Ga naar inhoud
  • 0

Motormanagement lampje


mercwilly

Vraag

Hallo medeleden,

Sinds kort brandt mijn motormanagementlampje (na een servicebeurt van de garage). Ik ben teruggegaan, en ze hebben e.e.a. gemeten. Ze kunnen niets vinden, en veronderstellen dat het "marterschade" is. Nu staat mijn auto altijd in een afgesloten garage, en ik heb nooit sporen van marters gezien, maar het zou kunnen. Ze hebben de computer gereset, en het lampje was weer uit. De volgende dag brandde het weer, en ik ben weer terug gegaan. Nu hebben ze iets verder gezocht, maar ze kunnen niets vinden. Er waren nu ook andere storingen dan eerst (eerst lambdasonde, nu inlaatspruitstuk en catalysator). Maar omdat de emissiewaarden correct zijn, kunnen deze zaken niet fout zijn.
De storing moet nu worden gevonden met een uitgebreide meetsessie, waarbij in essentie elke elektronicadraad dient te worden gecontroleerd. Dit kan een pittige rekening opleveren.
 

Mijn vraag aan jullie: is het verstandig qua investering voor een auto uit 2008 (benzine 1.8 ltr. automaat /variantmodel) om de storing op die manier weg te laten halen?

Bedankt alvast,

Willem van Londen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Veel voorkomend probleem is een breuk in de kabelboom die van de gasklep naar de ecu loopt. EPC storing!
Ik heb er al met al een dik jaar naar lopen zoeken, gaskleppen gewisseld,100 cm van de kabelboom vervangen (dealer schrijft 30 cm voor) tussendoor de kop nog vervangen ook ivm epc en als laatste een donor kabelboom gestript en van de ecu naar gasklep geheel vervangen. Resultaat al een half jaar geen storing meer gehad.
Misschien heb je hier wat aan.
Gr Ed


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden