Ga naar inhoud
  • 0

Navigatie update


ReneL

Vraag

Ik weet niet of de vraag hier juist staat maar :

Volgende week wordt mijn B8 afgeleverd zie hier en nu heb ik nog een vraag over update navigatie: 

Ik heb de Navigatie update bij VW gedownload en kan ik deze nu in mijn B8 van 2015 installeren. Ik zie in de shop van VW dat je de Update CD/SD kan kopen , maar waarom kopen als je de update kan downloaden ? Wie geeft mij een hint wat de beste oplossing is. Vlgs mijn in mijn kaartmateriaal van 2015 - als het goed gezien heb op de Media Pro. ( auto staat nog niet hier dus ik kan het nog niet checken. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Jaap , bedankt  ik heb het reeds gedownload. Is het ook mogelijk een aantal landen te installeren of moet je alle landen op de kaart uitpakken. Ik zag wel een origineel VW SD kaartje in het SD kaartslot vandaag, alleen weet ik de grootte van het kaartje niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet het hele pakket wat je download installeren.

En je moet het originele kaartje gebruiken wat in de auto zit.

Voor alle zekerheid alles wat nu op de kaart staat even kopiëren naar je pc. En dan de kaart leegmaken. Niet formateren.

En dan het nieuwe bestand uitpakken naar je kaartje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 30-10-2019 at 23:22, jaap said:

Je moet het hele pakket wat je download installeren.

En je moet het originele kaartje gebruiken wat in de auto zit.

Voor alle zekerheid alles wat nu op de kaart staat even kopiëren naar je pc. En dan de kaart leegmaken. Niet formateren.

En dan het nieuwe bestand uitpakken naar je kaartje.

Gisteren de auto gehaald , maar kaartje wat nu in de auto zit is V2 van 16 GB. Nieuw kaartje gekocht met 128 GB dus vandaag maar eens kijken of het lukt. Maar WTF moet ik met Rusland en andere landen waar ik nooit van z'n langzalzeleven kom. Raar dat je dus elk land op het kaartje moet zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt een DM en dan moet je wel het originele SD kaartje van VW gebruiken, anders werkt het echt niet!

En wel de goede kaart bij VW vandaan halen, de procedure voor een DP is weer anders en kent ook andere kaarten.

Het 128GB kaartje kan je mooi voor de muziek gebruiken. Daarvoor is de grootte van de kaart niet de beperkende factor, maar wel het aantal muzieknummers van max 30.000.

Juist voor de DM zijn er wel een stuk of 6 verschillende 'collecties' van kaarten van landen waar je zelf een keuze uit kan maken. Kijk eens goed rond bij de download site van VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu ben ik het echt effe kwijt. Ik heb op deze site gekeken welk systeem ik nu eigenlijk heb in mijn auto. Het zou dus een Discover Pro zijn maar dan met een kleiner scherm en zonder SD kaart aansluiting in het apparaat zelf. 2014 of 2015 ( mijn auto is van jan. 2015.) echter heb ik wel op mijn systeem navigatie met ook 3D kaarten en die zou niet aanwezig zijn op de Discover Media.

https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/nl/nl/index/Infotainmentsystemen#/

Plaatje geleend van het Net.

0-2c6acaeb-54e5-4a19-b27f-034acf14ac07.jpg

aangepast door ReneL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
25 minutes ago, jaap said:

Kijk even in je dashboard kastje. Bovenin zie je waarschijnlijk 2 slots met de benaming sd 1 en sd 2 in 1 van deze zit het nav kaartje. 

Jaap dat klopt , het betreft een V2 kaartje in SD slot 1 in het dashboard kastje - maar welk infotainment systeem heb ik nu ?? Is het een Discover Media zoals BM-er zegt ( dus een verkapte Discover Pro maar met kleiner scherm ). Want zoals mijn bovenstaande link zegt : Een Discover Media heeft 2 SD slots naast de radio ipv het dashboard kastje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
26 minuten geleden, ReneL zei:

Jaap dat klopt , het betreft een V2 kaartje in SD slot 1 in het dashboard kastje - maar welk infotainment systeem heb ik nu ?? Is het een Discover Media zoals BM-er zegt ( dus een verkapte Discover Pro maar met kleiner scherm ). Want zoals mijn bovenstaande link zegt : Een Discover Media heeft 2 SD slots naast de radio ipv het dashboard kastje. 

Jij hebt een DM deze heeft in de B8 de slots in het dashboard kastje en niet in het toestel zelf.

Ik heb dezelfde in mijn passat.

Dus je kaartje leeg maken en de nieuwe versie op het originele kaartje installeren.

Andere kaarten WERKEN niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Plaatje bij VW zet je inderdaad op het verkeerde been, dat hadden ze beter kunnen doen. Technisch gesproken is het ook een DM, alleen voor auto's van een vroegere generatie die nog niet op het MQB platform gebouwd zijn zoals de Passat B8 en Golf 7 etc.

Dus wel de navigatie procedure van een DM volgen, dan komt het wel goed. Ik doe het altijd zonder die VW download manager en kopieer zo alles op het kaartje volgens de procedure en dat werkt altijd feilloos.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt heren. Ik zal het even laten weten hoe het afloopt.... Update gelukt, alles uitgepakt op het kaartje - kaartje in de SD sleuf - Naar menu - scroll naar onder en update gedaan - update binnen 1 minuut klaar. Dus geen ellenlange uren wachten dat de update zou duren. Vlgs. Discover Care zou het ook moeten lukken op een niet standaard VW kaartje - maar ik heb het niet meer geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heren, heb een probleem met de navi. kende ineens helemaal niks meer. na aantal keren kaartje uit de sd slot gehaald te hebben en terug gezet te hebben nog niks. ik wist dat het al een niet zo up to date was dus dacht gelijk update doen. stappen gevolgd zoals bij vw op de site staat maar nu wil het gedownloade p177 bestand er niet op omdat de sd kaart te klein is. had het kaartje van te voren leeg gehaald uiteraard maar nu kan er dus geen nieuwe op. dat p177 bestand is iets over de 25 gb terwijl kaartje net geen 15 gb is. wie kan me de goede richting op wijzen :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aan/uit knop ingedrukt houden totdat ie opnieuw start en een nieuwe SD kaart aanschaffen met meer ruimte voor data.

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
46 minuten geleden, MartinB8 zei:

ja maar ik heb dacht ik ook een media, want me slots zitten in handschoen kastje namelijk

Maak eens een foto van je scherm en plaats die hier.

Dan kunnen we zien of het een pro of een media is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je wel de juiste update gedownload?
De updates voor een DM passen op een 16gb kaart.
- Download de gewenste kaart (7z bestand)
- Maak je SD kaart leeg
- Pak de inhoud van je 7z bestand uit op de SD kaart.
- Sd kaart in je DM rn Navi starten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 hours ago, MartinB8 said:

ja maar ik heb dacht ik ook een media, want me slots zitten in handschoen kastje namelijk

Dan denk ik dat je het verkeerde bestand hebt gedownload ( Zeker als het bestand veel te groot blijkt te zijn ). Ik kon eerst ook door de bomen het bos niet meer zien, maar met wat zoeken is het gelukt. Hier de pagina , en je moet de Passat Variant nemen, daarna model vanaf 2014 en dan Discover Media : En dan de linker link als je Europa wil downloaden - mocht het echt niet lukken  geef maar een seintje.:

https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/nl/nl/index/downloads/maps-download#/

 

 

aangepast door ReneL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die sukkels bij VW tonen het plaatje van een verkeerde DM als je een Passat B8 uit 2014-2017 hebt. Het plaatje van de DP is wel goed, maar die software werkt dus niet op de DM.

Het DM plaatje wat ze tonen is van een ander type DM, wat nooit in de B8 geleverd is. Maar qua navi zijn ze wel hetzelfde, dus voor de mapupdate moet je er wel op klikken, want deze kaarten werken wel op de DM. En van een groter kaartje kopen bij de VW dealer kan dus geen sprake zijn, omdat alle DM's hetzelfde SD-kaartje hebben. Wel is het een speciaal beveiligd kaartje van VW en kan je dus geen ander SD kaartje gebruiken. Leeghalen van het kaartje is echter geen probleem, de beveiliging van VW op het kaartje heeft daar geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minuten geleden, MartinB8 zei:

deze heb ik, zonder cd slot en sd sloten aan de zijkant dus.

IMG_20191129_173407_0-min.jpg

Dit lijkt een media.

Ik zou het zo doen zoals BM-er zegt.

Het kaartje leeg maken.(niet formatteren) en bundle 1 voor de DM downloaden en die installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minute ago, jaap said:

Dit lijkt een media.

Ik zou het zo doen zoals BM-er zegt.

Het kaartje leeg maken.(niet formatteren) en bundle 1 voor de DM downloaden en die installeren.

heb al van alles geprobeerd maar elke keer zegt ie dat bestand te groot is voor de sd-kaart. en dan kijk ik naar bestandgrootte en dan zie ik dat het op het kaartje nog ruim een gb over zou hebben maar hij doet het gewoon niet. nu net gekeken via discovercare programma en op vraag dat sd-kaart in de laptop gedaan moet worden ziet hem niet eens. dus hij herkent de sd-kaart niet eens. zowel niet als ik de sd-kaart op lock zet of op unlock

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden