Ga naar inhoud
  • 0

ABS sensor achterwielen storing?


Michieltje

Vraag

Beste mensen, 

Mijn passat 3BG uit 2003, 1,9 TDI, AVB motor, 482.000km had een aanlopende remklauw rechtsachter. M.i. bleef het handrem gedeelte hangen, smeren bleek niet te werken. Afgezien van remblokken en schijven was alles achter nog origineel. Ik wil nog een tijd door met de auto en daarom heb ik er geen moeite mee om er wat geld tegenaan te gooien.

Daarop heb ik besloten de remklauwen (ATE), houders (TWR), wiellagers (FAG), spatschermpjes( Van Wezel)), remleidingen (1 origineel VW, 1 ATE), remschijven en blokken (ATE) en uiteindelijk ook de ABS sensoren (Mapco) te vervangen. https://www.autodoc.de/mapco/2040620

 

Bij het demonteren bleken de originele ABS sensoren zo vast te zitten in het wiellager dat deze niet meer te gebruiken waren. Dus nieuwe. Origineel, zonder lichthoogteregeling, zou op € 160,- per stuk komen. Mapco sensoren waren € 22,- per stuk. Dus voor Mapco gekozen. Nadat ik alles had gemonteerd en het remsysteem had ontlucht ging ik proefrijden. Helaas gingen het ABS en het ESP lampje (driehoek met uitroepteken) branden.

Na een proefrit van 60 km ff op bezoek geweest bij mijn zwager, auto heeft ongeveer 2 uur stil gestaan.  Bij het starten gingen de lampjes weer branden maar na ongeveer 1 km gingen ze uit. Ik natuurlijk blij. Vlakbij huis nog even de tank vol en verdraaid daarna branden de lampjes weer en bleven ze ook branden.

 

Na een lang verhaal nu dan de vraag, heb ik iets fout gedaan bij het monteren? stekkers heb ik nagelopen, zitten goed. Sensor zit tot aan de aanslag in het wiellager, voor de rest kan ik niets bedenken.

Alvast bedankt voor het meedenken, Michiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Begin is met uitlezen van de wagen en te kijken welke storing erin zit. Misschien gewoon een foute sensor, als bijvoorbeeld links achter een probleem geeft en je wisselt deze met rechts achter en dan krijg je storing op rechts achter dan weet je dat de sensor niet in orde is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden