Ga naar inhoud
  • 0

Fijnstof uitstoot 3BG 2.0 TDI 2005


dieselaar

Vraag

ik loop met het idee om diesel te gaan rijden maar wel 3BG. Nu is er een 3BG met een 2.0 TDI met 136 pk geleverd in Duitsland en deze is euro 4 maar nu heeft onze regering weer iets gevonden om het milieu te redden door "vervuilende" diesels een fijnstof tax op te leggen van 15% extra op de wegenbelasting.  Ik wil graag weten wat de fijnstof uitstoot is van deze auto. De auto is standaard uitgerust met roetfilter. Wie kan mij iets vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
46 minutes ago, Gerwin1978 said:

Ik heb een 3BG 2.0TDI. Uitstoot 158g/km. Euro 4 en voor Dld. krijg je ook een groene milieusticker ? (en idd 15% meer houderschapsbelasting...)

Maar hoe rijdt de auto zelf? Heb je wel eens een 1.9 TDI gereden in een 3 bg ter vergelijking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze Passat vind ik heerlijk rijden; 136pk en 335Nm. Dit is mijn derde 3BG. Eerste was een 1.9 TDI 131pk TT5, de tweede een 2.0 20V 5bak benzine 130pk maar totaal niet te vergelijken met de diesels.. Nu heb ik met deze 3BG 2.0 TDI een 6 bak. Qua vermogen zitten de 1.9 en 2.0 diesels dicht bij elkaar maar voordeel is dat je met de 2.0 TDI Euro 4 hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden