Ga naar inhoud
  • 0

Ratelend geluid ?


P00ky

Vraag

Beste Forum leden,

Graag jullie mening advies en ervaringen.

type: Passat B8 2015 KM155673 2.0 TDI

Ik heb een jaar geleden bij vw dealer distributieriem en spanrol en waterpomp vervangen.
en nu kort geleden hoor ik random een geluid ik kan niet zo goed traceren waar het vandaag komt.

 

Als ik de motor aanzet hoor je hem niet direct pas na 50 sec of 1 min dan komt even het ratelt geluid en na 10 sec is het weer weg, voornamelijk bij een koude start en heel soms einde van de dag.

Ik ben dus terug gegaan naar de dealer om te kijken of het toch niet vanuit het distributieriem komt dus meteen een afspraak gemaakt en auto weg gebracht was de auto 2 dagen kwijt, ze hebben alles gecontroleerd, VW zegt dat de distributieriem en de rest goed zit en alles wat er om heen is ook gecontroleerd is, en aan de buiten kant waar de Multi riem zit is ook alles gecontroleerd er was ook geen spelling in de poelies volgens VW maar toch hebben ze de multi riem vervangen omdat ze het vermoeden hadden dat het daar vandaar en dat deze nooit eerder is vervangen. ik dacht nou ja ok.

Volgende dag weer exact het zelfde geluid, ik had de dealer weer gebeld en over gehad medewerker zei dat het geluid niet erg is en dat het nu een beetje lastig te traceren was maar hij verzekerde me dat het niet vannuit het distributieriem afkwam dat het erbuiten zit. Dus ik moest even aan kijken tot het geluid erger word en qua geluid langer aanhoud.

 Ik hoor het geluid ook ongeacht ik de airo aan of uit zet.

 Zie link video met het geluid https://streamable.com/kx7ww

Bij 0:02 komt even op
en weer op 0:19

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Dag Vdub,

ik kreeg van een andere forum leden het volgende bericht doorgestuurd:

Klinkt mij als een klep die aangestuurd wordt in de oren.
EGR ?

Ben opgegeven moment verder gaan kijken en ik vond dit youtube videotje, het geluid is bijna het zelfde.
https://youtu.be/aaF0L9SeoF4

ik heb gelukkig geen meldingen in mijn dashboard. alleen weet ik niet waar de ERG klep zit op de Passat b8 zodat ik de komende dagen in de gaten kan houden of het vanuit de EGR komt.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On ‎1‎-‎11‎-‎2019 at 13:48, BARRY_TDI said:

Kijk eens of het geluid komt als je de stuur in de aanslag draaide en vast houd.

Links en rechts. Als dat gebeurd verdenk ik je vrijlooppoulie van je dynamo

Dag Barry_TDI

ik heb met de motor aan, naar links en rechts gedraaid maar ik hoor dat specifieke geluid niet. vreemd
rond februarie moet ik weer voor een onderhoud ik kan gelijk ff checken of ze die dynmo poulie en alles wat er hand vervangen testen wederom?

zijn er forum leden experts in de omgeving van den haag

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die Sharan is een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel andere motor dan die nieuwe in de B8.., wil niet zeggen dat het niet van de EGR kan komen maar het systeem in de B8 is heel anders/complexer dan die in die Sharan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden