Ga naar inhoud
  • 0

Startproblemen


RST

Vraag

Passat wil niet meer starten.

000144 - Valve for Fuel Metering (N290) 
 P0090 - 000 - Open Circuit - Intermittent

Iemand een idee welke zekering ik moet controleren voor de kortsluiting op het brandstofventiel.

01314 - Engine Control Module 

004 - No Signal/Communication - Intermittent

Iemand een idee welk relais ik kan controleren voor de ecu. Vele topics op internet gaan over relais 109, helaas kom ik dit in de 3c niet tegen. Heeft het relais een ander nummer of zit dit op een andere plek (niet in zekeringkast onder motorkap en ook niet links naast het stuur). Wel kom ik relais 460 en 100 tegen.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

En de ECU zelf nog droog (zit onder de parafaan bij de ruitenwissers)?

Misschien kun je met de auto op contact eerst even de referentiespanning meten op bijvoorbeeld de  verschildruksensor of EGR bediening, daar kun je zo bij.

Kabelboom bij de startmotor ook even controleren, daar beschadigen de draden nog weleens.

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je de plaatjes tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zekeringkast in motorruimte en spanning op sensoren door gemeten, alles krijgt gewoon netjes voeding. Onder parafaan gekeken (ruitwisseram in het midden komt niet los) alles is droog zo te zien. Startmotor loopt netjes dus verwacht ook hier geen problemen met de electronica. Kunnen storing ook ontstaan door een probleem in de brandstoftoevoer of zijn dergelijke storingen altijd op zichzelf staand. Bijvoorbeeld een startmotor die langer spanning vraagt omdat de auto niet aanslaat en hier door een spanningsdip richting de ECU veroorzaakt? Zo ook het brandstofventiel met de storing open circuit. De sensor van het ventiel heb ik doorgemeten en krijg 12v.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb een kennis die hem laatst met vcds heeft uitgelezen.

VCDS
Self-Diagnosis Log
Monday,18,November,2019,19:52:34:39744
Page 2
VIN: WVWZZZ3CZ8E220813 License Plate: 
Address 01: Engine (CBA) Labels: 03L-906-022-CBA.clb
 Part No SW: 03L 906 022 CL HW: 03L 907 309 
 Component: R4 2,0L EDC G001AG 6222 
 Revision: --H01--- Serial number: VWZCZ000000000
 Coding: 0000078
 Shop #: WSC 00070 000 00000
 VCID: 71EE0E8668325AC916-8024
1 Fault Found:
000144 - Valve for Fuel Metering (N290) 
 P0090 - 000 - Open Circuit - Intermittent
 Freeze Frame:
 Fault Status: 00100000
 Fault Priority: 2
 Fault Frequency: 1
 Reset counter: 255
 Mileage: 334735 km
 Time Indication: 0
 Date: 2019.10.18
 Time: 03:24:26
 Freeze Frame:
 RPM: 0 /min
 Speed: 0.0 km/h
 Voltage: 10.79 V
 Pressure: 0.0 bar
 Inj. Quantity: 0.0 mg/str
 Lambda: 33.1 %
 Lambda: 11.0 %
Readiness: 0 0 0 0 1

Of bedoel je bepaalde waarden controleren met vcds aangesloten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hebben de fout gewist, vervolgens proberen te starten (zonder succes) vervolgens weer uitgelezen en de zelfde fout kwam naar voren.

Voorgaande heeft wel plaatsgevonden met een nieuwe accu die door de start pogingen bijna leeg was.

Accu aan de druppellader en met volle accu weer een startpoging zonder resultaat.

Is mijn gedachtegang m.b.t. de opvoerpomp onlogisch? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heel onlogisch niet, maar dan start hij alleen slecht als hij bijna leeg is. De pomp kun je horen bij het op contact zetten, of controleren doort het brandstoffilter los te nemen en in een maatbeker te hangen.

Start hij wel met startvloeistof, of remmenreiniger?

Het is een common-rail motor toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goeie opmerking, de auto start wel maar slaat niet aan. Slangen van de brandstoffilter heb ik losgetrokken maar geeft geen druppel op contact of bij starten. Het is idd een commonrail, het starten met remmenreiniger wordt me sterk afgeraden. Pomp maakt trouwens gelemaal geen geluid, z3lfs niet met een paar keer op contact zetten waardoor de opvoerpomp aan zou moeten slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zucht, auto slaat nog steeds niet aan. Opvoerpomp heb ik vervangen aangezien ik deze niet meer met de vcds kreeg aangestuurd. Brandstofsysteem vervolgens met vcds volgepompt. Vol goede hoop  auto start maar slaat niet aan. Auto nog een keer uitgelezen met  als resultaat een fout bij de connectoren die ik los heb gehad om door te meten. (Geeft een los gehaalde connector altijd een foutmelding?) Enige wat ik nu nog bemerk is dat het brandstofventiel op de hogedrukpomp, een elektrisch zoemend geluid geeft. Kan iemand mij nog op weg of helpen iemand ervaring met het brandstofventiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee onder de 11 Volt is geen probleem tijdens starten, dan zouden een hoop auto`s niet aanslaan.

Foutcode is best duidelijk, er staat open circuit. klep werkt op 12Volt deze komt vanaf de zekering en wordt door de ecu aan massa gelegd waarschijnlijk met een dutycycle signaal.

of je klep is defect of je hebt een kabelbreuk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

6 Faults Found:
000144 - Valve for Fuel Metering (N290) 
 P0090 - 000 - Open Circuit - Intermittent
 Freeze Frame:
 Fault Status: 00100000
 Fault Priority: 2
 Fault Frequency: 3
 Reset counter: 255
 Mileage: 334735 km
 Time Indication: 0
 Date: 2019.11.19
 Time: 06:05:31
 Freeze Frame:
 RPM: 0 /min
 Speed: 0.0 km/h
 Voltage: 11.70 V
 Pressure: 0.0 bar
 Inj. Quantity: 0.0 mg/str
 Lambda: 30.8 %
 Lambda: 10.3 %
000069 - Boost Pressure Control Valve/Solenoid (Bank 1) 
 P0045 - 000 - Open Circuit
 Freeze Frame:
 Fault Status: 01100000
 Fault Priority: 2
 Fault Frequency: 1
 Reset counter: 255
 Mileage: 334735 km
 Time Indication: 0
 Date: 2019.11.19
 Time: 06:16:34
 Freeze Frame:
 RPM: 0 /min
 Speed: 0.0 km/h
 Load: 0.0 %
 Load: 9.8 %
 Lambda: 15.8 %
 Absolute Pres.: 989.4 mbar
 Temperature: 7.2°C
008214 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

P2016 - 000 - Short to Ground - Intermittent
 Freeze Frame:
 Fault Status: 01100000
 Fault Priority: 2
 Fault Frequency: 1
 Reset counter: 255
 Mileage: 334735 km
 Time Indication: 0
 Date: 2019.11.19
 Time: 06:16:34
008852 - Fuel Pressure Regulator Valve (N276) 
 P2294 - 000 - Open Circuit - Intermittent
 Freeze Frame:
 Fault Status: 00100000
 Fault Priority: 2
 Fault Frequency: 1
 Reset counter: 255
 Mileage: 334735 km
 Time Indication: 0
 Date: 2019.11.19
 Time: 06:20:03
 Freeze Frame:
 RPM: 0 /min
 Speed: 0.0 km/h
 Voltage: 12.31 V
 Pressure: 8.0 bar
 Inj. Quantity: 0.0 mg/str
 Lambda: 0.0 %
 Lambda: 7.1 %
000387 - Fuel Temp. Sensor A (G81) 
 P0183 - 000 - Open or Short to Plus - Intermittent
 Freeze Frame:
 Fault Status: 00100000
 Fault Priority: 2
 Fault Frequency: 1
 Reset counter: 255
 Mileage: 334735 km
 Time Indication: 0
 Date: 2019.11.19
 Time: 06:20:03
009298 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor 
 P2452 - 000 - Elect. Malfunction - Intermittent
 Freeze Frame:
 Fault Status: 00100000
 Fault Priority: 2
 Fault Frequency: 2
 Reset counter: 255
 Mileage: 334735 km

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden