tov LUK


pauluzs

Vraag

Na me zojuist te hebben voorgesteld heb ik een vraag m.b.t. het vervangen van de koppeling en het 2 massavliegwiel voor mijn 2.0(ALT)  3B6 uit 2004.

Hiervoor heb ik zowel een set van LUK gevonden als een van Sachs, beiden uit Duitsland, Qua prijs is er weinig verschil 350 tov 375 euro.

Echter welk van beiden is de betere keus indien hiermee ervaringen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zojuist t LUK setje besteld, daar zitten idd wat meer onderdelen bij, zoals sleeve voor het druklager en de  bakafdichting.
Tevens meteen een nieuwe gaffel mee besteld  alsmede de pakkingen voor de uitlaat/katalysator en het versnellingsbak-as steunlager voor in de krukas.

Heb wel vaker een koppeling vervangen maar nog niet van een passat , echter volgens mij moet het hiermee lukken.
Nu enkel nog een uitlijn asje draaien als ik de plaat binnen heb. Mocht ik iets gemist hebben met bestellen hoor ik t graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
44 minuten geleden, Vdub zei:

dat is wel super goedkoop, zou betekenen dat mijn grossier bijna 100% marge pakt op zon set (tov inkoopsprijs voor mij)

Ik ben nu al een paar keer verbaasd van de prijzen die andere forumleden betaald hebben voor een koppelingset, voor een polo net even over de €100( drukgroep, plaat en druklager) en daar wordt nog winst op gemaakt?.

Voor de Golf ook al zitten kijken en dan kom ik toch gauw op €700 met 2de massavliegwiel en dan zie ik voor andere modellen rond de €350 voorbij komen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat is wel super goedkoop, zou betekenen dat mijn grossier bijna 100% marge pakt op zon set (tov inkoopsprijs voor mij)
Een paar maandjes geleden een koppelingset gekocht voor een polo 6r. Nog geen €100,-. Net een koppelingset gekocht voor een passat 3c, incl. vliegwiel en boutjes, nog geen €350,-. Beide sachs.

Luk is overigens gewoon sachs. Het schijnt dat de naam sachs zelfs terug te vinden is op producten van luk. Het maakt mekaar dus niet zoveel. In ieder geval verstandig om voor een goed merk te gaan. Het kan nog, veel, goedkoper, maar dan ga je ook inleveren op kwaliteit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
19 minuten geleden, Tarabass zei:

Een paar maandjes geleden een koppelingset gekocht voor een polo 6r. Nog geen €100,-. Net een koppelingset gekocht voor een passat 3c, incl. vliegwiel en boutjes, nog geen €350,-. Beide sachs.

Luk is overigens gewoon sachs. Het schijnt dat de naam sachs zelfs terug te vinden is op producten van luk. Het maakt mekaar dus niet zoveel. In ieder geval verstandig om voor een goed merk te gaan. Het kan nog, veel, goedkoper, maar dan ga je ook inleveren op kwaliteit.

Setje voor mijn polo was 65 euro ?

Ook sachs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik verbaas me ook soms over de lage prijzen. Is het zoveel goedkoper uit Duitsland dan?
Hier een Sachs koppelingsset gekocht voor onze Passat CC en dat was toch echt iets meer dan € 900. Wel ‘gewoon’ in Nederland.

Hier werd Sachs aangeraden dus daar voor gegaan.
Je zit iig goed met beide merken.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

*tekst verwijderd.  Geen rechten om spullen aan te bieden of te vragen*

 

Om onderdelen aan te mogen bieden of te vragen moet je minimaal 100 posts hebben of full member wezen of je koopt een verkooptegoed..
Om deze reden gaat deze topic op slot.
Zie hier de forum regels verkoop gedeelte
Om full member te worden en niet te hoeven wachten op 100 posten zie hier Zo word je Full Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden