Ga naar inhoud
  • 0

Turbo of injectie?


GewoonJoey

Vraag

Tijdje geleden langs de kant gestaan met mijn CC welke toen we bijna thuis waren opeens op 3 cylinders liep..

Uitvoegend van de snelweg gemisfired waardoor cylinder 3 volledig wegviel.

Uurtje op de wegenwacht gewacht en in de tussentijd uitgelezen waarbij dus p0303 naar boven kwam.

Toen de wegenwacht er was auto gestart en liep voor op 4 cylinders.

Probleem werd geschoven op de bobines welke geadviseerd werd te vervangen.

Naar huis gereden en toen de dag erop setje R8 bobines geplaatst.

Probleem leek opgelost maar auto loopt nu nog niet helemaal zuiver.

Bij rustig rijden en plankgas is er niks aan de hand, bij half gas optrekken stottert de auto wat en weet de toerenteller zich niet meer normaal te gedragen.

 

Zelf had ik gedacht het te zoeken bij de injectie ergens maar nu werd mij verteld dat de turbo ook nog wel eens problemen kan geven.

Ook een grote kanshebber denk ik nu aangezien ik soms wat boost lijk te missen en hij af en toe ook de melding "turbodruk niet behaalt" aangeeft bij uitlezen.

 

Auto moet sowieso gekeurd worden dus wil hem dan ook gelijk even goed na laten kijken.

Hoopte alleen dat er hier misschien vast wat meegedacht kon worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb op mijn cc 1.8 een 2.0tsi turbo gemonteerd die afkomstig was van @EdB6CC deze turbo heb ik laten reviseren bij aps turbo,s in Rotterdam klaar terwijl je wacht op afspraak. Er is echt vakwerk geleverd op de turbo. Misschien is dit wat voor jouw. Je moet de turbo wel gedemonteerd aanleveren. 

 

Je zal ook he map sensor kunnen vervangen om deze uit te sluiten bij geen behaalde turbo druk. 

 

https://www.turboonderdelen.nl/

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 hours ago, Passat Rdi said:

Ik heb op mijn cc 1.8 een 2.0tsi turbo gemonteerd die afkomstig was van @EdB6CC deze turbo heb ik laten reviseren bij aps turbo,s in Rotterdam klaar terwijl je wacht op afspraak. Er is echt vakwerk geleverd op de turbo. Misschien is dit wat voor jouw. Je moet de turbo wel gedemonteerd aanleveren. 

 

Je zal ook he map sensor kunnen vervangen om deze uit te sluiten bij geen behaalde turbo druk. 

 

https://www.turboonderdelen.nl/

Ik twijfel er dus over om eventueel de turbo te vervangen voor een maatje groter als deze inderdaad gesneuvel is.

Merkte dit weekend ook wel dat de turbo niet elke keer mee leek in te springen.

Je miste af en toe echt die power, of hij kwam veeeel later pas.

12 hours ago, dieseltje said:

Misschien helpt eerst een turbo cleaner.

 

Dit en eventueel het cleanen van de injectoren was ik ook van plan inderdaad om te laten doen.

Sowieso wel de voordeligste optie en als het helpt prima toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
44 minuten geleden, GewoonJoey zei:

Ik twijfel er dus over om eventueel de turbo te vervangen voor een maatje groter als deze inderdaad gesneuvel is.

Merkte dit weekend ook wel dat de turbo niet elke keer mee leek in te springen.

Je miste af en toe echt die power, of hij kwam veeeel later pas.

Dit en eventueel het cleanen van de injectoren was ik ook van plan inderdaad om te laten doen.

Sowieso wel de voordeligste optie en als het helpt prima toch?

Een maatje groter is ook dik houdt er alleen rekening mee dat je weer opnieuw begint. Chiptuning moet opnieuw misschien grotere injectoren en brandstof pomp. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 hours ago, Passat Rdi said:

Een maatje groter is ook dik houdt er alleen rekening mee dat je weer opnieuw begint. Chiptuning moet opnieuw misschien grotere injectoren en brandstof pomp. 

Klopt en dat zijn weer een paar goede redenen om het niet te doen.

Heb wel al een prijsje liggen voor grotere turbo incl. chippen en de overige benodigdheden.

De keus hoeft alleen nog maar gemaakt te worden.

5 hours ago, dieseltje said:

Ik bedoel zo’n cleaner vloeistof die je bij de brandstof doet.

in de tank doen als hij bijna leeg is. Ff een 10-15 km rijden dan tanken en na de eerste tank zou je verschil moeten merken 

 

Dat zou dan voor de turbo zijn, injectoren wil ik dan gelijk goed laten reinigen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de auto achtergelaten aangezien deze toch de weg niet meer op mag, apk had gister goedgekeurd moeten zijn..

Ze gaan nu eventuele lekkages opzoeken en de live data bekijken.

Geld koste het toch al, aangezien ik ze nu beide kan missen met 1 hand in het gips is de tijd wel gunstig.

Heb niet hebben van een inkomen deze maand wat minder ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden