Ga naar inhoud
  • 0

Vervanging MFD in 3BG


IHC966

Vraag

Ben op zoek naar een vervanging van de MFD 1 in mijn 3BG.  Zijn er mensen die ervaringen hebben met Pioneer dubbeldin in een 3BG, hoe is de pasvorm?

Heb al wel wat gezien van Pioneer, de AVH Z5200. Deze werkt in met Iphone en heeft nog een CD/DVD speler( kan ik mijn Rammstein CD 's gewoon blijven draaien)

Heb niet veel eisen, maar o.a. ingeboude carkit, CD/DVD speler, DAB+ en Apple Carplay

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
2 uren geleden, IHC966 zei:

Barry, heb je de originele luidsprekers er nog in of vervangen door betere kwaliteit?

Ik heb de compo sets van Audio System  90w R-Series 16.5 cm voor en achter. Hier hangt een Audio System 90.4 R-Series 4 kanaals 90w per kanaal versterker achter. Daarbij nog een monoblock van 2000w Caliber met een 12" Polk Audio subwoofer.

Als ik alleen op de speakers speel zitcer al een mooi geluid in met desgewenst zware bass. Als ik de sub erbij doe voel je iets nog een dreun achterin. Dus de speakers alleen met versterker is al een hele vooruitgang. 

Ik moet zeggen dat de head unit heel veel debet heeft aan je geluids kwaliteit.

De ali sets van 4x50 watt komt niet in de buurt van een pioneer 4x50watt mosfet.

Dag en nacht verschil, maar daar is de prijs naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In mijn vorige auto zat een RNS510, vond het geweldig. In mijn huidige 3BG niet natuurlijk, dus ik heb ook gekeken naar dubbeldin opties en andere alternatieven. Uiteindelijk toch gekozen voor een gewone radio met bluetooth. Er zit wel een cd-speler in, maar die gebruik ik niet eens. Heeft ook DAB+, maar ik heb de antenne nooit aangesloten. Ik stream nu alle muziek vanaf mijn telefoon (lokaal opgeslagen en Spotify) en gebruik voor navigatie Waze op mijn telefoon. Dat laatste is online, dus superactueel qua files, werkzaamheden en wegafsluitingen. En eerlijk gezegd bevalt dit veel beter dan de RNS510. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 hours ago, BARRY_TDI said:

Ik heb de compo sets van Audio System  90w R-Series 16.5 cm voor en achter. Hier hangt een Audio System 90.4 R-Series 4 kanaals 90w per kanaal versterker achter. Daarbij nog een monoblock van 2000w Caliber met een 12" Polk Audio subwoofer.

Als ik alleen op de speakers speel zitcer al een mooi geluid in met desgewenst zware bass. Als ik de sub erbij doe voel je iets nog een dreun achterin. Dus de speakers alleen met versterker is al een hele vooruitgang. 

Ik moet zeggen dat de head unit heel veel debet heeft aan je geluids kwaliteit.

De ali sets van 4x50 watt komt niet in de buurt van een pioneer 4x50watt mosfet.

Dag en nacht verschil, maar daar is de prijs naar.

En dan na te gaan dat ie nu ook knap spul heeft van Rockford Punch... zoals een mooie dubbel spoels woofert....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, mikerosauer zei:

als je van een goede bass houdt heb je die zeker nodig :)  compo setje komt natuurlijk niet in de buurt in de lage tonen van een sub 

Ik nodig je uit om bij mij te testen. 

De compo's geven goede bass. Als ik de sub inschakel hoor ik bijna geen verschil. Ik voel het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik nodig je uit om bij mij te testen. 
De compo's geven goede bass. Als ik de sub inschakel hoor ik bijna geen verschil. Ik voel het wel.
Ik denk dat ik dat wel hoor en merk. Liefhebber van hardstyle en dat soort muziek.

Maar graag .

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van het weekend maar eens aansluiten. Daarna maar eens rustig verder kijken voor een mooie set voor in de deuren.

Ook maar eens op zoek naar een achteruitrijcamera die hier op past.

Is een camera van Ali iets ?

aangepast door IHC966
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
47 minuten geleden, IHC966 zei:

Van het weekend maar eens aansluiten. Daarna maar eens rustig verder kijken voor een mooie set voor in de deuren.

Ook maar eens op zoek naar een achteruitrijcamera die hier op past.

Is een camera van Ali iets ?

Zit er bij mij ook al paar jaar op. Glaasje begint wat wazig te worden.

Als je kan vinden voor in de kentekenplaat verlichting houd ik me een link aanbevolen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Radio doet het nog steeds prima. Helaas is het niet gelukt om het bovenste deel van de full Fis weer aan de gang te krijgen. Mis dus een aantal controle lampjes die ik toch wel graag werkend wil hebben. Iemand een idee of dit weer werkend te krijgen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden