Ga naar inhoud
  • 0

Aankoopadvies


SixteenV

Vraag

Hallo heb paar jaar geleden al een passat 3c gehad, toen een audi A4, wil nu graag weer een passat (3AA)kopen ,is verstandig om een handbak te nemen, of is de dsg beter? Deze zijn wel meer aangeboden, waar moet ik op letten bij deze passat? 

Heb al veel gelezen over de Dsg, ketting en turbo maar het is vaak goed op te lossen zo ik las

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou, met mijn ervaring bij mijn 3aa, op het volgende letten:

-Bij DSG: komt hij goed op temperatuur. Zo niet dan is waarschijnlijk DSG thermostaat aan vervanging toe.
-Bij DSG: Pakt de bak goed en schakelt hij zeer soepel. Zo niet mogelijk koppelingen of mechatronica issues (=duur)
-Inspecteer de brandstof in de filter op metaaldeeltjes. Als ze aanwezig zijn is de kans op een kapotte pomp aanwezig en zal je brandstofsysteem gereinigd moeten worden (=duur)
-Controleer of het interieur goed warm wordt en airco goed werkt.
-Check na een goede rit of de remmen niet erg warm zijn. Bij mij is dit jaren lang het geval geweest en na reiniging, vervanging van remklauwen, parkeerrem motoren, etc kwamen we er achter dat het lag aan het feit dat niet de OEM schijven en blokken er op zaten. Veel garages gebruiken geen OEM.
-Misschien kun je iemand meenemen die fouten uit kan lezen. Het komt bij een diesel regelmatig voor dat regeneratie niet goed gaat en dat kan aan diverse zaken liggen die niet altijd makkelijk op te lossen zijn. Deze kan bij DSG ook meteen de dikte van de koppelingen uitmeten.
-controleer op roest bij de achterklep. De b6 had hier vooral last van, maar komt ook bij b7 voor.
-Verder moet hij gewoon lekker soepel rijden, mooi lopen en niet roken. Of bij diesel: weinig tot niet roken mits hij aan het regenereren is.

Vwb DSG: het rijdt geweldig en comfortabel, maar reparaties zijn kostbaar. Je moet dus nagaan of je dat er voor over hebt.

o=o Tuned by JD | KW Streetcomfort | Audi speedline 19" | Helix audio | LED lighting | Alltrack mirror caps | maintained by VAG specialists

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

alles tot 250nm is droge dsg7, B7 heeft alleen bij de 2.0TSI, 2.0TDI (en evt een VR6) een natte 6traps dsg gehad.

Bij de B8 ook, de 1.4TSI, 1,5TSI, 1.8TSI en de 1.6TDI hebben een droge DSG7
de GTE heeft een natte DSG6(DQ400)
De 2.0TSI, 2.0TDI 140 en de 190pk tot 2017 hebben een natte DSG6 (DQ250)
De 2.0TDI190 vanaf 2017 hebben een natte DSG7 DQ380 en de 2.0BiTDI 4m 240 een DQ381(4wd) en waarschijnlijk de nieuwe 2.0TSI280 4m ook een DQ381

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, SixteenV zei:

Maar als ik bijvoorbeeld een passat 1.4 tsi dsg wil kopen met 140 k op de teller dan moeten de koppelingsplaten als goed is al vervangen zijn? 

doorgaans wel, ik zie hier tussen de 30-70dkm als de dsg-software niet aangepast is.. Een auto met voornamelijk snelwegkm's kan 70-100dkm zijn maar veel langer vaak niet.

Ook lagers van de schakelgaffels en de mechatronics gaan bij deze DSG7 wel eens stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan, hoeft niet. ligt er ook een beetje aan hoeveel vermogen deze levert. wel allemaal met ketting de latere type`s krijgen pas een riem.

de verschillen tussen een 122 en 160pk zijn vrij groot waarbij de laatste een stuk complexer is en dus ook gelijk storings gevoeliger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou mn auto is eindelijk verkocht, heb een mooie passat variant uit januari 2011  gezien met 148000 op de teller, heb de verkoper (garage) gebeld en vroeg of de ketting was vervangen,

hij zei dat bij dit type passat een verbeterde ketting al is toegepast vanaf fabriek en dat het niet nodig is, maar volgens mij is dat niet zo ofwel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nou mn auto is eindelijk verkocht, heb een mooie passat variant uit januari 2011  gezien met 148000 op de teller, heb de verkoper (garage) gebeld en vroeg of de ketting was vervangen,
hij zei dat bij dit type passat een verbeterde ketting al is toegepast vanaf fabriek en dat het niet nodig is, maar volgens mij is dat niet zo ofwel?
Bij geluid vervangen eigenlijk. Of spanrol preventief

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 4-1-2020 om 19:01, LaPassati zei:

Bij geluid vervangen eigenlijk. Of spanrol preventief

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 

(distributie)spanrol heeft ie niet, dat heet een kettingspanner, die vervang je niet zonder de ketting te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een facelift kan je het niet noemen, maar vanaf een bepaald week in 2013 geloof ik, hebben ze de airco unit vernieuwd en de grill (van de bluemotion?) veranderd. Het waren in ieder geval niet hele grote aanpassingen waardoor je het een facelift zou kunnen noemen.

Wellicht heeft @bm-er een antwoord voor je. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Clima bedieningspaneel van de derde generatie (met drie draaiknoppen) is in week 46 van 2011 geïntroduceerd. Ik had namelijk 3 weken daarvoor mijn B7 gekregen met gen 2 er nog in.

Grille van de Bluemotion zou ik geen facelift noemen. Kortom, van de B7 bestaat geen facelift.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden