Ga naar inhoud
  • 0

hoe ver kan de bijrijderstoel naar voren/achteren in b8?


Yves R

Vraag

Hoi, ik  ben dacht er over om een Passat B8 station aan te schaffen, maar omdat ik veel windsurf vroeg ik mij af of ik mijn surfplank achterin de auto krijg. Ik heb op een paar websites kunnen achterhalen dat de lengte tussen de achterklep en achterkant van de bijrijderstoel ca. 2.02m is, alleen weet ik niet of de leuning/stoel van de bijrijderstoel dan nog verder naar voren kan worden gedraaid/geschoven? Of kan je de leuning van de bijrijderstoel helemaal naar achteren plat draaien? M'n surfplank is 2.40m lang, weet iemand of dat gaat passen?

Dank, Yves

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hangt een beetje van de breedte af, diagonaal en dan niet plat leggen maar 'neerzetten' op een zijkant, dan moet je een end komen denk ik. De optie van de kantelbare leuning bijrijdersstoel (voorover) bestaat niet meer bij de B8, dat zou in jouw geval handig zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
58 minuten geleden, bm-er zei:

Hangt een beetje van de breedte af, diagonaal en dan niet plat leggen maar 'neerzetten' op een zijkant, dan moet je een end komen denk ik. De optie van de kantelbare leuning bijrijdersstoel (voorover) bestaat niet meer bij de B8, dat zou in jouw geval handig zijn geweest.

Dank voor je reactie. Plank is redelijk breed (cm of 60). Weet je toevallig of je de bijrijdersstoel naar achteren plat (of bijna plat) kan leggen en de hoofdsteun er makkelijk af kun halen? Op die manier kan ik de plank over de bijrijdersstoel leggen.

Wat de vouwbare stoel betreft; ja, dat zou een super optie zijn, ik weet dat de optie nog bestaat op de golf 7 maar ze zijn moeilijk te vinden met die optie (staat ook vaak niet eens aangegeven in de advertenties)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de optie er op zit, kan je herkennen aan de tweede draaiknop aan de zijkant van de bijrijdersstoel.

Echt vlak kan je de achterbank niet meer leggen aangezien het zitvlak achterin vast gemonteerd is en niet meer voorover geklapt kan worden.

Zo ziet het er uit:

https://www.google.com/search?q=vw+passat+b8+laderaum&client=tablet-android-google&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjCxN7pidTlAhWE6aQKHXAMA0cQ_AUoAXoECA8QAQ&cshid=1572991555699&biw=960&bih=600&dpr=2

Edit: wel kan je de bodem van de laadruimte 10 cm lager leggen, dus dan leg je de surfplank over de bijrijdersstoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 uren geleden, bm-er zei:

Als de optie er op zit, kan je herkennen aan de tweede draaiknop aan de zijkant van de bijrijdersstoel.

Echt vlak kan je de achterbank niet meer leggen aangezien het zitvlak achterin vast gemonteerd is en niet meer voorover geklapt kan worden.

Zo ziet het er uit:

https://www.google.com/search?q=vw+passat+b8+laderaum&client=tablet-android-google&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjCxN7pidTlAhWE6aQKHXAMA0cQ_AUoAXoECA8QAQ&cshid=1572991555699&biw=960&bih=600&dpr=2

Edit: wel kan je de bodem van de laadruimte 10 cm lager leggen, dus dan leg je de surfplank over de bijrijdersstoel.

Ja, heb me onderhand suf zitten staren op fotos van golfjes in advertenties, meestal staat de kant van de bijrijdersstoel niet echt goed op de foto. Anyway, denk dat ik toch eens bij een passat ga kijken, als de standaard lengte van achterklep tot bijrijdersstoel 2m is, dan moet ik die extra 40cm die ik nodig heb wel ergens vandaan kunnen halen (diagonaal of idd over bijrijdersstoel ofzo). Laatste vraag nog; weet je of je het hoofdsteun makkelijk kunt demonteren/monteren?

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 6-11-2019 om 14:58, mikerosauer zei:

Waarom niet op het dak ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

voornamelijk omdat ik vanwege het lawaai niet het hele jaar met dakdragers rond wil rijden. maar idd is het een reserver optie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja, heb me onderhand suf zitten staren op fotos van golfjes in advertenties, meestal staat de kant van de bijrijdersstoel niet echt goed op de foto. Anyway, denk dat ik toch eens bij een passat ga kijken, als de standaard lengte van achterklep tot bijrijdersstoel 2m is, dan moet ik die extra 40cm die ik nodig heb wel ergens vandaan kunnen halen (diagonaal of idd over bijrijdersstoel ofzo). Laatste vraag nog; weet je of je het hoofdsteun makkelijk kunt demonteren/monteren?
Groet
Hoofdsteud is wel makkelijk te verwijderen.
Ik heb zelf een sedan. Wel vaker een pakket van 2.40m lang vervoerd. Voorstoel zo ver mogelijk naar voren, de leuning zo plat mogelijk en hoofdsteun eraf.
Beschermdekentje erover en klaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb uiteindelijk een 2016 2.0TDI 140kW Passat Variant gekocht. M'n surfplank van 2.35m past er prima in als ik de voorstoel helemaal naar voren schuif, ik moet hem wel diagonaal leggen, maar dat is geen problem. Op zich tevreden met de auto, een stuk ruimer dan mijn vorige auto (E91 BMW 325d). Het rijgedrag valt mij alles mee, ik was na de BMW een beetje huiverig voor FWD, maar hoewel het allemaal zeker niet zo strak stuurt als de BMW valt er goed mee te leven. Alleen de DSG automaat valt een beetje tegen, bij schakelen tussen vrij en versnelling lijkt er wat 'slack' op te zitten en terugschakelen gaat niet altijd heel vloeiend. zeker niet met de flippers aan het stuur. Wel al direct een probleempje met de rechter buitenspiegel die wel via het knopje in de deur, maar niet meer automatisch inklapt, lijkt een veel voorkomend probleem als ik een beetje rondzoek op internet.

Groet, Y

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden