Ga naar inhoud
  • 0

Welke sensoren heb ik nodig?


The-stig

Vraag

Ik heb momenteel een setje wintervelgen en banden liggen, hier wil ik sensoren in hebben maar welke moet ik nemen?

Ik las ergens dat iemand deze genomen had, maar werkte dat goed en moet je echt een keus maken tussen links en rechts?

Scheelt toch weer een paar centen.?

Ik heb op mijn zomerdagen ook sensoren maar niet zelf gemonteerd, is geen originele velg.

Ik hoorde ook dat inleren niet eens meer nodig is.

Ik hoor het graag.

Het gaat om deze sensoren.

Screenshot_20191122-204523_Samsung Internet.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is iedere VW (Passat) geschikt voor het hebben van ventieldruksensoren ?
Ik had begrepen dat de bandenspanningssysteem in mijn B8 (2015-05) alleen drukverlies kan meten aan de hand van omwentelingen. Het lijkt mij ook wel handig als ik per band precies kan zien hoeveel bar druk erop staat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
43 minutes ago, JanSL said:

Is iedere VW (Passat) geschikt voor het hebben van ventieldruksensoren ?
Ik had begrepen dat de bandenspanningssysteem in mijn B8 (2015-05) alleen drukverlies kan meten aan de hand van omwentelingen. Het lijkt mij ook wel handig als ik per band precies kan zien hoeveel bar druk erop staat...

Dat moet kunnen, is ook voor de B8. Denk alleen dat je daar ook een antenne en sensoren voor moet plaatsen. Die je nu heb gaat via de ABS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, JanSL zei:

Is iedere VW (Passat) geschikt voor het hebben van ventieldruksensoren ?
Ik had begrepen dat de bandenspanningssysteem in mijn B8 (2015-05) alleen drukverlies kan meten aan de hand van omwentelingen. Het lijkt mij ook wel handig als ik per band precies kan zien hoeveel bar druk erop staat...

Hierbij een PDF file van Reinier (BMer) Waar in staat wat je nodig hebt en hoe aan te sluiten.

Het beste is om een gebruikte antenne te kopen, hier staat al een file in.

Ik had een nieuwe gekocht zonder file en dan werkt het niet

How-to bandenspanningscontrole B8(1).pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hierbij een PDF file van Reinier (BMer) Waar in staat wat je nodig hebt en hoe aan te sluiten.
Het beste is om een gebruikte antenne te kopen, hier staat al een file in.
Ik had een nieuwe gekocht zonder file en dan werkt het niet
How-to bandenspanningscontrole B8(1).pdf
Of een nieuwe waar de juiste files op geladen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
43 minuten geleden, Stief zei:
8 uren geleden, jaap zei:
Hierbij een PDF file van Reinier (BMer) Waar in staat wat je nodig hebt en hoe aan te sluiten.
Het beste is om een gebruikte antenne te kopen, hier staat al een file in.
Ik had een nieuwe gekocht zonder file en dan werkt het niet
How-to bandenspanningscontrole B8(1).pdf

Of een nieuwe waar de juiste files op geladen zijn.

Dat kan ook natuurlijk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, velgen uit de opslag gehaald en schoon gemaakt.

TMPS sensoren gemonteerd en de naafringen geplaatst, woensdag de winterbanden uit de opslag halen en dan richting profile.

Hopen dat de sensoren gaan werken zoals verwacht.

Is ook de eerste keer dat de velgen eronder gaan, liggen al sinds de zomer in de opslag te wachten.?

Ik houdt jullie op de hoogte.?

20191201_203634.jpg

20191201_203651.jpg

20191201_203702.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yes, het spul zit eronder voor de winter.?

De sensoren zijn een echte aanrader, vind het geen prettige leverancier en je hoort er veel slechte dingen over maar ze werken wel en ze hebben een leuke prijs (beter dan OEM prijs).

Ging op pad met de nieuwe velgen, hij gaf de oude waarde nog aan en binnen een aantal seconden kreeg ik 4 streepjes te zien waar normaal de bandenspanning aangegeven wordt, na enkele seconden sprongen die nieuwe waarde er in en was alles weer zichtbaar. Kortom, niks inleren maar gewoon even 100 meter rijden en de Passat doet de rest.

Moet wel zeggen dat ik de velgen in de doos mooier vond dan onder de Passat, gelukkig is het enkel voor de winter en daarbij waren ze wel heel goedkoop (€25 per velg, heb je nog niet eens staal voor), het is beter dan zwarte stalen pizzaschijven.?

Kortom, zo gaan we de winter door.

20191204_150515.jpg

20191204_145002.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden