Ga naar inhoud
  • 0

Ervaringen OBDeleven


ReneL

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Klopt, ik heb een OBDeleven en dat bevalt goed. Ik heb er al het nodige op mijn Passat B8 GTE mee aangepast (DRL met meerdere leds voor en achter, dak open/dicht via sleutel, stoelverwarming geheugen, piepje bij vergrendelen/ontgrendelen, Offroad weergave met temperatuur meters voor water en olie, etc). Maar dus wel allemaal bestaande functies aan/uit geschakeld. Ik heb geen volledig nieuwe modules oid ingebouwd (alles zit zo'n beetje wel in mijn Duits uitgevoerde GTE).

Het werkt echt zo eenvoudig als ze zeggen. Het moeilijkste is om precies de juiste instelling te vinden die je wilt wijzigen, maar daarover is genoeg te vinden via een Google search. Daarover is ook al genoeg gepost. En de meeste instellingen die beschreven zijn voor VCDS zijn ook te vinden in OBDeleven. Bovendien werkt het zo makkelijk dat ik ook wel eens iets gewoon probeer als ik bij het bladeren door de instellingen van de verschillende modules iets interessants vindt.

Kortom, ik ben wel tevreden.

Oh ja, nog een toevoeging: de credits heb ik één keer gebruikt (en dat mislukte), maar daarna nooit meer behoefte gehad om iets via een voorgedefinieerde functie te doen die dan een x-aantal credits kost.

aangepast door automq
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan er ook genoeg mee verkloten. Vooral met de app credit functie. Heb zelf ook obdeleven, gebruik het maar voor een paar dingen. Heb al verschillende klanten hier gehad die dood leuk alles coderen met de one click function. Niet elke functie is aanwezig in je auto maar de one click functie veranderd wel iets in je codering. Soms heb je geluk dat je nog terug kan maar soms is het ook echt te laat, en kan je aan de slag met vcp of vcds. Maar opzich werkt het wel goed als je weet waar je wat moet coderen in welke module en byte en bit maar wat lastig is, is dat er vaak tot geen coding info beschikbaar is zoals je gewend bent van vcds. Voordeel punt van obd is dat je vaak wel kan terug zien in je geschiedenis wat je gecodeerd veranderd hebt per auto. 

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 9-11-2019 at 09:12, ReneL said:

Thnx , ik heb n.l. een aantal opties die ik wil gaan gebruiken ( of eigenlijk instellingen veranderen ) zoals :

* Piepje bij op slot zetten van de auto.
* Buitenspiegel drop bij versnelling in achteruit.

Als je auto dit ondersteund dan kan dit gewoon. Maar het is zoals Rob zegt. Je moet niet zomaar gaan klikken. Google is your friend in dit geval en OBDeleven heeft ook een forum waar veel op te vinden is. Bezint eer ge begint is het advies.

Maar ik vind het verder wel een handig ding. Maar ben het helemaal eens met de nadelen die Rob aanhaalt. Maar goed wat verwacht je anders voor dat geld.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden