Ga naar inhoud
  • 0

Gasklephuis 2.0 FSI Turbo benzine


Roland

Vraag

Heren ik heb jullie wijsheid nodig, onlangs is de auto bij de garage geweest en is er een onderdeel van de carter ontluchting vervangen. Zo een zwart plastic ding, de eigenaar vertelde dat de gasklephuis van onze auto zo een beetje na 225.000 km op zijn einde aanloopt. Hij zei dat ik er gewoon mee kan rijden als ik het niet storend vind dat hij soms een klein schokje geeft als je gas los laat enz. Hij vertelde dat deze auto een gasklephuis heeft die 3 standen heeft en net als een "potmeter"werkt als het ouder wordt.

Mijn vraag is : welk merk is de beste die ik kan kopen  en welk type moet ik hebben?

 

Thanks,

 

Roland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Gewoon de originele van VDO nemen.
Is op de diverse onderdelen sites voor iets over de 200 euro verkrijgbaar.
Je hebt dan de originele kwaliteit maar betaald niet de dealer prijs.
Na vervangen wel even laten inleren door iemand met vcds.
En de pakking meteen mee bestellen. Kost nog geen 2 tientjes maar kan je veel gezeik achteraf besparen...

Gr Frank


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja staat er op. Kun je zo zonder demonteren zien als goed is op de zijkant van het zwarte kunststof.
Staat een nummer op dat waarschijnlijk begint met 06F.....
Dit is het OEM nummer waarmee je kunt controleren of je de juiste besteld en welke je als zoekfunctie kunt gebruiken op internet.
Voor 50 euro zijn ze ook 2e hands te krijgen via demontage bedrijven op internet. De staat van het gasklephuis en de duurzaamheid is dan alleen maar gokken natuurlijk en de garantie is maar kort.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad wat Vdub zegt als je geen probleem hebt zou ik hem zitten laten.

Wil je hem toch per se vervangen of denk je er toch hinder van te hebben dan ga op internet eens naar autodoc en tik daar je kenteken in.

Volgens mij kost ie op dit moment 346 euro.

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Schoonmaken is dat ook een optie terwijl deze blijft zitten?, de auto schokt "soms" licht met gas terug nemen en gas geven. De auto rijdt wel als een speer als je de gaspedaal induwd, de auto is wel getuned fabrieksaf misschien luistert het daarom zo nauw?

Ik zie ook filmpjes dat de gasklep schoongemaakt wordt op de auto met remmenreiniger is dat aan te bevelen, of is het beter om de gasklep te demonteren schoonmaken en opnieuw inleren. De viesegeit zit natuurlijk aan de onderkant van de kleppen, toch? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Juist, en deze dealer gasklephuizen worden in dezelfde fabriek gemaakt als de VDO die je via internet besteld.
Alleen die wat de dealer je aanbiedt wordt door Volkswagen massaal veel goedkoper ingekocht en voor een veel hogere prijs doorverkocht aan de klant.
Aan jou en je beurs de keus of je hierin mee wilt gaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank heren, maar wat is het juiste schoonmaakmiddel voor de gasklep. Gewoon wasbenzine of een speciaal schuim wat ik op een filmpje zag wat je na inspuiten moet inlaten weken en met water schoon moet borstelen?

 

Graag jullie tips wat afdoende help.

 

Grt, Roland 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, frankfrank125 said:

Paar weken terug nog gedaan en ging prima. Nu weet ik natuurlijk niet hoe vervuild jouw gasklephuis is maar een 2.0 TFSI met 230.000km kreeg ik er prima schoon mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Foto's zijn we dol op en wat is schoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

FrankFrank, mijne heeft nu ook zo een beetje 230.000 gereden. Ik ben OOK altijd benieuwd naar fotos, of eerst wasbenzine en daarna remmenreininger dan kan je het denk ik mooi schoon spuiten waar die klepjes draaien.

 

Of zijn er nog speciale aandachtspunten met schoonmaken ( ja niet onder water dompelen ivm electronica in dat zwarte kastje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen foto's gemaakt helaas maar ik heb de 'vuile' kant en het klepje zelf behoorlijk schoon gekregen.
Je zult hem met ultrasoon en speciale middelen inderdaad wellicht nog schoner krijgen.
Maar als je het probeert met de middelen die je thuis in de garage hebt staan zoals remmenreiniger en het resultaat is dusdanig dat hij weer 2 ton mee kan draaien voor hij weer vervuild is, lijkt het me niet echt nodig om extra geld uit te geven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil hier even op inhaken en kijken wat de echte geleerden hiervan vinden aangezien het mechanische stuk mij bekend is maar het programmeer deel nog niet helemaal.
Ik heb laatst dus het gasklephuis gereinigd en hem toen bij een universele garage laten nulstellen/resetten met een degelijk Snapp-on diagnose apparaat.
Omdat deze garagist mij goed kent was dit namelijk de makkelijkste weg voor mij.
Maar wat mij nu niet duidelijk is, is dat we telkens spreken over 'inleren' met vcds. Is dit nu hetzelfde als de nulstelling/reset van het gasklephuis met een universele tool of is het inleren van de dealer een andere en betere methode en wat is het verschil indien van toepassing?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden