Ga naar inhoud

Fijnstofbelasting


lonnebol

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, J.J zei:

En hoeveel uitlaatgassen (fijnstof) worden veroorzaakt door steeds maar afremmen en weer gas geven met al die drempels, sommigen zijn zo hoog en stijl dat je er heeeeel langzaam over heen moet.

Hoeveel drempels heeft NL wel, wat een productie van uitlaat gassen, laat de rekenkamer die twee dingen maar eens uit rekenen.??

Reken kamer rekent alleen uit hoe je de automobilist keihard kan pakken op alle fronten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg gister de brief, was geen verrassing.
We zijn in dit land een beetje collectief de weg kwijt onder aanvoering van kabinet Rutte III .

Maar ondanks de verhoging blijf ik nog ff doorrijden. Ben bijna 65, vind werken erg leuk en wil nog 1 tot 2 jaar doorblijven werken en de passat voor woon-werkverkeer blíjven gebruiken.
Daarna wordt het een benzine Tiguan of Golf oid.
We hebben deze herfst een Camper aangeschaft, voor een caravan heb ik dan geen 180 pk meer nodig, hoewel ik iedere dag nog geniet van deze fijne auto!!!!
Ben me nu een beetje aan het inlezen op het onderhoud van de Camper een Fiat Ducato, helemaal niks mis mee, 2300 CC diesel en heel betrouwbaar.



Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitsland wordt er niet door vervuild. Stikstof is een lokaal probleem, zodra het bij de grens komt valt het uit de lucht en blijft het in Nederland. Tenminste... dat beweerd men. :mrgreen:
 

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er wegen zijn in het grens gebied tussen Nederland en Duitsland die bewust niet meegenomen worden in de calculaties omdat de fijnstof niet direct op eigen bodem valt maar dus bij de buren. Evenals het verbranden van ons afval bij onze buren zodat het niet bij onze fijnstof gerekend wordt. En nog meer van dat soort trucjes zoals bv stroom importeren of Lekker over zee bomen kappen om hier elektrische voertuigjes in beweging te houden. Geëxporteerde Dieseltjes pruttelen lekker ergens anders verder. Mooie locale oplossingen op papier. Helaas kosten die “oplossingen” ook nog eens geld en mogen wij betalen. Terwijl er geen fabrikant is die het interesseert ze hebben allemaal een list om aan het zogenaamde x% aantal auto’s dat elektrisch is te voldoen. Tesla net zo erg die verkoop zichzelf zodat een ander merk op papier minder uitstoot omdat ze een alliantie zijn van elkaar. Zelfs Tony chocolony gebruikt een maatschappelijk emotioneel onderwerp voor eigen belang. (Winst)

Its all about the money.

Hè lekker, ff gal spuwen. Sorry, het gaat wel weer
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7-12-2019 at 21:49, Willem nunspeet said:

Kreeg gister de brief, was geen verrassing.
We zijn in dit land een beetje collectief de weg kwijt onder aanvoering van kabinet Rutte III .

Maar ondanks de verhoging blijf ik nog ff doorrijden. Ben bijna 65, vind werken erg leuk en wil nog 1 tot 2 jaar doorblijven werken en de passat voor woon-werkverkeer blíjven gebruiken.
Daarna wordt het een benzine Tiguan of Golf oid.
We hebben deze herfst een Camper aangeschaft, voor een caravan heb ik dan geen 180 pk meer nodig, hoewel ik iedere dag nog geniet van deze fijne auto!!!!
Ben me nu een beetje aan het inlezen op het onderhoud van de Camper een Fiat Ducato, helemaal niks mis mee, 2300 CC diesel en heel betrouwbaar.



Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
 

Ik weet wel dat die Fiat niet goed op benzine loopt Willem, we hebben er nu een voor de deur staan.......??

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden