Ga naar inhoud
  • 0

Verlichting raambediening, luchtroosters, knoppen rondom pook etc werkt niet meer.


Tango745

Vraag

Hoi ik ben Theo, nieuw op dit forum en ik rij een Passat b7 3aa 1.6 tdi variant uit 2011.

De auto heb ik sinds een aantal weken in bezit en bevalt mij goed.

Gisteren heb ik een usb ingebouwd in de plaats van de sigarettenaansteker. De sigarettenaansteker was verbonden met drie draadjes. Bij het aansluiten van de draadjes aan de usb heb ik het kleine draadje tbv verlichting sigarettenaansteker per ongeluk verbonden met de massa omdat ik dacht dat de massa de plus was. Toen de usb niet werkte heb ik dit hersteld. Ik ontdekte dat het kleine draadje geen functie had voor de usb en heb het weggelaten. 

Toen ik vervolgens in het donker naar huis reed ontdekte ik dat de verlichting van mijn raambediening, luchtroosters, rondom de versnellingspook, dimregelaar en knop verstelling koplampen niet meer werkten. Daarnaast had het draaien aan de dimregelaar geen effect meer op de sterkte van de verlichting van de radio en climatecontrol. Het werkte alleen nog bij de verlichting van de snelheidsmeters.

Ik denk dat ik kortsluiting heb gemaakt bij het installeren van de usb. Nu ben ik op zoek naar de juiste zekering. Ergens anders las ik op het forum dat hier waarschijnlijk geen zekering voor is maar dat een pinnetje van uitgang van de stuurdoos 3AA937087J zal zijn verbrand. Ik vind het zeer onwaarschijnlijk dat VW hier geen zekering tussen heeft geplaatst. En hoop daarom dat ik het dmv het vervangen van de juiste zekering kan oplossen. Heeft iemand een idee of hier een zekering voor is en waar ik deze kan vinden?

Bij voorbaat dank. Ik kijk uit naar de reacties.

aangepast door Tango745
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden