Ga naar inhoud
  • 0

Webasto standkachel met AB uitbreiden


B3rt

Vraag

Ik heb een originele webasto standkachel in mijn CC zitten (het is een echte kachel, dus 1 die echt zelfstandig de hele auto kan verwarmen etc)  echter deze is enkel via de cockpit te programmeren.

Nu blijkt dat er ook een AB voor bestaat om hem van afstand aan te kunnen zetten, nu zijn mijn vragen:

- hoe kan je controleren of deze AB optie/ontvanger er niet al inzit (waar zit die dan ergens), wellicht heeft een vorige bezitter de AB kwijt of defect geraakt en deze nooit meer vervangen en is het een kwestie van de losse AB bij te bestellen.

- indien geen AB ontvanger, hoe makkelijk is deze achteraf aan te sluiten/in te bouwen. Is dit aansluiten een kwestie van plug and play (en natuurlijk ook coden) of dient hier ook de bedrading te worden aangepast etc

- kan je elke originele vw/webasto ontvanger voor gebruiken of moet die specifiek voor de CC zijn, iemand eventueel een onderdeel nummer(s) wat je exact nodig hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De AB moet volgens mij gewoon geschikt zijn voor Webasto, onze Passat heeft er af fabriek een met AB, dan staat er een VW logo op.

Misschien kan ik het zien adhv je (orgNL) kenteken of chassisnr(per PB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de vraag is meer kan je de AB zonder meer gebruiken of moet er ook een ontvanger bij.

Zit bij een fabrieksaf standkachel (die heb ik) al standaard een ontvanger ingebouwd en hoef je enkel de losse AB te kopen of moet er dus ook nog een ontvanger bij, hoe/waar sluit je deze dan exact aan etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minutes ago, martijn v o said:

op zoek naar de antenne

op zoek naar het kastje,  vaak onder het dashboard bestuurderskant

Of uitlezen daar kun je zien of er een afstandsbediening is aangemeld.

 

Waar moet je dan opletten bij uitlezen of er een AB is aangemeld?

Komt er een aparte module bij of valt dat binnen de standheizung module, welke waarde geeft aan dat er 1 is aangemeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden